Permalänk
Medlem

Grafikkortsfråga

Ponera att jag har ett 780g-moderkort med intergrerad grafik, som ju har hdmi. Om jag sedan sätter i ett snabbare grafikkort t.ex. 9800gt, fast som inte har hdmi kommer jag fortfarande att kunna använde hdmi:n på moderkortet med den inbyggda grafiken? Eller kommer allt avaktiveras?

Permalänk
Medlem

Tror tyvärr att det kommer att avaktiveras.

Visa signatur

ASUS P9X79 PRO - Intel i7 3930K - 24GB HyperX - NUFFSAID.

Permalänk
Medlem

tror? ingen som vet säkert?

Permalänk
Medlem

Vet inte hur det är med det inbyggda graffet i mobot men du får ju med en hdmi adapter till de flesta graffekorten

Permalänk
Medlem

Det följer med en DVI - HDMI adapter eller så får man köpa till.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Hej

För att fortsätta att använda HDMI-utgången på moderkortet samtidigt som du kör det nya grafikkortet måste det nya vara ett ATI-kort. Åtminstone är det så i Vista att båda grafikkorten måste använda samma drivare. Sedan aktiverar du Surround view i bios så kan du köra upp till 4 skärmar samtidigt. Dvs du kan spela på det nya kortet och samtidigt ha de andra skärmarna igång som visar annat om så önskas. Har själv en sådan setup med 3 skärmar - 2x DVI skärmar på extrakortet + 1x HDMI på moderkortet som går till TVn (HTPC).

Visa signatur

Amd 64 x4 Phenom II 905e @ 2.5 ghz | Asus M4A785D-M PRO | Asus EAH5770 V2 1024mb | 4gb ram PC6400| 320gb + 500gb hdd | Win7 x64 |

Permalänk
Avstängd

Hej!

Hej är det någon här som vet om man får med någon strömförsörjnings kabel som man sätter på grafikkortet till Nvidia geforce 9600 GT korten för jag ska köpa ett men jag är osäker på om man får med en sån kabel eller inte? svara mig någon snälla.

Permalänk
Hedersmedlem

Att anmäla sitt egna inlägg för att få svar var ny för mig.

I alla test jag sett så gör det det. Annars finns det att köpa löst.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM