Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av agneroc
Vad heter det modem man får till 50Mbit tjänsten ?

Epc2607
http://www.cisco.com/en/US/prod/collateral/video/ps8611/ps867...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raven6666
Men har googlat lite och hitta en som hade byggt en 6meters kabel och fått det att fungera så verkar inte helt omöjligt.

Det är nog bara att prova på, jag kör med en 20-25m coaxkabel mellan uttaget och modemet och får ut typ 25/11 på min 24/10 tjänst.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jamie_84
Det är säkert väldigt få ordinarie som jobbar på deras KS nu i dagarna före jul. Trösta dig med att du har 10 upp i alla fall, här är det 24/1 som högst. God jul till er comhemmare

Fattar inte varför du inte kan få 10 upp. Vi blev ju uppgraderade till QAM 64 på uploaden samtidigt. Dessutom kan du bo max några hundra meter från den nya centralen Comhem byggde i somras. Den ligger ju verkligen inte centralt i sitt täckningsområde ifall du inte är kopplad via den. God jul!

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Medlem

Ringde och frågade Comhem om 50/10 och enligt tjejen på kundtjänst så var den här fastigheten bokad för uppdatering först den 23 feb, inte riktigt 1 nov som först nämnt på deras hemsida, men iaf ett datum även om jag hade hoppats på ett mer närliggande.

Mest nyfiken på hur det blir med erbjudanden efter 11 jan som deras nuvarande är på 399 i månaden, känns som det skulle vara lite "lustig" bestraffning för de antagligen många kunder som inte hinner få sina bostäder installerade innan 11 jan att utöver längre väntan även få högre kostnader.

Jag får hoppas de har börjat med "riktiga" docsis 3.0 modem tills jag kan få tjänsten.

Permalänk

raukstah, man kan byta hastighet även om man binder upp sig för 12månader, satt i en liknande situation själv men var 10mbit upload jag var ute efter.
Band upp mig för 24/1 och bytte sen till 10/10 när det blev tillgängligt.

Noteras bör väl att en del i kundtjänsten verkar tillhöra apstadiet och avbryter bindningstiden och binder upp en på nytt istället för att bara ändra hastigheten.
Avbryts bindningstiden åker man på resterande månader i straffavgift.

Permalänk
Medlem

Vill bara lite OT önska god jul och gott nytt år till alla som slitit med comhem-tråden under året

Vem vet, kanske kommer tomten med en 100/100 tjänst under 2009
he he he he he

Permalänk

Någon som vet hur jag får tag på användarnamn och lösenord till:
SA EPC2434 (Den Trådlösa versionen av com hem modemet.)
Jag har ip 192.168.100.1 så kommer jag in i ftp:n. Behöver användarnamnet och lösenordet.
Jag vill komma åt Signal och avancerat tabbarna. Jag såg bara liknande inlägg här till den tidigare versionen.

Permalänk

Login finns inget, lösenordsfältet skall va tomt.
Det enda du kommer in i är "setup", resten är antingen redan öppet eller låst/avstängt.
Comslem har stängt av bl.a log/signal och provisioning.

Permalänk

Jag vet att det är avstängt. Därför ska jag komma "runt" det.
Jag funderar på att bruteforca ftp:n för den är i samma nätverk så borde gå snabbt. Iaf så det är klart över natten.

Permalänk
Medlem

ha ha ha
Vet inte om jag ska skratta eller gråta, som vanligt.
Visst allt kom comhem-tomten med en julklapp!

Permalänk

hahhaa

nice svarstider i alla fall

men fyy va kasst.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raven6666

Noteras bör väl att en del i kundtjänsten verkar tillhöra apstadiet och avbryter bindningstiden och binder upp en på nytt istället för att bara ändra hastigheten.
Avbryts bindningstiden åker man på resterande månader i straffavgift.

Lite programmets fel också, men jao det märkte då jag direkt, kollade alltid "nästa faktura" då det gick, så dom inte ringde tillbaka och var skogstokiga (för allt loggas det man gör)

Och givetvis kanske också tron om att det ska räknas som sälj då, var rätt oklart även för mig som hade jobbat där ett tag, men men.

För övrigt kan jag säga att om ni kör med egna kablar så kommer 2ndline på ComHem aldrig att röra i era felanmälningar (och 1stline kommer kräva att ni ska köra med den som följer med etc), snackar om coaxen nu, går ju att ljuga givetvis men om dom skulle göra ett hembesök så kan det hända att dom inte blir så glada

Och ni ska ju givetvis bli informerade om att om ComBort skickar hem en tekniker till er och ni ljugit, då får ni pynta.

Säger inte att jag håller med, säger bara hur det är

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
[B] (för allt loggas det man gör)

Nja, loggas då inte när man som kund får fördelar av det, blev lovad ett nytt modem kostnadsfritt pga strul med uppkopplingen men när det väl kom till kritan fanns det ingen information alls om det nedskrivet :/ men fick ett nytt modem efter att en chef drogs in i det hela.

Citat:

För övrigt kan jag säga att om ni kör med egna kablar så kommer 2ndline på ComHem aldrig att röra i era felanmälningar (och 1stline kommer kräva att ni ska köra med den som följer med etc), snackar om coaxen nu, går ju att ljuga givetvis men om dom skulle göra ett hembesök så kan det hända att dom inte blir så glada

Har man nåt mellan öronen så byter man ju kabeln till den som följer med om det skulle strula, för min del känns det lite som en standard felsökningsåtgärd.

Citat:

Och ni ska ju givetvis bli informerade om att om ComBort skickar hem en tekniker till er och ni ljugit, då får ni pynta.

Behöver inte ens ljuga för det, räcker att felet ligger i ens egna utrustning.

Men på tal om det som loggas, någon som begärt att få se vad comhem har nedskrivet?

Permalänk
Medlem

Som någon kanske minns var jag en av dem som i början av november beställde 24/10 med en bindningstid på 15 månader till det fina priset 159 kr/mån. Någon vecka senare försökte ju Com Hem backa och få det till att priset skulle vara 399 kr/mån från den första mars.

För den intresserade kan jag nu meddela att efter några turer så har Com Hem bekräftat att priset verkligen kommer vara 159 kr/mån under månad 1-15. Sen får vi se hur det blir i praktiken när mars kommer, men nu kan ingen (reklamationsnämnd, domstol eller annan) tvivla på vad vi verkligen kommit överens om.

Vad jag främst lärt mig av detta är dock att Com Hem är ett riktigt genomruttet företag. Inte en enda gång under brevväxlingen har de kommit med något juridiskt bärande argument, istället har de försökt sig på fulingar som att "förtydliga" orderbekräftelsen (hur kan man "förtydliga" så att "Månad 1-15: 159 kr/mån" blir något annat än just 159 kr/mån månad 1-15?) eller genom att påstå att de har rätt att ändra priset under min ångerrättsperiod (jag lovar, så skrev de faktiskt!).

Linan i sig har dock fungerat fint, verkar inte vara några som helst kapacitetsproblem där jag bor. Idealt skulle jag vilja byta modemet mot det icke trådlösa, men jag tror jag ska ligga lite lågt med det. Kan fortfarande inte beställa 50/10, men det kommer säkert vara ordnat 2010 då min bindningstid går ut.

Permalänk

ang kampanj:

Det kommer att komma en ny kampanj på bredbandstjänsten efter att det gamla har tagit slut.

fick jag veta av dem på kundtjänst

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raven6666
Nja, loggas då inte när man som kund får fördelar av det, blev lovad ett nytt modem kostnadsfritt pga strul med uppkopplingen men när det väl kom till kritan fanns det ingen information alls om det nedskrivet :/ men fick ett nytt modem efter att en chef drogs in i det hela.

Har man nåt mellan öronen så byter man ju kabeln till den som följer med om det skulle strula, för min del känns det lite som en standard felsökningsåtgärd.

Behöver inte ens ljuga för det, räcker att felet ligger i ens egna utrustning.

Men på tal om det som loggas, någon som begärt att få se vad comhem har nedskrivet?

Enkelt att glömma prisändringar och sånt om man är stressad och känner att om man inte matar samtal så sittter man arbetslös istället För det krävs att man först lägger en beställning på ett modem, sen ändrar priset själv.

Om du bara visste hur många gånger man får höra "Alltså jag är tekniker sen 80 år tillbaka, nu ska du lyssna på mig här"-trams när man bara vill att folk ska gå igenom stegen som 2ndline kräver, det är faktiskt fler än du tror

Såna som mig (ambitiösa jävlar som tar support på allvar) kunde dock ta rejäla genvägar och hantera sånt ganska snabbt, finns ingen anledning att testa saker som uppenbarligen inte kommer att fungera (typ om tvn är död, ger det inget att testa något annat i princip, såna steg finns dock i flödet, men andra genvägar finns oftast inte, får man lista ut själv om man är smart).

Jag brukar bara säga som det är och köra hårt tillbaka, vill inte folk ha hjälp och samtidigt behandla mig som skit, då kan dom dra åt helvete riktigt ordentligt, för lönen man fick var inte direkt motiverande så att säga.

Det första man fick lära sig om det man skriver i loggningssyfte är att kunden har rätt att begära ut det, om man inte skriver någonting syns det fortfarande att man varit inne på kunden. Men är man ute efter att jävlas med kunden går det enkelt att bara strunta i att skriva saker som gratisprylar osv.

Folk som tidigare blivit behandlade som skit kompenserade jag sönder hårt, långt över vad som är minimum och istället hade man ett sånt där samvete

Om ni i framtiden vill kunna jämnföra (för ni har lite att göra, eller bara har ComHem att välja på, etc och har problem) vad som sägs och skrivs ner är det bara att hålla en log på era samtal, och sen kräva ut utgifterna. Varför det inte går att länka upp på kundsidorna vet jag inte, men det är inte direkt smickrande saker en del skriver.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Om du bara visste hur många gånger man får höra "Alltså jag är tekniker sen 80 år tillbaka, nu ska du lyssna på mig här"-trams när man bara vill att folk ska gå igenom stegen som 2ndline kräver, det är faktiskt fler än du tror

Mm men samtidigt blir det för min del lite väl ofta löjligt åt andra hållet, bara att få svar på en enkel fråga är ibland snudd på omöjligt utan att tappa tålamodet.
Men det jag verkligen skulle vilja veta är hur kundtjänst tänkte när det var kortslutning i kabelnätet och omstart av modemet skulle fixa problemet.

Citat:

Det första man fick lära sig om det man skriver i loggningssyfte är att kunden har rätt att begära ut det,

Hur gör man?

Permalänk

DHCP FAILED - Discover sent, no offer received
Kan någon tolka detta felmeddelande?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av walle_sthlm
DHCP FAILED - Discover sent, no offer received
Kan någon tolka detta felmeddelande?

Att du förfrågar IP-adress men inte får någon tilldelad? Låter som det iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raven6666
Mm men samtidigt blir det för min del lite väl ofta löjligt åt andra hållet, bara att få svar på en enkel fråga är ibland snudd på omöjligt utan att tappa tålamodet.
Men det jag verkligen skulle vilja veta är hur kundtjänst tänkte när det var kortslutning i kabelnätet och omstart av modemet skulle fixa problemet. Hur gör man?

Ring in till KS/Maila dom och begär ut det, dom kan inte neka, lär ju ta ett tag dock.

Folk följer bara en guide/etc, ingen som orkar bry sig om att tänka själva, tyvärr.
Därav alla idiotfrågor, har själv en legendarisk utskällning mot en kollega för hon ställde en liknande fråga (till mig)

Permalänk
Medlem

BasseBaba: Jag har också sån där fin hastighet nu när jag kollade. Vet inte vad som hänt faktiskt eller vad dom håller på med.

Visa signatur

Stationär 1: Cooler Master Cosmos 1000,IntelCore Quad Q6600@2,40ghz,Raptor 74Gb, Win7 64bit, Gigabyte Ga-Ep Ds4, Ati Radeon HD 4870.

Stationär 2: Fractal Design Define XL, Intel Core I7 2600K@3.40GHZ, Intel 320 Series 80GB SSD,Noctua NH-U12P Win7 64bit, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Asus Hd 6870.

Permalänk
Medlem

Jag föll för frestelsen och beställde ett 50/10 abb nyss. Går från 8/1 BBB adsl som funkat klockrent i många år. Vet inte riktigt om jag gjort ett smart val här men BBB kunde inte erbjuda högre hastighet än den jag hade. :/

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Okej, update.
Håller på att bli galen på detta.
Har nu fått tillbaka min 50/10 tjänst.
Modemet hade "låst sig vid en 0,5mbit profil"
Happ, låter ju som skit bakom spakarna som vanligt.

Men ännu mer irriterande:
När jag ringde och fick mitt 0,5mibt problem fixat så säger tjejjen i kundtjänst att det är full normalt att endast DS1 ska lysa.
Hon började sedan det vanliga tjatet om att det är en 25-50mbit tjänst och mina 30mbit därför är godtagbara.

men vafan?
Så som jag har förstått det så _bör_ alla 3 lysa?
Hur ligger det till med detta egentligen?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BasseBaba

Men ännu mer irriterande:
När jag ringde och fick mitt 0,5mibt problem fixat så säger tjejjen i kundtjänst att det är full normalt att endast DS1 ska lysa.
Hon började sedan det vanliga tjatet om att det är en 25-50mbit tjänst och mina 30mbit därför är godtagbara.

men vafan?
Så som jag har förstått det så _bör_ alla 3 lysa?
Hur ligger det till med detta egentligen?

Alla tre lyser här iaf, tankar i ~4MB/s nu. Maxfart lär man väl inte få ut med en kanal vad jag förstår, så jag tror du har helt rätt... i att hon har fel.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk

Uppkopplingen krashar 3-5minuter lite då och då innan det kommer igång igen, kan hända flera gånger under 1 timme.
Byter inte ip när det händer.
Lamporna på modemet lyser som vanligt.

Så vad kan det bero på?

Permalänk

BasseBaba : du måste ringa flera gånger tyvärr o försöka få tag i någon som förstår dig.

att du bara kan använda 1 kanal värkar ju helt skumt. Och deras nät är ju som sagt berättiga till att klarta 50 mbit utan problem.

när jag hade 24/1 så fick jag tom mera en 26. och nu med 10/10 får jag typ precis lite under 10 mbit.

så att du får 30 av 50 kan dom jue ta sig någon annan stans då det funkat för dig innan right?

är nyfiken på 50/10 får det i februari.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raven6666
Uppkopplingen krashar 3-5minuter lite då och då innan det kommer igång igen, kan hända flera gånger under 1 timme.
Byter inte ip när det händer.
Lamporna på modemet lyser som vanligt.

Så vad kan det bero på?

Har samma problem och blir snart galen.
Hände precis efter att NÄTET blev uppgraderat för 50mbit, då började jag få dessa problem med mitt 24/10. Nu har jag 50/10 och har fortfarande precis samma problem. Bor i stockholm. Någon annan med detta problem?

Permalänk

rixxan, provat starta om modemet och reparera anslutningen i mina nätverksenheter?

Provat de själv men funkar inte så bra.
För min del är de ett fel som kommer och går, inte haft några problems alls de senaste dagarna men hade stora problem förra helgen.

Frågat comhem om de och de sa att jag skulle använda kabel istället för wifi, bara de att jag inte använder wifi och har de avstängt i modemet.

Permalänk
Medlem

Tråkiga i det hela är väl att dom hela tiden anklagar att felet ligger hos kunden när det i själva verket är deras egen skit som strular.

Permalänk
Medlem

mjo kan instämma har börjat krasha eller "halvkrasha" här också...

Visa signatur

När sanningen kommer på bordet, kan ingen smälta den.