Permalänk
Medlem

Speedstep - Bra elr Båligt?

Hej jag undrar vilket som är bäst, att köra med Speedstep på eller inte, om man kör med denna på, kan man få FPS drops för att den ändrar med mhz när det blir krävande?

Permalänk
Medlem

om du spelar spel så har du full styrka hela tiden(du märker ens inte av speedstep vad du än gör), så speedstep skulle jag inte stänga av iallafall:)

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk

Speedstep klockar bara ner processorn när den inte har något att göra.
Om du spelar så har cpun något att göra.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

Man har väl egentligen ingen större anledning att stänga av speedstep om man inte håller på o försöker hitta en stabil överklockning eller om man som jag helt enkelt inte gillar speedstep

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Om man vill att dator ska dra så mycket el man vill så stänger man av den

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk

Som tidigare nämnts, så är processorn såpass belastad när du spelar att den håller sig på sin normala frekvens. Det är först när processorn inte gör någonting (eller arbetar väldigt lite) som den klockas ned.
Alltså behöver du inte bry dig om Speedstep när du spelar.
Den enda anledningen jag ser att deaktivera Speedstep är medan man överklockar. När man hittat en stabil klock kan man aktivera Speedstep igen.

Visa signatur

~Pelle~