Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Hello Saferide - 25 days

Permalänk

The Ark - The Worrying Kind 2 (Live Melodifestivalen 2007 Semi)

va i helvete har jag sådan här skit för?
Måste fylla de 28mb det tog med viktigare msuik

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Farsan har snackat om hur bra Pink Floyd är i flera år, så nu tog jag och lyssnade på några av deras album och måste fan säga att jag har fastnat helt för deras musik. De vet fan hur musik ska göras alltså!

Men nu undrar jag lite vad det finns för andra band med liknande stil. Kunde ju fråga farsan förståss men jag vill veta vad folk här tycker. Det är då psykadelisk och progressiv rock jag är ute efter.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av synt4x
Farsan har snackat om hur bra Pink Floyd är i flera år, så nu tog jag och lyssnade på några av deras album och måste fan säga att jag har fastnat helt för deras musik. De vet fan hur musik ska göras alltså!

Men nu undrar jag lite vad det finns för andra band med liknande stil. Kunde ju fråga farsan förståss men jag vill veta vad folk här tycker. Det är då psykadelisk och progressiv rock jag är ute efter.

Har inte lyssnat så mycket på Pink Floyd, men The White Stripes kanske?

Visa signatur

AMD 5600+ X2, HD3850 256 MB, 4 GB DDR2 800 MHz, 1Tb HDD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av synt4x
Farsan har snackat om hur bra Pink Floyd är i flera år, så nu tog jag och lyssnade på några av deras album och måste fan säga att jag har fastnat helt för deras musik. De vet fan hur musik ska göras alltså!

Men nu undrar jag lite vad det finns för andra band med liknande stil. Kunde ju fråga farsan förståss men jag vill veta vad folk här tycker. Det är då psykadelisk och progressiv rock jag är ute efter.

The Beatles, King Crimson, Yes, Rush är liknande. Dock kommer dom inte i närheten av Pink Floyds storhet
progarchives.com är en bra sida för att hitta musik inom den genren.
Pink Floyd är och kommer alltid förbli det bästa Space Rock bandet hur som helst

Permalänk
Medlem

The Beatles? Det kom lite som en överraskning. Men det är kanske bara vissa album som är åt det psykadeliska hållet?

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av synt4x
The Beatles? Det kom lite som en överraskning. Men det är kanske bara vissa album som är åt det psykadeliska hållet?

Japp, The Beatles ändrade stil flera gånger. Revolver (1966), Sgt. Peppers Lonely Hearts Club Band (1967), Magical Mystery Tour (1967) och Yellow Submarine (1969) är deras psykadeliska album

Permalänk

Paranormal Attack - You and Me

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Avstängd

If You Want Blood (You've Got It) - AC/DC

Visa signatur

Manli GeForce 8800GTS 512 @ 756/1890/1100

Permalänk

Year of no light- Les mains de l'empereur

Visa signatur

Asus Rog Strix Geforce RTX 3080 TI OC 12GB/ AMD Ryzen 7 5800X/ DDR4 Corsair Vengeance RGB PRO 64GB (4x16)/ Asus Rog Strix B550-F Gaming/ Corsair iCUE H150i Elite Capellix/ Corsair HX1200 v2 1200w 80+Platinum/ Lian Li PC-011 Dynamix XL Temered Glass White/ Corsair Braided white-black cables/ AOC CU34G2X/ Roccat Vulcan TKL/ Logitech G502 Hero/ Sound blaster Katana Soundbar/ Steelseries 9 wireless/ Lytmi Immersive ARGB Monitor Backlight LED

Permalänk

The Birthday Massacre - 2_LoversEnd

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk

Wiz Khalifa med låtarna Thrown och Say Yeah

Riktigt bra låtar IMO.

Visa signatur

| e2160@3200mhz | p6n sli v2 | 9600gt@690/1850/995 |

Permalänk
Medlem

Queen - Invisible Man

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Avstängd

The Poison - Bullet For My Valentine

Visa signatur

Manli GeForce 8800GTS 512 @ 756/1890/1100

Permalänk
Medlem

Phatjak - Dirty Tuesday

Visa signatur

"This message was transmitted on 100% recycled electrons"

Permalänk

Trancepulse Inc - Energize.mp3

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Opeth - In my time of need

Permalänk

Dj Tiesto - Lethal Industry

Refrängen är oslagbar, resten är skit.

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

Satyricon - Wolfpack

Permalänk

Smaasten - Dont Worry About It.mp3

Hittade en bra grupp på datorn

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Hedersmedlem

G-kraft - min cyckel

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Inaktiv

Absolut Africa
Jag gillar speciellt nr 7

Permalänk
Avstängd

You're gonna go far, kid - The Offspring

Visa signatur

Manli GeForce 8800GTS 512 @ 756/1890/1100

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Entombed - Lights Out

Permalänk
Medlem

Kamelot - Ghost Opera

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Testament - The evil has landed

Visa signatur

>E6750 3GHz< >HD4850 Dual Slot< >2GB pc6400<

Permalänk
Medlem

Soundtracks från wc3. Gött att ha på i bakgrunden när man läser.

Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.