Permalänk
Medlem

Vad spelar ni till jul?

Ja, vad kommer ni spela nu vid jul? Brukar vara en tradition för mig att köra igenom gamla och stämningsfulla spel, så jäkla mysigt nu vid jul. Har faktiskt gjort en lista som jag ska försöka hålla, det är en maffig en dessutom.

Klara NWN 2
Klara Company of Heroes + Online
Klara C&C 3 + Online
Klara Mafia
Klara Saints Row 2
Klara King Kong
Klara Half-life 2: Episode Two
Klara Portal
Klara Mirrors Edge
Klara Max Payne
Klara Max Payne 2
Försöka klara alla mina 360 Arcade spel
Football Manager 09
Day of Defeat Source Online
Team Fortress 2 Online
Bad Company Online
Gears 2 Online
NHL 09 Online
Fifa 09 Online
SW: Battlefront 2 Online

Kommer att spela mer än jag någonsin gjort och jag SKA hålla den här listan.

Brukar köra igenom Mafia, Max Payne 1+2 vid jul även NWN 2 har kommit in på den listan nu.

Permalänk

hmm,blockland brukar jag köra,mycket fin och trevlig stämning där runt jule tider,alla bygger saker som hör till julen.
lär ju bli wow nu också.
fifa 09,ska satsa på att hinna klart 1 säsong till innan julen.
sen brukar jag alltid spela serious sam second encouter på julafton,den där vinter banan där jingle bells spelas i rock version samtidigt som man pepprar loss rejält med machine gun.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Blir nog inte så mycket spelande, men kanske blir lite Prince of Persia eller CoD5 om jag har tid!

Permalänk
Medlem

alltså inte för att vara sån men är det inte rätt mycket roligare att spendera tiden med familj och vänner? Fira jul o nyår utan datorn kanske hade varit bättre och jag lovar, det kommer ge dig så mycket mer!

och om du helt är mot det spela iaf med kompisar

Permalänk
Medlem

TP!

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Antar att Ostbulle går i skolan och har långledigt, ska han spela allt det där under juldagarna blir det tight

Permalänk

Förra julen spelade jag Planescape Torment och det var verkligen ruggigt mysigt. Annars är No One Lives Forever ett av mina favorit julspel. Vilken stämmning i det!

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem

Blir nog lite levlande på Savage 2 tror jag...

Permalänk
Medlem

Jag ska helt klart försöka lära mig flyga helikopter i DCS: Black Shark.
Annars överväger jag skaffa GTA IV, men tveksamt om det finns tid till två kärlekar på fyra veckors ledighet..

Permalänk
Avstängd

100% på LBP, kommer nog ta sin tid

Permalänk
Medlem

ska lira igenom gears 2 online på normal & hardcore och left 4 dead på expert online

Visa signatur

STAY FRESH!

Permalänk
Medlem

det kommer bli left 4 dead med mina bröder, gemensam julklapp till varandra. Sen slutet på fallout 3, o sen far cry 2 eller cod 5.

Visa signatur

e8400 @ 3,6 ghz Freezer 7 pro. Gigabyte GA-EP35-DS3. XFX 5770 Corsair XMS2 8500 2*2024 mb. Corsair 650w. Antec three hundred.

Permalänk
Hedersmedlem

winterbells såklart

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk

Tänkte iallafall att jag ska köra klart MGS1, FFX och Ico. Sen om jag orkar så kan det bli att man börjar på FF X-2, MGS2 och 3, Shadow of the Colossus eller God of War 2. Jag har med andra ord väldigt många bra spel att se fram emot :). Tänkte nämligen köpa ett PS3 sen, så då kan det vara skönt att ha lirat de föregående spelen.

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Inaktiv

PS3: Little Big Planet, Motorstorm och Burnout Paradise.
X360: Burnout 3: Takedown, Dead Rising, GTA4.
PC: Fallout 3, Neverwinter Nights 2, Planescape Torment.
Wii: Metroid Prime 3, Okami, Resident Evil: Umbrella Chronicles.

Blir nog att prioritera som fan då jag bara får lite drygt två veckor ledigt från jobbet. Men något åt det hållet iaf.

Permalänk
Medlem

Har 3 veckors semester vid jul så då ska jag försöka beta av en massa spel.

PC:
Klara Crysis och Crysis Warhead plus en del Crysis wars.
Klara Red alert 3(bara rising sun kvar) + lite online.
Wow
Försöka komma en bra bit i Fallout3.

360:
Dead space
Devil may cry4
Mass effect ( ca 5 timmar spelande kvar)
Lost Odyssey (halva spelet kvar)
Gears of war 2

PS3:
Resistance 2
MGS 4
Ratchet and clank TOD

Ska försöka hålla den här listan men får se hur det går.

Permalänk

Själv spelar jag Doom2 varje jul

Permalänk
Medlem

Transport Tycoon deluxe
Battlefield 2
Left 4 Dead
Warcraft III [Footmen frenzy,battle tanks m.m]
Settlers spelen

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Själv så hoppas man ju att man får STALKER:CS och/eller CoD 5 i julklapp då båda ligger högst upp på listan. Vågade inte köpa STALKER:CS när det var nytt med tanke på alla de buggar 1an hade. Sen så måste man ju förstås testa Runes of Magic open beta för att se om detta är spelet som revolutionerar gratis-MMORPGen så att vi slipper allt grindande (http://www.runesofmagic.com/en/index.html).

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)

Permalänk

klart man spenderar tid med familjen på julafton,men tiden runt julen samt tiden innan man ska iväg för att fira,då passar det ju kanon med en massa bra spel:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orka_krull
Tänkte iallafall att jag ska köra klart MGS1, FFX och Ico. Sen om jag orkar så kan det bli att man börjar på FF X-2, MGS2 och 3, Shadow of the Colossus eller God of War 2. Jag har med andra ord väldigt många bra spel att se fram emot :). Tänkte nämligen köpa ett PS3 sen, så då kan det vara skönt att ha lirat de föregående spelen.

FF X-2 måste jag varna för lite dock. Gillade du FF X så finns det stor risk för att du inte gillar X-2, de är nämligen väldigt olika trotts att de innehar samma huvudpersoner.

FF X är ju som bekant en slags romantisk, stilfull japansk fantasy medan FF X-2 är mer som en blandning mellan popidolshysteri och Charlies Änglar.

FF XII kan jag däremot varmt rekommendera. Jag har inte spelat klart det än men är än så länge bland det vackraste och mäktigaste spelet jag spelat till ps2 undantaget God of war och shadow of the colossus, som ju är helt andra typer av spel.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ove-Piss
FF X-2 måste jag varna för lite dock. Gillade du FF X så finns det stor risk för att du inte gillar X-2, de är nämligen väldigt olika trotts att de innehar samma huvudpersoner.

FF X är ju som bekant en slags romantisk, stilfull japansk fantasy medan FF X-2 är mer som en blandning mellan popidolshysteri och Charlies Änglar.

FF XII kan jag däremot varmt rekommendera. Jag har inte spelat klart det än men är än så länge bland det vackraste och mäktigaste spelet jag spelat till ps2 undantaget God of war och shadow of the colossus, som ju är helt andra typer av spel.

Instämmer med dig. FFX och FFXII till PS2. Star Ocean rekommenderas också varmt.

Permalänk
Medlem

God of War - Chains of olympus på PsP!

Visa signatur

moops

Permalänk
Medlem

En hel del PS2 klassiker faktiskt, GoW 1-2 , Ratchet & Clank Serien och Little Big Planet antar jag

Visa signatur

PSN: Swedishbullets

Permalänk
Medlem
Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soulrapist
Själv spelar jag Doom2 varje jul

Haha kommer ihåg att jag älskade det spelet när jag var liten, tänker no själv köra Prince of Persia, Fallout 3, Cod5 och Dead Space (ett riktigt bra spel faktisk)

Visa signatur

i5-4670K, GTX760, Cooler Master V8 GTS, Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem

orka_krull: Hehe håller också på med ICO, haft spelet i något år men typ aldrig spelat. Fastnade dock på ett ställe idag, så kollade jag youtube hur man skulle göra fast en US version och deras version såg visst en aning annorlunda och förenklad ut än våran. :/ Aja bara på det imorgon igen antar jag.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Permalänk

Fallout 3, det enda jag spelar i stort sett... men jag ska till Thailand i tre veckor så då blir det inte så mycket spel

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CompassioN
Fallout 3, det enda jag spelar i stort sett... men jag ska till Thailand i tre veckor så då blir det inte så mycket spel

Skaffa en netbook och Fallout Collection så har du något att göra under resan. Rekommenderas!