SweClockers foldinglag ger norrmän på nöten

Permalänk
Medlem

Usch, känns inte som jag kommer med speciellt mycket när jag bara har på folding under tiden jag jobbar, det på gamla p4an dessutom :/
Jag som inte ens betalar min el :3

När jag inhandlat feteLAN-system och quad-SLI ska ni få se på grejer ;P

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Googolplex
Börja folda du också! Jag med min 8800GTS och Q6600@3GHz får i genomsnitt 6200 ppd, vilket gör mig den 22:a bästa foldaren i Sweclockers.
Så folket, börja folda!

edit: Att börja folda med GPUn är det enklaste som finns, ladda ner ett program, "next-next-accept", sen är det bara att skriva in önskat namn och Sweclockers lagnummer som är 37451. När du vill spela är det bara att högerklicka på ikonen och pausa alternativt bara ge exempelvis 50% kraft åt foldingprogrammet. CPU-klienten är lite krångligare men tar inte mer än 20 minuter konfigurera.

Varför ? lär inte få elen betald av foldinglaget eller ?

Visa signatur

The Bishop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Bishop
Varför ? lär inte få elen betald av foldinglaget eller ?

Citat:

Projektet använder överbliven datorkraft för att beräkna hur proteiner viker sig, vilket kan ge forskarna värdefull information om hur allvarliga sjukdomar som cancer, Alzheimer och Parkinsons bäst bekämpas.

Tycker det är tydligt förklarat varför man bör göra det? Gör det dock tyvär inte själv för när jag väll skulle börja så lyckades jag inte installera det. borde ge det ett försökt till dock.

Permalänk
Medlem

Well done alla + mig själv

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
SpelClockers

Brukar ju oftast ha igång torrents, mIRC och MSN när jag inte sitter vid datorn, om jag kör GPU-Klienten så ska programmen inte drabbas va?

Visa signatur

Admin på Geeks Gaming

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Bishop
lär inte få elen betald av foldinglaget eller ?

Wow vilka snåla människor det finns. Pengar är till för att slösas! Hur ofta bjuder du en öl på dina vänner, när sa du sist "äh, jag bjuder"?

Inte för att vara nonchalant men detta har jag märkt av hos många svenskar,
jämförelsevis.

Permalänk
Medlem

EL är ju något man ska snåla med även för miljönsskull.

Permalänk

Ja, det också men är väldigt säker på att han inte syftade på miljön.

..och numera finns det en del energikällor som är så gott som fria från miljöskadliga utsläpp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Googolplex
Ja, det också men är väldigt säker på att han inte syftade på miljön.

..och numera finns det en del energikällor som är så gott som fria från miljöskadliga utsläpp.

Det tror inte jag heller.

...som inte alls är att argument för att slösa på energi utan tvärtom. Genom att inte slösa kan man stänga ner skadliga energikällor.

Permalänk
Medlem

Skulle någon kunna svara på varför det inte finns några foldingprogram för grafikkort på deras hemsida:S? Skulle gärna vilja börja med folding

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Asus Z97-P | I5 4690K | Crucial Ballistix 8GB 1600MHz | Gigabyte 970 G1 Gaming | Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

Vad är att föredra då? CPU eller GPU?
...eller kan de köras samtidigt?

Har 3 datorer jag kan köra lite med efter nyår varav en har quad
(antar att det finns client för mac)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av riche
Vad är att föredra då? CPU eller GPU?
...eller kan de köras samtidigt?

Har 3 datorer jag kan köra lite med efter nyår varav en har quad
(antar att det finns client för mac)

Klient för Processor-folding finns för MAC om jag inte minns helt fel, däremot är folding på grafikkort helt tillägnat Windows än så länge. Läs i foldingforumet och posta vidare mer specifika frågor när du läst igenom Guiderna för SMP och GPU-folding
Add: Hittade en länk till SMP-klienten för MAC (antar att du kör med Intel-processor..)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halloojj
Skulle någon kunna svara på varför det inte finns några foldingprogram för grafikkort på deras hemsida:S? Skulle gärna vilja börja med folding

Det finns allt, du måste bara leta lite Kika efter länken "High Performance Windows Clients" (alternativt använd denna länk).
Lycka till bägge två!

Permalänk
Sötast

Kommer att skicka in 2 "jobb" ikväll. Så har jag också bidragit till utsläppen från kolkraftverken i tyskland

Kan man i efterhand kolla hur mkt "PPD" man gjorde eller är det under tiden? I varje fall, hur ser man?

Edit: Provade nu med FahMon... 7060PPD med GTX260 + 1 kärna E6600@ 3.2.

Bra/Dåligt?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Det tror inte jag heller.

...som inte alls är att argument för att slösa på energi utan tvärtom. Genom att inte slösa kan man stänga ner skadliga energikällor.

njae, man kan välja att använda energi som enbart kommer ifrån exempelvis vindkraftverk;)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Kommer att skicka in 2 "jobb" ikväll. Så har jag också bidragit till utsläppen från kolkraftverken i tyskland

Kan man i efterhand kolla hur mkt "PPD" man gjorde eller är det under tiden? I varje fall, hur ser man?

Edit: Provade nu med FahMon... 7060PPD med GTX260 + 1 kärna E6600@ 3.2.

Bra/Dåligt?

Hur mycket producerar de individuellt? Alltså vad producerar grafikkortet respektive processorn? Mitt 8800GTS G92 producerar ~5500ppd beroende på WU så lite mer än det bör GTX260 klara.
Jag har en Q6600 som producerar 1800/2500 beroende på WU, och eftersom Q6600 är två E6600 bör E6600 i teorin prestera hälften så bra.

Nyttig sida: http://folding.extremeoverclocking.com/user_list.php?s=&t=374...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
EL är ju något man ska snåla med även för miljönsskull.

Nej.
Det är tillverkningen av elen som är problemet, inte användningen av den.
Mer kärnkraft!

Visa signatur

[-Antec sonata III-] - [-Corsair 750 W-] - [-AMD Phenom II X4 940 @ 3700 MHZ-] - [-8 GB DDR2 800 MHZ-] - [-GIGABYTE GA-MA790X-DS4-] - [-Seagate Barracuda 7200.11 500 GB-] - [-Gigabyte Radeon 4850 (AC Accelero S1)-CROSSIFRE-Powercolor Radeon 4870-] - [-Acer 24" 2 ms 1920x1200-]

Permalänk
Medlem

Har gpu-klienten igång så mycket som möjligt.

Önskar det fanns ett elbolag som BARA gav kärnkrafts-el, skulle lätt byta till dom.
Kärnkraft is the shit!

Permalänk
Medlem

Jag foldar inte för räkningens skull utan för att det blir för varmt. Hade annars gärna gjort det.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Googolplex
njae, man kan välja att använda energi som enbart kommer ifrån exempelvis vindkraftverk;)

Jag kom att tänka på en sak för ett tag sedan. Det går ju inte att köpa endast "ren" el. För de sorterar ju inte elen i vårt elnät vilket innebär att man ändå konsumerar en salig blandning av elen egentligen

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Nu blev man gött sugen på att börja med folding... Och givet vis åt SweC laget. nån som kan guida en som är total No0b på folding.

Har vista x64...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Detta låter ju lite mera seriöst än SETI foldingen som jag var med i för ett antal år sedan...

Permalänk
Avstängd

Tog upp foldingingen igen

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Sugen på att börja folda för Swec också. Ställa PS3:an på det i alla fall så den gör lite nytta.

Fattar dock inte hur man ändrar användarinformation och dylikt i senaste klienten

Visa signatur

I/O-Master 5000 @ 77GHz - 512kb tvärlatensminne - VengeanceXtremeDeathboard Socket-666 - Radeon RV100 DDR

Permalänk
Medlem

där fick ni norrmän för att ni inte köpte Gripen!

Visa signatur

imac (grön) | powermac (tunna) | ipod 33gb | pc (bf2 med max inställningar)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Googolplex
Wow vilka snåla människor det finns. Pengar är till för att slösas! Hur ofta bjuder du en öl på dina vänner, när sa du sist "äh, jag bjuder"?

Inte för att vara nonchalant men detta har jag märkt av hos många svenskar,
jämförelsevis.

Inga problem med att bjussa på bira eller annat för den delen.
Mitt el-avtal går ur nyår och dom hade höjt elen med 20 öre /kWh, då mitt förra låg på 35 öre/kWh så är ökningen riktigt mkt.
Att ni som inte betalar för elen pga bor hemma/ ingår i hyran..mm foldar ärförståligt då ni inte ens ser vad elen kostar.
I mitt fall så kommer den vanliga räkningen att stiga till ca 500/månaden vilket gör att man kanske får dra ner på bjussandet av bira

Visa signatur

The Bishop

Permalänk
Medlem

Helt riktigt, du konsumerar en blandning av allt men beställer en kund vind-el tvingas distributören köpa in sådan så att täcker beställningen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Söderbäck

Jag kom att tänka på en sak för ett tag sedan. Det går ju inte att köpa endast "ren" el. För de sorterar ju inte elen i vårt elnät vilket innebär att man ändå konsumerar en salig blandning av elen egentligen

Visa signatur

Z87-PRO|4770K/NH-D14|24GB DDR3|EVGA780ti|120GB Samsung840|W7x64
P6X58D-P|I7-950/NH-U12P|24GB DDR3|HD5870|128GB Samsung830|W10x64
Clevo W110ER|i7-3632QM|16GB DDR3|GT650M|250GB Samsung840Pro|W7HPx64
M4A79XTD EVO|Phenom X4 965/Thermalright HR-01 Plus|12GB DDR3|HD5450|60GB Vertex2|W7Pro x64

Permalänk
Medlem

grattis!

finns det någon här som har koll på om folding@home har lett till några konkreta och användbara resultat som har hjälpt forskare?

alltså, har folding@home varit till någon nytta hittils?

Visa signatur

| iMac Retina 27" | 24gb | 256gb SSD |

Permalänk
Medlem

Läste för något tag sedan att någon hade uttalat sig om att folding@home inte skulle leda till något vettigt alls eller något sådant. Har ingen källa dock.

Men men, det kan ju inte skada så jag kör på då och då när jag kmr ihåg att sätta igång det

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Avstängd

Undrar om det finns klient till Power-systemen / AIX, då jävlar skulle jag bänka er alla

Visa signatur

8x64-bit POWER5+, 2TB memory, 15.2mb L2-Cache, 2xFC & 2X10Gbit Ethernet -- en _riktigt_ dator har IBM P5+.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
Jag foldar inte för räkningens skull utan för att det blir för varmt. Hade annars gärna gjort det.

Stäng av elementet då

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
Jag foldar inte för räkningens skull utan för att det blir för varmt. Hade annars gärna gjort det.

Då har du tur, stäng av elementet så sparar du pengar samtidigt som ditt rum inte blir kallt. Om det ändå blir varmt så är det bara att öppna fönstret. Utgår ifrån att du har ett kraftigt element.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Söderbäck

Jag kom att tänka på en sak för ett tag sedan. Det går ju inte att köpa endast "ren" el. För de sorterar ju inte elen i vårt elnät vilket innebär att man ändå konsumerar en salig blandning av elen egentligen

Som bgix säger, distrubutören måste köpa in samma mängd energi som du konsumerar så det kvittar egentligen om vindelen inte kommer direkt till dig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Nu blev man gött sugen på att börja med folding... Och givet vis åt SweC laget. nån som kan guida en som är total No0b på folding.

Har vista x64...

http://folding.stanford.edu/English/DownloadWinOther

Finns en välskriven guide i Sweclockers foldingforum som beskriver hur du ska installera SMP-klienten. Processorns foldingklient alltså. GPU-klienten klarar du nog själv att installera, du behöver bara skriva in Sweclockers lagnummer som är 37451 och ett önskat namn.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jahknee
grattis!

finns det någon här som har koll på om folding@home har lett till några konkreta och användbara resultat som har hjälpt forskare?

alltså, har folding@home varit till någon nytta hittils?

http://folding.stanford.edu/English/Papers