Ursprungligen inskrivet av BasseBaba
Jadu, vet inte vad jag ska säga. Välkommen till ett strulande comhem.
Det är lite lotto, för många funkar det jävligt bra, men för dom som det strular för är det oftast jävligt hopplöst....
Om du orkar läsa tråden så kommer du se att det är många av oss med problem som haft dom länge. Jag själv t.ex har fortfarande inte en bra lina efter 12 månader......
Så, om du inte VERKLIGEN behöver hastigheten, och ditt adsl fungerade bra, skulle jag nästan råda dig till att försöka häva comhemavtalet och gå tillbaks till adsl...
Iofs kan det väl nu vara värt att vänta ut uppgraderingarna som ska ske i jan/feb...
Fast vissa områden kan ju dröja så långt som till sommaren enligt vad Phunky sagt..
Vet du förresten om du bor i ett före detta UPC-hus?
Det är inte ett fd UPC utan Comhem från start, bor i ganska nybyggda hus men utan Fiber vilket jag är rätt irriterad på.
Comhem ringde idag, de undrade vad för fel jag hade (*asgarv*) och vad de kunde hjälpa med.
Jag förklarade för honom precis som jag har gjort med alla andra på supporten jag har ringt att den så kallade tjänsten inte funkar 100%.
I slutändan efter diverse tester, pingandes, avcheckningar och nedkopplade samtal så kom han fram till att det beror på belastningar på nätet och att det beror på dels kunder hos Comhem som får mer hastighet än de skall ha levererat. Men även då p g a uppgraderingen i Sthlm till 50 Mbit. Han sade att problem startar oftast runt 1600 - 1700 tiden på dagarna - dock kunde han inte svara på varför jag har problem 24/7 med nätet.
Jag frågade givetvis när detta skulle åtgärdas, hur lång tid jag ske behöva stå ut med diverse problem och att det skulle ta ca 1 månad.
*svordomar, oanständiga meningar m m - Comhem*
Jag påpekade även att Comhem får se till att jag får ersättning för den tid jag inte kunnat nyttja nätet.
I slutet av samtalet så sa han att Comhem skulle höra av sig efter 1 månad och kolla om problemen kvarstår, då skulle de skicka ut en tekniker för att försöka lösa problemet.
Om det inte går att lösa så lär jag definitivt se till att häva avtalet med Comhem och ta ett annat bolag.