Ursprungligen inskrivet av mhe
Comhem varvar hela skalan, finns det nånting som kan göras fel så kan man utgå ifrån att comhem lyckas, varje gång.
Jaha, nu kan jag visst beställa 50mbit tjänsten, sagt och gjort, modemet inkopplat, men DS2 och DS3 lyser ju inte, hmm..
Ringer kundtjänst, starta om modemet bara så är det löst, fel config säger personen. I vanlig ordning hjälper det inte.
Person två visste inte vad som var fel, mailade tekniker, han ringde upp dagen efter (kors i taket) och meddelade att jag skulle nu trycka in reset knappen i 15 sekunder och sen vänta i ~15min. Sagt och gjort, noll förändring fortfarande bara DS1 lampan tänd.
Ringer igen, talar med nån som inte talar svenska helt perfekt, vilket inte gör mig något, vad som är värre är att personen är en komplett idiot. Hon insisterar på att linan fungerar, jag har ju fått ett IP nr minsann, och det går att pinga mig. Jag förklarar att linan fungerar, problemet är att jag bara har en downstream kanal! Då kommer dräparen, jaha du har ett hastighets problem, har du provat utan router?
- Kan jag få prata med någon annan tack. (kan tillägga att jag faktiskt hade provat utan router, modemet har två portar, men det är helt ovidkommande, utan DS2 och DS3 ingen 50mbit tjänst punkt slut).
Fick tillslut prata med en ny person, denne person verkar inte ha nånting mer att komma med. Jag frågar om det kan vara så att mitt område faktiskt inte är utbyggt, har ju läst sånt i den här tråden bland annat. Hon insisterar, kan man beställe det så är det utbyggt punkt slut.
Men hon har inte mkt att komma med i övrigt, väldigt förvånande tydligen att nånting inte kan lösas med en omstart eller reset av modemet.
Hon skriver ett mail till teknikerna, märk väl att "teknikerna" redan har fått ett mail, och tydligen meddelat att en reset ska avhjälpa problemet, och det fungerade ju i vanlig ordning inte alls.
Personen säger att hon ska ringa upp när svar kommer, efter jag frågat självklart.
Efter över en vecka så ringer jag upp själv, får då det bekräftat som jag misstänkt hela tiden, det är helt enkelt inte utbyggt. Ingen kompensation kan man få, dom kan däremot nergradera mig till 24/10, för exakt på kronan samma pris, fast då med 1 IP istället för 4. Jag avböjer erbjudandet.