[Omröstning] Vad vill du helst se på SweClockers?

Permalänk
Geeks
SweClockers

[Omröstning] Vad vill du helst se på SweClockers?

Vad önskar du för nya funktioner, uppdaterade avdelningar eller ändringar på webbplatsen SweClockers? Alla tips och idéer är välkomna!

Omröstning på framsidan.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

känns som det mesta är ganska värt. Jag har svårt att bestämma mig....

Permalänk

det skulle finnas ett röstnings alternativ för alla punkter

svårt o välja alltså...

eller så skulle ni kunna uppdatera hemsidan lite i taget med Funktionerna som listas?

Permalänk
Medlem

Tycker det funkar väldigt bra nu!

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte hittar omröstningen på framsidan :P?

Visa signatur

pff

Permalänk
Avstängd

Har ett önskemål.

Vad sägs om att man orienterar sidan lite till att handla om överklockning?
SweClockers känns ju ungefär lika mycket överklockning som PChemma.

När skrev ni senast om vattenblock, radiatorer eller pumpar? Eller när skrev ni om hur man optimera timings eller tar bort heatspreader sist? Eller när testade ni vilka minnen som går högst?

Ni skriver mer om vardasgelektronik som iPhone på en månad än vad ni skriver om överklockning på ett helt år.

Och nu är jag ändå snäll, nu räknar jag in saker som rapporter om världsrekord i 3Dmark eller länkar till något PR-jippo om kvävekylda Phenom II. SKa vi snacka riktiga överklockningsartiklar så har det väl knappt varit något sedan den blå tiden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Har ett önskemål.

Vad sägs om att man orienterar sidan lite till att handla om överklockning?
SweClockers känns ju ungefär lika mycket överklockning som PChemma.

När skrev ni senast om vattenblock, radiatorer eller pumpar? Eller när skrev ni om hur man optimera timings eller tar bort heatspreader sist? Eller när testade ni vilka minnen som går högst?

Ni skriver mer om vardasgelektronik som iPhone på en månad än vad ni skriver om överklockning på ett helt år.

Och nu är jag ändå snäll, nu räknar jag in saker som rapporter om världsrekord i 3Dmark eller länkar till något PR-jippo om kvävekylda Phenom II. SKa vi snacka riktiga överklockningsartiklar så har det väl knappt varit något sedan den blå tiden.

även om jag inte var med på den blå tiden.... kan jag nog hålla med boris... lite mer recensioner på vattenkylningsprodukter o kanske uppmärksamma folket här som lyckats klocka något riktigt högt. kanske bäst o mäta i procentuell överklockning då ;).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av murkaz
Bara jag som inte hittar omröstningen på framsidan :P?

ja du borde nog vara den enda som inte hittat den än...

för liten skärm?

Permalänk
Medlem

Nytt galleri och ny wiki tycker jag.

Men främst en Wiki!

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte varför folk vill ha en produktdatabas, det finns ju på prisjakt. Behövs inte en till. viktigare är det att ordna upp galleriet med bättre kategorisering! En överklockningsdatabas vore inte heller fel.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Det jag tycker är det just nu viktigaste fär Sweclockers att fixa är en ny sökalgoritm.

Jag tycker att nuvarande sökfunktoin är uppbyggd på ett bra sätt, att man kan välja innom vad man ska söka och när. Men resultatet man får ut från en sökning är under all kritik. Jag kan inte komma ihåg nån gång som jag verkligen hittat nått jag sökt efter på Sweclockers utan att börja bläddra igenom arkivet.

Eftersom att det är så svårt att hitta resulterar det i att många säkert går till andra sidor för att lättare hitta och då lämnar Sweclockers bakom sig. Jag har inte velat göra det eftersom jag verkligen gillar sidan annars, så jag kommer alltid tillbaka men jag tror inte det är många som göra så.

/Kandel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Har ett önskemål.

Vad sägs om att man orienterar sidan lite till att handla om överklockning?
SweClockers känns ju ungefär lika mycket överklockning som PChemma.

När skrev ni senast om vattenblock, radiatorer eller pumpar? Eller när skrev ni om hur man optimera timings eller tar bort heatspreader sist? Eller när testade ni vilka minnen som går högst?

Ni skriver mer om vardasgelektronik som iPhone på en månad än vad ni skriver om överklockning på ett helt år.

Och nu är jag ändå snäll, nu räknar jag in saker som rapporter om världsrekord i 3Dmark eller länkar till något PR-jippo om kvävekylda Phenom II. SKa vi snacka riktiga överklockningsartiklar så har det väl knappt varit något sedan den blå tiden.

Håller helt med -Boris-. Jag förstår om siten inte enbart kan rikta sig till ett smalt konsumentsegment på grund av minskade reklamintäckter, men lite mer överklockning och lite mindre PC-för-alla tack!

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Avstängd

Kan ej se omröstningen, men mer överklockande skulle inte sitta fel.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Håller även jag med -Boris-, även om jag inte heller varit med om den "blå tiden"

Permalänk
Avstängd

En fungerande sökfunktion a'la Minhembio/prisjakt

Permalänk
Medlem

Nu när det nämns, det skulle vara bra och smidigt med ett poängsystem för medlemmar. Då kan man ju se vilka som kommer med tillförlitlig information om man har några frågor

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sputte
Nu när det nämns, det skulle vara bra och smidigt med ett poängsystem för medlemmar. Då kan man ju se vilka som kommer med tillförlitlig information om man har några frågor

Jag håller med. Och det underlättar för nya medlemmar om dom behöver köpråd eller något liknande. Då ser dom vem man kan lita på etc.

Visa signatur

Intel E5200 4.1Ghz -|- Radeon HD4850 -|- A-Data 2x2GB PC6400 -|- MSI P43 Neo-F -|- Western Digital Caviar 320GB -|- Coolermaster Elite 333 -|- Corsair 650W
Razer Diamondback 3G
Samsung 2032BW

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sputte
Nu när det nämns, det skulle vara bra och smidigt med ett poängsystem för medlemmar. Då kan man ju se vilka som kommer med tillförlitlig information om man har några frågor

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MakeWarNotPeace
Jag håller med. Och det underlättar för nya medlemmar om dom behöver köpråd eller något liknande. Då ser dom vem man kan lita på etc.

Absolut inte, många kunniga människor skulle få dåliga betyg baserat på åsikter. För mycket Fanboys på det här forumet för att ett sånt system skulle fungera.