Microsoft kände till problem med Xbox 360

Permalänk
Medlem

Men jösses. Som det står i artikeln är rotationshastigheten en direkt anledning till detta. Xbox 360 är den enda konsollen på marknaden som har hög rotationshastighet. Att jämföra med andra konsoller som har lägre rotationshastighet och att säga att de därför är bättre byggda är som att säga att ferrarri har dåligt grepp för att deras värsting inte klarar av skarpa kurvor i 300 KM/H medans yamahas moppe som kör i 30 KM/H klarar det fint.

Sen var det enligt tidigare inlägg bara de tidigare versionerna som hade denna brist.

Så universum gick inte under den här gången heller.

Permalänk

Oerhört mycket okunskap här... För det första är det helt orealistiskt att tro att man inte någon gång skulle vilja flytta konsolen en endaste millimeter vid körning. I princip samtliga andra konsoler (och enheter) klarar av detta utmärkt.

Dessutom behöver man inte röra på enheten för att det ska bli problem - vissa 360s repar skivan utan att den ens är i.

Förövrigt är RLOD extremt utbrett, MS har inte ens försökt göra något åt det förens över 1½ år senare.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Dessutom behöver man inte röra på enheten för att det ska bli problem - vissa 360s repar skivan utan att den ens är i.

Whoa, telekinesis?!

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Medlem

Existerar inte sunt förnuft i det landet? Som att stå och skaka DVD spelaren under tiden man kollar på film.

Starta farthållaren och tro att det är en autopilot. Klaga hos tillverkaren när bilen körde i diket.......

Visa signatur

Nyfikenhet = Kunskapens Fader
Repetition = Kunskapen Moder

Permalänk
Medlem

Har alltid funderat, vem fan är så dum så dom börjar flytta spelkonsolen medans den är på och skivan snurrar?

Det är ju inte direkt så man typ tar DVD-Spelaren och ställer den på högkant medans man ser film..

Hade jag varit microsoft hade jag inte ersatt någon, Det är ju nästan som att .. ÖÖÖH min konsol dog när ajg kastade den i badkaret när den var på.. garanti!!

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Ingen av er som gnäller att det inte är microsofts fel som tänker på att den kan röras utan att man gör det med mening??
Jag och en polare spelade NHL 09 och han hade då min trådade kontroll, han drog lite i kontrollen och då genom kabeln så flyttas 360:n en liten bit och fräsen startar!!
Självklart ska man inte ha den som maraccas men att den inte klarar den minsta förflyttning är ju ett stort misslyckande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av excel
Ingen av er som gnäller att det inte är microsofts fel som tänker på att den kan röras utan att man gör det med mening??
Jag och en polare spelade NHL 09 och han hade då min trådade kontroll, han drog lite i kontrollen och då genom kabeln så flyttas 360:n en liten bit och fräsen startar!!
Självklart ska man inte ha den som maraccas men att den inte klarar den minsta förflyttning är ju ett stort misslyckande.

Hmm.. hur låg din kabel? .. tänkte det finns ju ett skydd på sladden som gör att en liten kontakt ska lossna om man t.ex snubblar eller råkar slita till i sladden.. ;O .. tror jag.. var iaf så på Xbox 1..

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Att man flyttar på en box när den är igång känns väl lite sådär, varför ska man göra det? så svårt kan det inte vara att stänga av den om man nu måste flytta på den, om sen boxen repar skivor utan man rör på den är ju en sak, då är det ju ett direkt fabrikationsfel och bör åtgärdas av garantin, iom att dom satt en varnings lapp på den så kommer dom förmodligen undan med en hel del anmälningar ang detta problem, gör du tvärtemot vad som står i bruksanvisningen så har du inte brukat den på det sätt som föreskrivs och då gäller inte garantin, har inte lusläst avtalen men antar att det är så, vet ju att dom använder sig flitigt av denna regel vad det gäller modifierade boxar och live banning, monterar du in en extra fläkt så är boxen modifierad och du har brutit avtalet med ms och blir därmed bannad från live.

Det som är mer skrämmande är ju att dom nu är inne på 4 ell 5 generation av boxen och nu kanske med senaste "jasper" så har dom löst rrod problemet, varför har dom då gjort så många versioner innan, ja inte fan var det för att fixa ett ganska allvarligt problem på boxen utan mer för att byta ut deras (oknäckbara) DVD enheter för att dom blivit knäckta, visst det kan man ju förstå att dom vill göra något åt, men va fan rent ut sagt hade dom inte kunnat åtgärda rrod problemet på 3 år, mycket av de 1.3 miljarder hade ju sparats in där, inte för att dom inte har råd att betala det, men bill är ju inte dum i huvudet precis, eller...?

Visa signatur

ASRock Z77 E4 | I7 3770K | 16Gb Vengeance | Sapphire TRI-X R9 290 OC | FD R2 | C TX650 | Samsung 250 SSD | Corsair H100 | LG 29EA93

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boris_vodka
Men tänk på alla stackare som "pimpat" bilen och monterat ett X360 då. Kan tänka mig att det sitter rätt många Xboxenheter monterade i bilar nu för tiden. För tänk vad hemskt det vore om ungarna inte har ett tv.spel att leka med under den långa timmen de sitter i bilen på väg till farmor på julafton... De kanske rent av skulle börja LÄSA(!!!) om de inte hade ett tv-spel i bilen, hemska tanke...

Håller med, detta är ju ett problem som inte ska underskattas.

Permalänk
Medlem

Jag lyckades repa en Fight Night Round 3 skiva på detta sättet, Dom är i princip omöjlig att hitta i svenska affärer längre, inte äns andvända kopior, så jag fick lite panik, men gick till en liten spel affär som hade en slip maskin och vi slipa bort första skyddslagret och skivan blev som ny. Alla DVD skivor has misnt 3 tomma skyddslager som går att slipa bort innan man kommer till data lagret.

Visa signatur

i7 6700k| 16GB DDR4 | Asus STRIX GTX 1080ti OC | Intel 510 120gb + Corsair Force 3 120gb

Permalänk
Avstängd

Känner mig kluven. Självklart ska man inte flytta runt på grejerna när de är igång, men samtigt tycker man att en grej för flera tusen kronor ska klara av det när billiga bärbara CD-spelare klarar av det.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem

Well Well.. Visserligen har min xbox repat en skiva bara av att man har gått förbi men jag ska samtidigt ge beröm.

Under ett lan skulle jag gå fram och ställa om ljudet på recivern. Kompisens medtagna xbox 360 står upp på golvet. Jag råkar nudda den med foten när jag sträcker mig fram för att ändra ljudet. Xboxen tippar, pendlar, några centimeter som om den var påväg att lägga sig ner. Men istället tippar den tillbaks. En ganska rough behandling i min mening om man jämnför med behandlingen "gå förbi den när den är igång". Skivan? Den klarade sig galant
Kanske ska ses som en självklarhet, men bör ändå poängteras.

Undrar hur xboxarna kommer klara av GHWT/RB2 spelningar? Det kan ju bli ganska mycket rörelse framför den med ett helt band som spelar menar jag.

40 kronor tar game för repration. Inte så farligt. Xboxens förmånliga pris väger upp ett par reprationer tycker jag. Självklart är det ändå ganska oacceptabelt av micrsoft att leverera halvfärdiga produkter. Men förvåningen kanske inte bör vara stor om man ser till övriga produkter från företaget?

Permalänk
Medlem

Kan också erkänna att detta hänt mig, kalla mig idiot eller vad fan ni vill men så var det iaf.

Hade precis inhandlat ett sprojlans nytt Halo III och var sjukt taggad på och lira det. Efter en en stunds lirande fick jag bara tanken att jag var tvungen att flytta på Xboxet lite för det låg mitt på golvet. Sagt och gjort, så fort jag bara tog på konsolen i princip så hörde man fetaste skramlet och skivan var totalt sönder-repad.

Som tur var fick jag dock tag på ett nytt Halo för ett väldigt lågt pris genom Tradera.

Permalänk
Medlem

Detta är ju bara pinsammt av microsoft..Ska man skratta eller gråta ått deras jalvfärdiga grejer? syftar då självklart på 360 och operativsystem.

Självklart ska all elektronik klaras av att bäras när det är igång. Kalla inte folk för dumma och sånt för det..Som tex så kollar jag på film ibland i sängen med en bärbar och dvdskiva då..Och då ligger jag inte alltid helt stilla . Men även fast jag inte har datorn helt plant så går inte skivan sönder för det..Och visst man kankse inte ligger i sängen med en 360 Dels är det osmidigt och dels så hade sängen nog brunnit upp

Men jag har ändrat min wii också medans den var igång. Den stod upp så skulle jag lägga den. Inte fan stänger man av spelet och tar ut skivan och sånt innan man vänder på den . Sånt tar för lång tid..Så jag bara gjorde det och inga problem.

Det handlar bara om kvantite istället för kvalite synd att Microsoft går den vägen.. :/ Xbox 1 var ju så bäst på sin tid

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Är Xbox 360:n klumpigare? Hur tänker du då? Räknar man in massan/ytan så är 360:n trots allt smidigare än PlayStation trean MED nätdelen inräknad. DVD-läsaren är fixad sedan många år, anledningen till varför denna artikeln kommer nu är för att någon fallit sig för att publicera sådannt material offentligt. Men problemet kvarstår inte för någon defekthet utan är ett använderfel. Putter du datorn medan den läser en skiva kommer den repa grejerna - är det DVD-läsarens fel isåfall?

Min maskin är från näst senaste revisionen (65nm) och den har absolut inga problem någonstans - kör väldigt svalt, alla skivor är i hundra procent nyskick och enheten står alltid vertikalt - detta med ordentligt mycket aktivitet och konkande med maskinen från och till.

Maskinen var inte ofärdig vid lanseringen, den var bara dåligt genomtänkt i form på planeringen då de lagt till många tekniska funktioner i slutet av produktionen samt att t.ex. att Microsoft själva ville rita moderkortet var en av sakerna som fick bägaren att rinna över första vågen. Men moderkort, kylare, kretsar och dylikt är utbytta sedan Q3 2007 - moderkortet är omritat, heatsinken expanderad, kretsar uppdaterade och garantin fortfarande sittande på tre år. Så idag är chansen att döda en enhet liten om du inte har den ambitionen att på egen hand döda den.

Jag har troligen samma maskin som du och håller med. Den är riktigt bra, inget snack om det! Tycker Ps3 är smidigare helt enkelt eftersom jag slipper 2 klumpar.

Faktum återstår att man lanserade en ofärdig konsoll, är den så söndrig i konstruktionen som du säger att Xboxen var så hade man inte testat den ordentligt(eller så ignorerade man resultatet av testet). Man ville vara först ut helt enkelt. Man ville vinna marknadsandelar, på konsumenternas bekostnad om det behövdes. Sånt ska fan inte löna sig. Kul om alla elektronikjättar gör så? Vilken röra det blivit.

Nej låt MS smaka på smiskan så kanske vi får en duglig produkt vid lansering nästa gång.

Visa signatur

moops

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att jag känner mig lyckligt lottad som klarat mig undan repade skivor och ring of death. Har haft min Xbox 360 nu i 2 år och den har aldrig krånglat

Läste på nått xboxforum förut om att det finns 3 (inte helt säker) olika dvdläsare som de tar av när de bygger xboxen. En utav dessa var mer känsligare än de andra och risken för repad skiva var större.

Visa signatur

Stationär: EVGA X299 Micro | Intel Core i7 7740X | GeForce GTX 1060 6GB | Kingston HyperX 16GB 2666 MHz | WD Blue 3D NAND SSD 500GB
Tillbehör: 3 x LG 21,5" | Corsair Vengeance K65 | Deathadder | Astro A40
Bärbart: MacBook Pro 13" -10 | iPad 2 16Gb

.: Citera för svar :.

Permalänk

Lite småkomiskt att vissa försvarar Microsoft och anser att det är helt normalt att en modern apparat kan repa sönder en skiva bara genom att man "nudgar" på den, eller oturligt nog har barn som knuffar till den, eller en katt som ställer sig på den, eller ptja, ni vet, VARDAGSHÄNDELSER som en så pass dyr maskin ska klara av. Fan, såna problem har ju INGA bärbara cd-spelare, som kostar jäkligt mycket mindre, mig veterligen?

Och bara för att man kan "reparera för 40:-" på GAME så gör det ju inte det OK att Microsoft inte har åtgärdat detta?

Fanboyism när den blir som värst är när personer känner en viss förlåtande kärlek till storbolagen, typ: naaw, klart att mitt Xbox kan få repa mitt spel för 599:-, eller jag älskar Sony, klart att jag inte ska kunna få spela ett spel som min amerikanska gudmor köpte mig eller whatever else. Storbolagen vill inte göra dig en tjänst, de är inte dina kompisar, de vill ha dina pengar, och du vill ha en produkt som uppfyller dina krav och som du tycker är värd pengarna. No more, no less.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ToMTeMoR4
Lite småkomiskt att vissa försvarar Microsoft och anser att det är helt normalt att en modern apparat kan repa sönder en skiva bara genom att man "nudgar" på den, eller oturligt nog har barn som knuffar till den, eller en katt som ställer sig på den, eller ptja, ni vet, VARDAGSHÄNDELSER som en så pass dyr maskin ska klara av. Fan, såna problem har ju INGA bärbara cd-spelare, som kostar jäkligt mycket mindre, mig veterligen?

Och bara för att man kan "reparera för 40:-" på GAME så gör det ju inte det OK att Microsoft inte har åtgärdat detta?

Fanboyism när den blir som värst är när personer känner en viss förlåtande kärlek till storbolagen, typ: naaw, klart att mitt Xbox kan få repa mitt spel för 599:-, eller jag älskar Sony, klart att jag inte ska kunna få spela ett spel som min amerikanska gudmor köpte mig eller whatever else. Storbolagen vill inte göra dig en tjänst, de är inte dina kompisar, de vill ha dina pengar, och du vill ha en produkt som uppfyller dina krav och som du tycker är värd pengarna. No more, no less.

Ps3spelen är regionsfria. Förlåt, men jag ville vara lite irriterande.

Håller med dig helt och hållet, fanboyism är fan tragiskt.

Visa signatur

moops

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skaune
Ps3spelen är regionsfria. Förlåt, men jag ville vara lite irriterande.

Håller med dig helt och hållet, fanboyism är fan tragiskt.

Ah, shit det har du rätt i, jag menade film så klart haha. Nä men jag tror nog att min poäng kom fram iallafall

Permalänk
Medlem

Skulle du välta din dator medan den installerade ett program och tro att det inte skulle finnas någon risk för att skivan skulle ta skada?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thomas_skane
Skulle du välta din dator medan den installerade ett program och tro att det inte skulle finnas någon risk för att skivan skulle ta skada?

Nu har det å andra sidan räckt med att folk sprunget förbi i rummet framför boxen.

Visa signatur

moops

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thomas_skane
Skulle du välta din dator medan den installerade ett program och tro att det inte skulle finnas någon risk för att skivan skulle ta skada?

Been there done that många gånger under mina 17 år som gamer, utan att någon skiva har skadats nämnvärt. Då har man ändå vissa förväntningar på att en leksak för 3k ska klara det samma.

Det hela handlar ju fortfarande om att Microsoft inte ville investera i en teenyweeny gummipackning kring linsen - något som annars är standard på dvd-läsare och liknande för att skydda mot just repor.

Visa signatur

"Trying is the first step towards failure"

Permalänk
Medlem

Det är i min mening självkalrt att man itne fläger i grejorna. Flyttar en optisk läsare i drift. Gyro krafterna blir ganska feta så skivan i sig kan böjas oc hdärmed ta i även o mden är bra fixerad. Det blir väre med högre varvtal.

Men det är väl också rimligt att den ska klara lite oförutsedda händelser som att någon puttar till den eller skjuter den på plant underlag osv under drift.

Men man börehöver ju inte utmana ödet för den delen. Men so msagt lite tycker man det ska tåla men man behöver ju so msagt inte ta risker i onödan. Så jag tycker MS har rätt delvis men dom kunde ju so msagt gjort den stabilare oavset så hade det gjort alla lite nöjdare.

Permalänk
Medlem

Ni som whinar över "OMG FANBOY!!"

Så nej, man behöver inte tänka så långt för att förstå att man inte flyttar omkring en enhet i drift.. Jag lägger inte min dator ner heller medans jag installerar nåt spel heller.. Logiskt tänkande..

Men att skivan ska repas om man råkar snudda till den alt. dra i sladden lite är förstås inte ok.

Jag har då aldrig varit med om detta även om jag råkat dra till i sladden av misstag.. så om detta är problem på vissa konsoler eller att folk inte vågar erkänna att dom flyttat på den är ju en annan fråga

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alopex
Uppenbarligen läser ingen tidigare inlägg här - folk skriver att dom får repor och ringar ÄVEN när xboxen INTE flyttas men direkt efter kommer en kommentar med "e man så dum får man skylla sig själv" etc. Men tack för varningen - kommer inte köpa en Xbox

Stampar man i golvet så har man ju inofficiellt rört xboxet t.ex. Man ska ta hand om sina grejjer oavsett om man har dåligt temperament. Annars förblir det ju som det blir, att grejjerna går sönder om man inte är försiktig av sig. Det är ju inte så att man ska kunna använda xboxet som en hockeypuck eller dylikt;)

Undrar varför du tog åt dig dock när du inte har ett xbox360 och inte fått en repig skiva. Eller det kanske du har?;)

Förövrigt, ni som jämför med bärbara cd-spelare, tänk efter, dom är gjorda för att ha skakminne och desssutom klara av att röras under läsning, dessutom snurrar inte en cd-spelare snabbt alls. 1x räcker för att kunna läsa skivan normalt Oj vad fort?

Dessutom får ni tänka på att xbox360 snurrar snabbare än ps3,wii osv. Det är nog lite mer avancerade saker i en xbox360 än en simpel cd-spelare.

Förstår fortfarande inte grejjen med att behöva flytta en spelkonsol medans man använder det, man ställer ju den på sin plats där man vill ha den hela tiden, varför får man ens för sig att flytta skiten undrar jag.

Och om man tvunget måste göra det, är man så lat att man inte orkar spara spelet där man ligger och sen stänga av det för att flytta det till en bättre plats om den nu står olämpligt?

Och varför får man för sig att flytta den ett par millimeter bara? Perfektionist javisst?
Låter mer som personen det är fel på, flytta några millimeter, låter som mycket nytta det.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Ett tips till er alla = PC - > TV/Projektor spelandes med en trådlös 360 kontroll / tangentbord+mus

tips på spel som fungerar galant:

Gears of war
Bioschock
Dead Space (helt klart suveränt med 360 kontrollen!)
Fallout 3

Det man vinner på är mer kräm i grafiken och mer pengar i plånboken för dom som "vågar" tanka hem spelen.

ps. sålde min 360 efter jag nu provat detta, helt klart värt att bli av med min "dammsugare" till xbox. ful var/är den ocskå!

Visa signatur

1] Arc mini | Z97 | i7 4770K @ 4.4 | CM 212 | R9 290 Tri-X | 2x8GB 1600MHz | HX750 | 840 EVO 250GB + FORCE 128GB | W8.1 | Benq W1300 @ 104"
2] Node 304 | Z77 | i5 2500K @ 4.4 | Noctua NH-U9B | R9 290 Tri-X | 2x4GB 1600MHz | HX650 | FORCE GT 128GB | 3.0 TB | W7 | Philips 50"
3] Dell XPS 13 7500U

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kirkunit
Ah, där fick man sig ett gott skratt som förlängde livet.
Det stämmer inte direkt om man säger så. Kanske en reducerad chans till RROD, men långt ifrån immun.

Vad är huvudorsaken till RRoD? I grunden temperaturer - några komponenter, kapacitatorer, vad som helst som friteras under lång obehaglig användning. Detta med äldre enheter. Idag har moderkort, processor, heatsink och lite av varje bytts ut eller moderniserats med smidigare tillverksningteknik vilket gör att enheten inte producerar lite mycket värme. Har man enheten stående vertikalt så är den i teorin immun på värmeproblem då moderkortet inte bygger upp värmen mellan moderkort och underlag.

Det känns precis som vilket korkat forum som helst detta just nu - är inte detta Sweclockers? Bör inte folk ha en liten idé om tekniken och orsakerna till ditt och datt? Konsoller fungerar precis som en dator i grunden och det är ingen magi - men varför måste folk insistera på att slänga bort sina PC-kunskaper när vi snackar konsoller?

Värme kan skada hårdvara - men hur sänker man temperaturen utan att öppna lådan? Man placerar enheten annorlunda. Blir moderkortet varmt när det ligger och lagrar värme mot underlaget - vad gör man? Ställer maskinen upp så den får bli av med värmen.

Repar maskinen skivor under alldagligt arbete? Lever man med det? Nej - man skickar in den på garantiärande.

Folk för för sig att bristerna 2005 faktiskt är aktuella idag också bara pga. denna helt otroligt sena artikel kommer upp överallt. Det är över tre år sedan maskinen lanserades och nästan allting inom skalet är utbytt, och läsaren var den absolut första ändringen som gjort - detta många år sedan.

Och gällandes att maskinen repar skivor om man jonglerar med den... det är ju som att säga att mekaniska hårddiskar är stressade och helt korkade för att de inte funkar när du skakar dem. Det handlar om en roterande skiva och en läsare - putter du på den så kommer det bli problem.
Sparkar någon i golvet och enheten ramlar omkull kanske man inte skall sätta maskinen på ett surt golv eller i en vattensäng. Går någon förbi och drar i sladdarna kanske man inte skall dra sladdarna tvärs över golvet. Kontrollerna till enheten är primärt trådlösa.

Anledningen till att dessa problem inte fanns hos t.ex. PS2 är för att dess skivor snurrade supersegt i jämförelse, precis som vanliga Xbox. Jag tror inte heller någon vill ha 25 minuters laddnindstider i Halo 3 och dylikt bara för att skivan inte skall snurra? Nu när man ändå kan installera halva spelen på hårddisken så snurrar skivan knappt ändå - så där har alla lösningen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ori
Ett tips till er alla = PC - > TV/Projektor spelandes med en trådlös 360 kontroll / tangentbord+mus

tips på spel som fungerar galant:

Gears of war
Bioschock
Dead Space (helt klart suveränt med 360 kontrollen!)
Fallout 3

Det man vinner på är mer kräm i grafiken och mer pengar i plånboken för dom som "vågar" tanka hem spelen.

ps. sålde min 360 efter jag nu provat detta, helt klart värt att bli av med min "dammsugare" till xbox. ful var/är den ocskå!

Jag körde så först fast LCD TV och ehmabion. Sedan skaffade jag en Xbox 360 och sedna en HTPC. Men nackdelen med PC 'n är bristen på bra stöd för gamnepads. Och man måste desutom confa satan för varge spel. Blir licksom inte genomtänkt då vissa spel fugnerar bäst med en gamepad och andra med en och sedan måste man ha mus och t-bord visidan om oavset det är stort eller litet då många spel inte fugnerar i menyer med gamepad osv. Men händer att jag drar fram gamepaden till HTPC'n å lirar spel där med men jag tycekr Xboxen är roligare med ratt och pedaler eller gampaden som är go som fan.

Permalänk
Medlem

Mitt Wii repar inga skivor oavsett hur mycket man vänder och vrider på det.
En 360 kan man inte ens tilta.
Var med på en förfest där en guitar hero skiva gick åt helvete när en person lyfte skiten. Han lyfte den rakt upp...

Sen har även RRoD varit ett stort problem. Vad jag har hört var det kassa lödningar som orsakade problemet. Den höga värmen gjorde att moderkortet bågnade en smula vilket resulterade i att lödningarna släppte/skadades.

Microsoft har aldrig velat erkänna exakt vad felet var.

Dom 360 ägarna jag känner har alla ägt minst 3 konsoler.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barak
Dom 360 ägarna jag känner har alla ägt minst 3 konsoler.

Det var inte dåligt