Google Släpper ny webläsare: Chrome

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C22H28N2O
Klicka på dem med mitten musknapp som man ska göra?

Det gamla trixet har jag inte kört med på år och dar.
Är så van att man kan köra med FF's tillägg "Tab mix plus" som man kan konfigurera

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrester
Det gamla trixet har jag inte kört med på år och dar.
Är så van att man kan köra med FF's tillägg "Tab mix plus" som man kan konfigurera

Haha, okej. Vilket sätt försöker du köra på då? Har alltid kört med mitten musknapp eller ctrl + vänsterklick på länkar jag vill ha i en ny tab.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem

I FF t.ex när man läser en artikel, finns det då en länk den hänvisar till. När jag vänsterklickar som vanligt så öppnas en ny flik i bakgrunden (tack vare lite konfig med tab mix plus).
Gör jag samma sak med Chrome så öppnas den i förgrunden.
Men det är klart att det bara är att lära om sig med mittenklick, eller ctrl+väsnter klick. Det är väl ingen fara egentligen

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Härligt med en sån stor arbetsyta och den är snabb! Synd bara att det inte går att spara tab sessioner.

Visa signatur

Apple MacBook Air
Samsung Galaxy S2

Permalänk
Medlem

Kommit någon adblocker än, vet ni något?

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk
Inaktiv

Vad är skillnaderna på Chrome och Chromium?

EDIT: Hur gör man så att filer öppnas automatiskt? :S

EDIT2: På tal om adblock, detta kanske kan vara nåt?
http://www.privoxy.org/

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raksol
Kommit någon adblocker än, vet ni något?

AdMuncher finns ju alltid, men inget freeware och som enkelt plug-in till browsern.

Permalänk
Inaktiv

Är inte så förtjust i filhanteringen av Chrome :/

Permalänk

Jag fick idag för mig att jag skulle installera Chrome för att testa nu när dom ändrat EULA. Det roliga är att detta kom upp då:

Är det inte konstigt att den vill lägga sig i uppstartsläge? Varför ska en webbläsare göra det?

EDIT: Ändrade storleken på bilden.

Visa signatur

ASUS P6T | Intel i7@4ghz | MSI 680GTX | 3x4gb+3x2gb DDR3 BCLK 195 |Intel X25M 160GB G2 x2 | WD Raptor X Gamer 150gb | SpinPoint F1 1TB | WD Green 1TB |

Permalänk
Inaktiv

Det där är ju helt normalt, om än rätt onödigt. Den vill helt enkelt leta efter uppdateringar varje gång datorn startar.

Permalänk
Medlem

Verkar inte finnas något sätt att ändra deras default keyboard shortcuts på något sätt? Eller välja egna?

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dricksprit
Jag fick idag för mig att jag skulle installera Chrome för att testa nu när dom ändrat EULA. Det roliga är att detta kom upp då: http://i35.tinypic.com/2el7cdu.png

Är det inte konstigt att den vill lägga sig i uppstartsläge? Varför ska en webbläsare göra det?

EDIT: Ändrade storleken på bilden.

Oh shit, en uppaterare!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tweak
Oh shit, en uppaterare!

Det konstiga är väl att det varje gång jag startar datorn vill uppdatera en webbläsare? Om du försökte vara rolig så är jag också läskunnig. Men inget annat program som jag installerat har nånsin begärt en sån sak, det va det jag reagerade på.

Visa signatur

ASUS P6T | Intel i7@4ghz | MSI 680GTX | 3x4gb+3x2gb DDR3 BCLK 195 |Intel X25M 160GB G2 x2 | WD Raptor X Gamer 150gb | SpinPoint F1 1TB | WD Green 1TB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dricksprit
Det konstiga är väl att det varje gång jag startar datorn vill uppdatera en webbläsare? Om du försökte vara rolig så är jag också läskunnig. Men inget annat program som jag installerat har nånsin begärt en sån sak, det va det jag reagerade på.

Så du har aldrig använt windows? För såvitt jag vet så kållar det efter uppdateringar jämt å ständigt sålänge du inte stänger av det manuelt. Så din reaktion va nog överreagerad. Eller har jag fel? ^^

Permalänk
Medlem

Hur är det med GUIt? Finns det någon Chromium variant med ett GUI som Ultramon kan komma åt? Använda vanliga fönsterramar osv istället för de blåa som är nu. Byta färg har jag redan gjort men jag vill ha "vanliga" ramar som firefox och opera har.

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk

Utan plugins, inget intresse finns.

(rim)

Permalänk
Medlem

När Adblock i nån variant kommer då går jag över till Chrome, innan dess, aldrig i livet att jag lever med så mycket reklam som spys över sidorna idag.
Privoxy segade ner så mycket att det inte va värt det.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

Jag kör Chrome nu Funkar finfint

Permalänk
Inaktiv

Mouse gestures ännu?

Permalänk
Medlem

När får vi Chrome till OS X

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk
Inaktiv

Hur ändrar man utseendet på Chrome (Chromium)?

Permalänk
Medlem

Jag kör den här! Ett knapptryck!

http://www.abelssoft.net/unchrome.php

Tar bort det unika användar ID som google stämplar dig som användare med. På så sätt så kan google ej spåra dig och lagra information om dig, det är tanken, jag vet inte om det fungerar dock!

Visa signatur

Blessed is the mind too small for doubt.

Permalänk
Medlem

Försökte installera chrome men den vägrar installera utan att synka ihop med FF och den står och tuggar i timmar...

Visa signatur

We live in an age when pizza gets to your home before the police

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raksol
När får vi Chrome till OS X

Känns som att man klarar sig med Camino och Firefox. Nya safari ska ju tydligen även va trevlig.

Har kört Chrome på min PC nu under en längre tid.
Enda nackdelarna jag kan komma på är:
I XP: Ful blå färg, hade varit trevligt att kunna byta färg (dvs utan att ladda ner hackade filer).
I allmänhet: Bokmärken, hade hellre haft ett sidofält som i FireFox.

För övrigt tycker jag att den flyter bättre och snabbare än FireFox.

Visa signatur

Dator: MacBook Pro 16 M1 Max
Tangentbord: Totem, Sweep, Kyria
Layout: Colemak-DH + Canary

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nutty
Känns som att man klarar sig med Camino och Firefox. Nya safari ska ju tydligen även va trevlig.

Har kört Chrome på min PC nu under en längre tid.
Enda nackdelarna jag kan komma på är:
I XP: Ful blå färg, hade varit trevligt att kunna byta färg (dvs utan att ladda ner hackade filer).
I allmänhet: Bokmärken, hade hellre haft ett sidofält som i FireFox.

För övrigt tycker jag att den flyter bättre och snabbare än FireFox.

Ladda ner Royale Noir-temat. Gör inte bara XP snyggare, borde även göra så att du slipper den blåa färgen på Chrome

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Ladda ner Royale Noir-temat. Gör inte bara XP snyggare, borde även göra så att du slipper den blåa färgen på Chrome

Om du med det menar att färgen skulle ändras genom att man ändrar tema så ger jag inte det några större förhoppningar då jag redan har patchat uxtheme filen och bara kör custom teman.

Summan av kardemumman är ändå att jag vill ha en liten meny i Options där man kan välja färg. Borde inte va så svårt att implementera imo.

Visa signatur

Dator: MacBook Pro 16 M1 Max
Tangentbord: Totem, Sweep, Kyria
Layout: Colemak-DH + Canary

Permalänk

Nedladdade filer

Hur rensar man upp bland nedladdade filer i Google Chrome? Där ligger för tillfället allt skit jag har laddad ned. Somliga saker inte alltid så vackra att visa. Någon som vet om det går att rensa upp där?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Re: Nedladdade filer

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ryssgymmet
Hur rensar man upp bland nedladdade filer i Google Chrome? Där ligger för tillfället allt skit jag har laddad ned. Somliga saker inte alltid så vackra att visa. Någon som vet om det går att rensa upp där?

Enkelt. verktyg >rensa sökdata > rensa nedladdgninshistorik

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man ställer in så att Chrome inte alltid ska vara överst i 2.0 ?

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GarfieldPower
Någon som vet hur man ställer in så att Chrome inte alltid ska vara överst i 2.0 ?

Kan man få den att alltid vara överst?