Bytt grafikkort, Fpsdropp:/

Permalänk
Medlem

Bytt grafikkort, Fpsdropp:/

Nyss bytt grafikkort från hd2600 pro till hd4670

När jag kör CS har jag 100 fps även i 5 smokes, men så fort det blir action, skottlossning med ett par spelare bredvid droppar jag till 50-80 beroende på hur många det är:/

För övrigt har jag:

Intel Pentium 4
3.00 GHz
2.0 GB RAM

Har uppdaterat till senaste drivrutiner osv.

Permalänk
Medlem

Re: Bytt grafikkort, Fpsdropp:/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlmenE
Nyss bytt grafikkort från hd2600 pro till hd4670

När jag kör CS har jag 100 fps även i 5 smokes, men så fort det blir action, skottlossning med ett par spelare bredvid droppar jag till 50-80 beroende på hur många det är:/

För övrigt har jag:

Intel Pentium 4
3.00 GHz
2.0 GB RAM

Har uppdaterat till senaste drivrutiner osv.

Jag bytte från 2600 pro till gtx 280 och har typ samma problem fast i nyare spel, har inte testat cs. Som i left 4 dead kan jag gå så lågt som till 30 fps och kan bli 60 fps när det i princip inte händer något... Och iwow ligger jag rätt ofta precis under 30 och sen går det up och ner, beror på var man kollar. Wow kräver ändå rätt mycket för det är så stort.. Typ aldrig 50+ fps förutom när jag är inne i ett hus kanske.

Permalänk
Medlem

Blessa då tror jag du har nåt vajj med ditt kort om du inte har en extremt trött processor då jag i normal fall när jag är ute på fälten o questar eller i instancer har mellan 80-200 fps på 1920*1080 har maxxat allt som finns i menyn så du borde kolla att allt på din dator är updaterat som det ska

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nb1
Blessa då tror jag du har nåt vajj med ditt kort om du inte har en extremt trött processor då jag i normal fall när jag är ute på fälten o questar eller i instancer har mellan 80-200 fps på 1920*1080 har maxxat allt som finns i menyn så du borde kolla att allt på din dator är updaterat som det ska

När jag installerade mina drivrutiner till grafikkortet var de gamla avinstallerade så.. ser inga problem där :S Alltsåå.. Folk säger att processorn flaskhalsar LITE.. det är en amd phenom 9500 2.2ghz quad core.. Men jag borde väl inte ha så låg fps i wow ändå, ? Jag har skrivit rätt mycket om detta i forumet men inte fått någon direkt hjälp mer än "din processor flaskhalsar"...... Kan väl inte bara vara det, eller? Kan det vara så att grafikkortet är sönder? Kablarna sitter i till moderkortet förutom den lilla kablen som går till ljudet tror jag.

Permalänk
Medlem

För almene, din p4 flaskar nog en bra bit.
Dualcore 2+gHz skulle vara bra för dej (intel).

Permalänk
Medlem

Hehe jag får fps drop i WoW på ner mot 30 fps ibland med datorn i sig

Permalänk
Medlem

Själv har man stadiga 70-50 FPS i WoW, vet inte vad ni gör för fel.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem

dom kanske kör mer grafik på slaget;P

Visa signatur

Amd Ryzen 1600, Gigabyte ab350 gaming 3, corsair LPX 3000@2933
Radeon 480 4GB Corsair TX 650

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av al0be
dom kanske kör mer grafik på slaget;P

http://img380.imageshack.us/my.php?image=wowez5.png

8x "multi sample". Notera fraps uppe i hörnet. Taget, jag står i Orgrimmar med inget som händer runt mig, men även när alla loggade och skaffat sina nya pets så hade jag inte mindre än 40 fps.

Edit:
För full för sånt här Det är i 1680x1050, allt är ikryssat och allt är maxat som går ifrån spelet.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ovard
http://img380.imageshack.us/my.php?image=wowez5.png

8x "multi sample". Notera fraps uppe i hörnet. Taget, jag står i Orgrimmar med inget som händer runt mig, men även när alla loggade och skaffat sina nya pets så hade jag inte mindre än 40 fps.

men herregud! kolla in där alla personer står i! då ska du få din fina fps! det är som att jag ska ta kort på när jag spelar ett krävande spel och kollar upp i hilmen och säger. kolla jag har 100 fps i crysis min dator äger era datorer!
kolla här.
där står jag nästan i mitten av allt. med 90 fps.

här står jag på ditt ställe med 180+ fps.....

Men blezza. jag tror nog din processor flaskar pytte lite. pröva dra upp den till typ 2.8-3ghz. jag hade min 2.4ghz från början, då hade jag fps drop i cod 4. sen drog jag upp den till 3ghz. då låg den stadigt på 100 fps typ hela tiden. "då hade jag ett 8800gts 512mb.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
men herregud! kolla in där alla personer står i! då ska du få din fina fps! det är som att jag ska ta kort på när jag spelar ett krävande spel och kollar upp i hilmen och säger. kolla jag har 100 fps i crysis min dator äger era datorer!
kolla här.
där står jag nästan i mitten av allt. med 90 fps.
http://www.themakingofafamily.com/randomupload/d6aea69d8b7ba9...

här står jag på ditt ställe med 180+ fps.....
http://www.themakingofafamily.com/randomupload/f5058f1f524c61...

Men blezza. jag tror nog din processor flaskar pytte lite. pröva dra upp den till typ 2.8-3ghz. jag hade min 2.4ghz från början, då hade jag fps drop i cod 4. sen drog jag upp den till 3ghz. då låg den stadigt på 100 fps typ hela tiden. "då hade jag ett 8800gts 512mb.

Tror dock inte du förstår hur hög fpsdrop jag har för ett grafikkort som ska vara så jädra bra! Att kunna gå ner till 30 fps i ett source baserat spel är fucked up. Ursäkta språket ^^

Permalänk
Medlem

känns som att ingen svara på min fråga:D

Permalänk
Medlem

Notera att jag har typ 40+ fps i azeroth, alla fall i sillithus I northrend har det gått under 30..

Permalänk
Medlem

Mja, som andra säger så är det nog din processor som flaskar. Den är ju riktigt gammal vid det här laget.
50-80 fps låter ändå rätt hyggligt.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlmenE
Nyss bytt grafikkort från hd2600 pro till hd4670

När jag kör CS har jag 100 fps även i 5 smokes, men så fort det blir action, skottlossning med ett par spelare bredvid droppar jag till 50-80 beroende på hur många det är:/

För övrigt har jag:

Intel Pentium 4
3.00 GHz
2.0 GB RAM

Har uppdaterat till senaste drivrutiner osv.

Du har gjort en ganska bra uppgradering. Men din processor är inte i bra balans med din processor. Ett bra val vore att uppgradera den också. Vad har du för moderkort?

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk

Varför använder ni Fraps till WoW när det räcker att hålla inne ctrl + r?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quadspider
Varför använder ni Fraps till WoW när det räcker att hålla inne ctrl + r?

för man har på fraps till andra spel? känns onödigt för att stänga ner programmet bara för att gå in på wow för en ss?

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk

Ok, btw så ser processorn ganska gammal ut. Ett tips är att uppgradera till ett nytt Amd eller Intel-baserat dualcore system. Vilken processor spelar nog mindre roll ifall det är av nyare generation men en AMD athlon x2 5000+ eller bättre hade jag skaffat.