Sony lanserar pytteliten netbook

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
En gång i tiden sa man att en duron 600 MHz var långt overkill som surfdator (eftersom den var så billig så gjorde det ju inget att det var overkill).
Idag sitter jag här med en quadcore och svär åt flash och firefox för att allt går så segt Nog för att jag är lite extrem när jag surfar. Tacka vet jag Chrome som räddat min 'surfstil'.

Jag hör var du säger men jag håller inte med, atom duger till det du säger - men ska man bara få något som duger för de pengarna? Kanske vill man ha något som inte bara duger utan också är bra?

Men man betalar här inte för prestandan, den är inte menad att kunna behandla tunga grafiska beräkningar.

Den är byggd för att vara PORTABEL, och den är betydligt mindre än vad vanliga netbooks är, men med liknande prestanda. Priset är ganska obetydligt, så länge det fortfarande håller sig under 10 tusen, då det är portabiliteten som man betalar för, inte prestandan.

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Medlem

Absolut, men det betyder ju inte att den är prisvärd eller särskilt lyckad för det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Absolut, men det betyder ju inte att den är prisvärd eller särskilt lyckad för det.

Om den är prisvärd är ju en smaksak, eftersom den är menad att vara extremt liten. Anser man då att den är precis perfekt storlek, och det inte finns några som kan kontra med antingen storlek, dvs netbooks. Att den sedan är mindre än dem med liknande prestanda måste jag tycka är lyckat.

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Lite för avlång dessvärre. många vill nog ha en mer 4kantigskärm.

sen en mekaniskhdd i en netbook är ju bara fail. dock ser vi snart sånna här med storre ssd diskar.

Jag tycker skärmen är så 4kantig som den kan bli Mer kvadratformat menar du nog

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u