Slippa ominstalla spel vid format?

Permalänk
Medlem

Slippa ominstalla spel vid format?

Hade tänkt att byta till XP på laptopen.. Har Vista där nu.. och tja.. vill ju ha så mkt prestanda som möjligt

Problemet är att sambon har Sims 2 på laptopen + 10 expansioner eller nåt.. vilket tar en jävla tid att ominstallera..

FInns det något sätt att göra så man slipper ominstallera.. typ spara det som står i registret eller något?

Tacksam för hjälp

Mvh

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

HAr du en exträn hårddisk kopierar du över mappen som spelet ligger på o sen är de bara o lägga in de igen. Lättaste sättet (som jag vet iaf) o har fungerat för mig på alla spel änsålänge.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Spelen ligger på D så det är chill.. men frågan om det verkligen fungerar att lägga in fler expansioner i framtiden

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Känner igen problemet.. Exen spelade också The Sims 2 med alla expantioner tog en sjuhelvetes tid att knåpa regnycklar och installera rapplet. Jag provade att flytta det från en burk till en annan - gick tolkdåligt.. Du får setill att inte installera om så ofta ist.

Permalänk
Sötast

Mycket möjligt att det går att fixa med endast ett fåtal registerposter, du kan kolla vad som finns nu, och försöka matcha, kanske även finns någon träff på google som visar hur andra har gjort.

Permalänk
Avstängd

Tyvärr kommer du få installera om spelen vid uppdatering med patcher... jag har en 300GB disk där alla spel ligger installerade, fungerar skit bra att starta spelen i vilken dator som helst (om man kör med no-cd), både Vista som XP.

Men problemen är att man får skriva in CD-key vid första start, fast det gör inget då dessa har jag.. sen just med uppdateringen, fanskapen hittar oftast inte spelet då sökvägarna finns i registret

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Jag gjorde precis samma sak fast omvänt(gick från XP till Vista) och alla mina spel fungerade utan just The Sims, extremt störande - eftersom det är spelet som tar längst tid att installera, tydligen så kan man lägga till register nycklar men efter att ha modifierat och kopierat in allt exakt som det var i XP fungerade det fortfarande inte.

Hittade hursomhelst den här sidan ifall du vill pröva endå;
http://www.msfn.org/board/index.php?showtopic=82007

Den borde säga vilka nycklar som behövs iaf, sen är det bara gå in på kör>regedit och exportera the sims katalogerna och importera sen hoppas på det bästa.

Visa signatur

former wow addict
former daoc addict