Permalänk
Medlem

Klart att de ville ha garantibevis, men den ska ju ha 12 månader garanti oavsett vart man har köpt den, skulle jag ha köpt den av en privat person skulle jag kräva ett kvitto från honom, ett skriftligt isofall.. Sen beror ju på vart man lämnar in telefonen, bara den är inte äldre än 12 månader så ska det ju funka..

Men sen när man moddar sin telefon med andra kamera drivrutiner ryker ju garanti också så..

Visa signatur

------------

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaz
Klart att de ville ha garantibevis, men den ska ju ha 12 månader garanti oavsett vart man har köpt den, skulle jag ha köpt den av en privat person skulle jag kräva ett kvitto från honom, ett skriftligt isofall.. Sen beror ju på vart man lämnar in telefonen, bara den är inte äldre än 12 månader så ska det ju funka..

Men sen när man moddar sin telefon med andra kamera drivrutiner ryker ju garanti också så..

*24 månader

Teoretiskt så är ju garantin borta då man modifierat den..

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asdfgh
Köpte den av en person som inte ville ha den längre, men då när jag fick den var det inga problem, de kom senare. Har frågat SE och de kräver kvitto eller garantivebevis om de ska reparera, vilket jag inte fick.

Ja då har du problem. Möjligtvis att det kanske kan löna sig att lämna in den på reparation själv. Men det är mycket tveksamt då detta oftast är väldigt dyrt.
Men ja nu har du lärt dig att man aldrig ska köpa nått utan kvitto härdanefter:P
//Club01

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem

Tja!
Jag har ett problem med 905c.
Varje gång jag ska se film eller något klipp från internet via telefonen
så får jag meddelandet "det gick inte att ansluta till medieservern"
E det någon som vet någon lösning för detta?
Tack på förhand!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrDeejay
Tja!
Jag har ett problem med 905c.
Varje gång jag ska se film eller något klipp från internet via telefonen
så får jag meddelandet "det gick inte att ansluta till medieservern"
E det någon som vet någon lösning för detta?
Tack på förhand!

Meny -> Inställningar -> Kommunikation -> Inst. för strömning

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asdfgh
hghjv

Bytte tillbaka från R1BA042 som SEUS la in på min till R1BA034 som låg på den från början och nu funkar den som den ska igen... (förutom att linsen fladdrar)

Trodde nyare = bättre men tydligen inte.

Visa signatur

Signatur raderad.
Max 5 rader och absolut inga hakkors! /Najk

Permalänk
Medlem

Hej...

Jo jag köpte min C905 för jag tar mycket kort i arbetet. stod och funderade på en C902a. Men fastnade för denna som då hade släppts två dagar innan på El-giganten. Och hade telen i 13dagar sen började man inte kunna radera siffrona om man skulle ringa. Eller att kunna ring upp någon från kontaktlistan. Inte radera Sms om man skrev fel.. Sen startade den om sig eller blev helt svart när man då kunnat prata med någon. Ja in på rep i tre veckor..
Fick till baka den Flashad och ny repad stod det och uppdaterad med allt sa de på servicen. Ja 8 dagar fungerade den nu. Kan inte radera smsen om man skriver fel. Eller ringa ut. Fick psykbryt då det brann hos grannen i innan jul och kunde fan inte ens ringa 112. Då blev man galen när man ser elden. Men kan slå numren men inte luren knappen ut. Så nu är den på lagning i gen. Hoppas att man får den nu. men de sa att man måste lämna in den två gånger och tredje gången slulle jag få en ny..

Nu har jag haft Sony Eriksson i ja 10år är det väl nu. haft andra med en aldrig varit såå miss nöjd någon gång.Jag valde denna då många av mina vänner valt C902 och där har det varit en massa problem. Varför har se blivit såå dåliga nu??????
Så nu hoppas jag att den fungerar köpte en T303 nu så man har en tele man kan ringa på som reserv haha och den fungerar kanon bra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ironghost
Meny -> Inställningar -> Kommunikation -> Inst. för strömning

Allt stämmer.. Men det fungerar inte.
Man kan välja tex tele2 WAP och Någon Wifi 2 lr Wifi 3 Anslutning
och lokal anslutning ja eller nej. Allt stämmer? Någon inställning kanske man ska ändra eller lägga till?

Permalänk

Har köpt en S-E C905 och det verkar vara en trevlig telefon men är ändå lite missnöjd med GPS:en.
Täckningssymbolen i övre vänstra hörnet går aldrig längre än till en markering av tre. Oavsett var jag befinner mig. Sen är den ofta sen med anvisningarna, hänger inte med i hastighet. Om jag kör i t.ex 100km/h så kan GPS:en visa 80km/h. Det är ju säkert därför som den är sen. Men jag tycker inte att det ska vara så. Är det fler som har dessa problem? Finns det ngn som får full täckning i vänstra hörnet? Skulle vara tacksam för snabba svar.//Krille

Visa signatur

970 ProGaming/Aura, AMD FX 8350, 2x Crucial 4096 1600 MhZ, Nvidia Geforce GTX 660

Permalänk

Det kommer ju en rackarns uppdatering av programvaran om en månad och där ingår:
Förbättrad GPS
Chattfunktion i sms
Youtubeuppladdning
Smilesökare i kameran

Nåt jag glömt?

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Det kommer ju en rackarns uppdatering av programvaran om en månad och där ingår:
Förbättrad GPS
Chattfunktion i sms
Youtubeuppladdning
Smilesökare i kameran

Nåt jag glömt?

Källa?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReD-NuhT
Källa?

http://www.mobil.se/ArticlePages/200901/08/20090108102920_MOB...

Visa signatur

Signatur raderad.
Max 5 rader och absolut inga hakkors! /Najk

Permalänk
Medlem

såg att det går att göra sip inställningar i c 905 så om någon vet om det går att andvända ip telefoni (cellip eller skype) med den
måste vara perfekt om man är ute och reser

Permalänk
Avstängd
Citat:

Är det via Sony Ericssons uppdateringstjänst, den man kan ladda hem till datorn, som man gör dessa uppdateringar? Det låter riktigt intressant i alla fall och något jag inte vill missa.

Visa signatur

Våga fråga!

Permalänk

Ja.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk

Nån som vet var antennerna sitter på denna?
Jag menar GSM/3G, BT, wifi...

Visa signatur

Signatur raderad.
Max 5 rader och absolut inga hakkors! /Najk

Permalänk

På tidigare SEtelefoner så brukar antennen sitta långt upp på baksidan. Då under skalet förstås.

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ironghost
På tidigare SEtelefoner så brukar antennen sitta långt upp på baksidan. Då under skalet förstås.

Jo.. jag tänkte på om de satt i displaydelen eller i bakdelen.

Men nu har mjukvaran pajat igen trots gammalt firmware... suck.

Visa signatur

Signatur raderad.
Max 5 rader och absolut inga hakkors! /Najk

Permalänk
Medlem

Har fått höra att slutartiden inte är den bästa, stämmer det? Nu är jag ingen foto-entusiast... så jag kanske inte ens lägger märke till det?

Permalänk
Medlem

Jag köpte min c905 igår, är än så länge väldigt nöjd med funktionerna men har en fråga över displayen. När det läggs lite tryck på kanten under displayen (men ovanför "Val-knapparna"), alltså även om jag bara trycker på "Val-knapparna", blir det som om man trycker på en lite äldre laptop-skärm. Svårt att beskriva hur det ser ut, men då man trycker blir det som en liten mörk skugga som flimrar till nere i hörnen på displayen. Är det någon mer som har upplevt liknande problem? Är det allmänt lite halvtaskigt byggt och detta är normalt eller ska jag gå tillbaka till affären och säga att det är fel på denna och begära en ny?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReD-NuhT
Har fått höra att slutartiden inte är den bästa, stämmer det? Nu är jag ingen foto-entusiast... så jag kanske inte ens lägger märke till det?

Vad jag vet så har c905 ingen slutare. "exposure time" går att ändra om man modifierar kameradrivrutinen. Det finns flera modifierade drivisar så det är bara att byta den. (bryter garantin)

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ironghost
Vad jag vet så har c905 ingen slutare. "exposure time" går att ändra om man modifierar kameradrivrutinen. Det finns flera modifierade drivisar så det är bara att byta den. (bryter garantin)

Som sagt ingen entusiast direkt men du verkade förstå vad jag menade iaf. Tiden från det man trycker på knappen tills kortet är taget. Jag hoppas bara på att den telefonen jag köper inte har något fel på sig så jag måste lämna in den... Lite tråkigt att SE inte kan få en jämn nivå på kvaliteten =/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReD-NuhT
Som sagt ingen entusiast direkt men du verkade förstå vad jag menade iaf. Tiden från det man trycker på knappen tills kortet är taget. Jag hoppas bara på att den telefonen jag köper inte har något fel på sig så jag måste lämna in den... Lite tråkigt att SE inte kan få en jämn nivå på kvaliteten =/

Angående kvalitén så har dom väl visst en jämn nivå som ligger på dålig kvalité? :S

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ironghost

Angående kvalitén så har dom väl visst en jämn nivå som ligger på dålig kvalité? :S

Verkar väl som en del är jättenöjda med sina telefoner och de kan inte hitta några fel på dem. Medan andra får lämna in den på reparation flera gånger om.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pernie
Jag köpte min c905 igår, är än så länge väldigt nöjd med funktionerna men har en fråga över displayen. När det läggs lite tryck på kanten under displayen (men ovanför "Val-knapparna"), alltså även om jag bara trycker på "Val-knapparna", blir det som om man trycker på en lite äldre laptop-skärm. Svårt att beskriva hur det ser ut, men då man trycker blir det som en liten mörk skugga som flimrar till nere i hörnen på displayen. Är det någon mer som har upplevt liknande problem? Är det allmänt lite halvtaskigt byggt och detta är normalt eller ska jag gå tillbaka till affären och säga att det är fel på denna och begära en ny?

Så var det på min med, det blev en vanlig blämma om man tryckte nära skärmen.
Dessutom var plasten runt knapparna väldigt tunn! Man kunde trycka på sidan av/under navigationsknappen och det blev som att trycka på den.

Visa signatur

Signatur raderad.
Max 5 rader och absolut inga hakkors! /Najk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asdfgh
Så var det på min med, det blev en vanlig blämma om man tryckte nära skärmen.
Dessutom var plasten runt knapparna väldigt tunn! Man kunde trycka på sidan av/under navigationsknappen och det blev som att trycka på den.

Ja okej, du säger att det var så på din, är det fortfarande det eller har du fått den utbytt? Jag va på Tre idag och försäljaren kollade på den i 30 sek och sa att det gick under DOA så fick jag en ny direkt, men den nya är likadan så det är frågan om det är sånt man får räkna med...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pernie
Ja okej, du säger att det var så på din, är det fortfarande det eller har du fått den utbytt? Jag va på Tre idag och försäljaren kollade på den i 30 sek och sa att det gick under DOA så fick jag en ny direkt, men den nya är likadan så det är frågan om det är sånt man får räkna med...

Nej har ingen garanti på den så försöker sälja den till nån dum istället

Visa signatur

Signatur raderad.
Max 5 rader och absolut inga hakkors! /Najk

Permalänk
Medlem

När kommer nästa updatering? Någon som hört något?

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Nu har man fått tillbaka telen igen. Men jag ringde till El-giganten men de kunde inte svara på när den blev klar då de hade skickat den till Skåne. Och de ville inte tala om vilken service partner de hade. Men det stod ju på in lämnings kvittot så det löste jag snabb. Och tog reda på vilket nr de hade. Och de sa att denna telefon fanns på en annan service ställe och de väntade på delar. Och att de skulle ta någon vecka till. och jag sa att jag var rätt missnöjd efter två månaders användande och haft telen hel i ca 20 dagar typ. Och de förstod han.. Detta var på måndagen på onsdagen fick jag ett sms att telen var lagad och kunde avhämtas trots att de inta hade delarna hemma som jag fattat det.
Men nu fungerar telen mycket mycket bra.
Inte ett fel på denna nu. Hoppas att detta håller i sig nu.. Och jag måste säga att jag är nöjd med kameran då jag använder den dagligen i mitt jobb...
Nu väntar man bara på nästa spännande uppdatering....

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att beställa den här telefonen med ett abonnemang från Telia (telefonen kostar 130 kr i mån och man får ringa för 70).
Folket här verkar vara ganska nöjda med telefonen va? Skall åka till Japan om ett par månader och eftersom det inte finns mycket till gatuadresser där så verkar en GPS vara på sin plats ; ) (Skall bara kolla upp så att den fungerar där också!) Kamera o WiFi är alltid kalas. Den verkar ha fått bra betyg i testerna med.

Är ni nöjda? Är telefon att rekommendera? Är menyerna buggiga etc? Är det någon som DJUPT ångrar att de skaffade den? ; )

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/