Vilken text/programmeringseditor använder DU dig av, 2008? (nomineringstråd)

Permalänk
Medlem

Vilken text/programmeringseditor använder DU dig av, 2008? (nomineringstråd)

Ja. Som sagt var ett tag sedan en sån här undersökning gjordes senast. Detta kan bli nån form av nomineringsstråd, för en framtida omröstning där de tio mest nämnda i denna tråd blir de man kan rösta på. Så nominera din favorit nu.

Min är: Emacs

Permalänk

Visual Studio 2008 och Vim.

Permalänk
Hedersmedlem

Favoriten är helt klart Textmate. Sitter dock inte på Mac längre, så jag letar fortfarande efter en vettig ersättare.

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är frågan vilka jag använder mig av, eller vilken som är min favorit?

Jag använder en hel hög eftersom jag är en hoppjerka mellan massa olika språk. NetBeans, Eclipse, Visual Studio, PyScripter, ConTEXT, Emacs. Har också använt Vim en del, tillräckligt mycket för att se dess potential men inte tillräckligt för att verkligen fastna för det.

Jag tror att jag skulle tycka bäst om Visual Studio om jag någon gång hade tid till att sätta mig in i det. Just nu begriper jag för lite av det för att kunna använda det särskilt bra, och då blir det mest negativa tankar och frustration. Jag har använt NetBeans, Eclipse och Emacs en hel del i plugget, och av dessa tycker jag bäst om NetBeans (även om det har sina brister), men Eclipse är inte långt efter. Emacs hatar jag så mycket att jag vill döda det och pissa på liket. Men man har dessvärre inte så många val om man sitter och jobbar i Lisp.

Permalänk
Medlem

GNU Emacs.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Emacs

(ps vim suger ds)

Permalänk

Har använt Notepad++, men eftersom jag snart får Mac (min första) så blir det Textmate framöver.

Glömde av Eclipse också.

Permalänk
Medlem

gVim, så ofta jag kan. Blir dock mycket VS på jobbet. Gjorde ett försök med emacs tidigare, men jag är nog för fast i vim för att det ska fungera

Visa signatur

void@qnet
teeworlds, stålverk80, evil schemer, c, c++
Languages shape the way we think, or don't.

Permalänk
Medlem

Använder Notepad++ för allt som har med designen att göra, sen använder jag Visual Studio till resten.
Programerar i C# och VB.NET

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Textmate primärt, vim sekundärt.

EDIT: Dock suger jag på att hantera vim!

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem

UltraEdit och Notepad++.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Maxya och Notepad++

Permalänk
Medlem

FlashDevelop och Visualstudio 2008

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Medlem

vim
kile för LaTeX

Permalänk
Medlem

VS 2008 och Notepad++ är det som gäller för mig.

Visa signatur

mm, just de!

Permalänk

Just nu kör jag mest Netbeans i brist på annat.

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Medlem

Coda + Visual Studio

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Eclips, gedit och textmate

Permalänk

Smultron på Mac:
http://www.tuppis.com/smultron/

Notepad++ på Windows-burken:
http://notepad-plus.sourceforge.net/

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Eclipse, Code::Blocks eller Notepad++ beroende på språk och typ av projekt.

Permalänk

Eftersom det är C# och XAML som gäller för stunden på jobbet så är svaret lite tråkigt och rätt så självklart - Visual Studio 2008.

Dock kan jag inte bli av med ovanan att slänga upp Anteckningar för diverse triviala output-testsnuttar i exempelvis HTML.

Visa signatur

www.uu.se - some kind of university | www.hirr.org.uk - ain't no mountain high enough | www.bajenfans.se

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Textmate om möjligt, annars emacs.

Permalänk
Medlem

Mest VS, ibland SciTE.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

Visual Studio 2008

Permalänk
Medlem

Notepad++ och ibland Dreamweaver, mest för att slippa skriva massa kod.

Visa signatur

AMD X2 4200+ 2.2ghz - MSI Amethyst (HP OEM) moderkort - 2x 1gb Infinion PC3200 @ 3-3-3-8-2T - MSI 7800GTX 256mb - Raptor Gaming M2 - Koss SB45

Permalänk
Glömsk

GNU Emacs.

Dock skrev jag ett helt projekt i vim så sent som för någon månad sedan, så jag är mångkulturell.

Sen så måste jag nämnda IDLE här, den där hackiga Tk-GUI-toploopen som följer med defaultinstallationer av Python. Den använder jag hela tiden, även om den är rätt handikappad.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

phpDesigner för PHP
Visual Studio 2008 för ASP/C#/XAML/HTML/CSS
Notepad++ för t.ex. nfo-filer, configfiler och annat småkrafs
E håller jag koll på men gillar inte ännu
Aptana för Ruby on Rails

Permalänk

Visual Studio 2008 samt Notepad++ för enklare redigeringar.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | Gigabyte Auros Elite B450 | Fractal Design Define S | 16 GB DDR4 3600 MHz | Gigabyte 2060 Super | 500 GB Samsung 970 EVO Plus | Corsair RM750X | be quiet! Dark Rock Pro 4

Permalänk
Testpilot

Använder EditPlus till all webbprogrammering (HTML, PHP, CSS) vilket är i princip det enda jag programmerar. Händer även att jag programmerar i C för AVR-processorer och det görs i AVR Studio.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]