Permalänk
Medlem

Pip Ljud vid uppstart

fick hem mitt updaterings packet från komplett igår och vet inte riktigt om de är någon fel på sakerna eller om de är något man skulle kunna fixa själv.

köpte iallafall,

AMD Athlon 64 X2 5000+ 2.6GHz Socket AM2,1MB, BOXED

Crucial DDR2 PC5300 2048MB CL5, Kit w/two matched DDR2 PC5300 1024MB CL5

MSI K9N6PGM2-V, nForce430+GeForce 6100, Socket-AM2+, m-ATX, DDR2, LAN, PCI-Ex16

och nu till problemet : när ja ska starta datorn så piper den 2 sega och typ 5-6 snabba pip. får ingen bild på skärmen eller något, hittar inget i manualen om de där överhuvudtaget, har kollat runt lite på internet men inte hitta vad felet kan vara, jag har provat ram minnena och grafikkort i en annan datorn och det funkar som det ska.

hör av er om ni har något tips eller vet vad det kan vara för fel
tack till förhand!

Permalänk
Medlem

Prova uteslutningsmetoden?

Ta ut grafikkortet. Får du samma felmeddelande? Får du inte samma är det inte grafikkortet.

Ta ut alla minnena o prova, får du samma felmeddelande? Får du inte det är det kanske fel på CPU eller defekt mobo.

Kolla även så att du satt i alla kablar som skall spänningssätta moderkortet.

Visa signatur

| ASUS Maximumus V Formula, Intel i7-3770K @ 4.6GHz, Corsair vengance 16Gb @ 1600, ASUS nVidia GTX 970, Samsung EVO 840 256GB SSD, Fractal Design R3 Vitt, Logitech G502 Proteus Core, Ducky YYY | - 10251 Firestrike 3DMark

Permalänk
Medlem

Naturligtvis skall du ta det jag skrev med en nypa salt. Du måste ha självtänkande i en sån situation

Hoppas det hjälper dig att komma på vart felet ligger

Visa signatur

| ASUS Maximumus V Formula, Intel i7-3770K @ 4.6GHz, Corsair vengance 16Gb @ 1600, ASUS nVidia GTX 970, Samsung EVO 840 256GB SSD, Fractal Design R3 Vitt, Logitech G502 Proteus Core, Ducky YYY | - 10251 Firestrike 3DMark

Permalänk
Medlem

Jag har provat koppla ut grafikkort,hårddisk. men det är såfort jag sätter i ramminnen det börja pippa men ja har ju provat dom i en annan dator och dom funkar då ? så ja vet inte vad det kan vara för fel. har satt alla kalbar o allt som det ska vara o så ..

Permalänk

Testa med bara ett minne.

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Medlem

har redan provat med ett ram minne både men dom ja fick och ett annat som ja vet funkar..

Permalänk
Inaktiv

Om moderkortet piper med 2-x-x (valfri kombination efter 2-) så är det problem med minnena.

Edit: det bör vara ett Phoenix BIOS du har.

http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml

Permalänk
Medlem

Helt rätt d raekan skriver, det är minnesproblem.

Har du kollat så moderkortet stödjer 1024Mb clips per bank?

Visa signatur

| ASUS Maximumus V Formula, Intel i7-3770K @ 4.6GHz, Corsair vengance 16Gb @ 1600, ASUS nVidia GTX 970, Samsung EVO 840 256GB SSD, Fractal Design R3 Vitt, Logitech G502 Proteus Core, Ducky YYY | - 10251 Firestrike 3DMark

Permalänk
Medlem

ja är inte allt för haj på sånt där men det borde ju funka det är ju ett packet på komplett som dom själva har tryckt ihop och det borde väl funka då ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjuub
ja är inte allt för haj på sånt där men det borde ju funka det är ju ett packet på komplett som dom själva har tryckt ihop och det borde väl funka då ?

Aha, trodde du hade köpt delarna själv som kom i ett paket?

Om det är komplett.se som satt ihop paketet så måste grejerna fungera ja.

Om minnena funkar i en annan dator så lutar det lite åt defekt mobo.

Visa signatur

| ASUS Maximumus V Formula, Intel i7-3770K @ 4.6GHz, Corsair vengance 16Gb @ 1600, ASUS nVidia GTX 970, Samsung EVO 840 256GB SSD, Fractal Design R3 Vitt, Logitech G502 Proteus Core, Ducky YYY | - 10251 Firestrike 3DMark

Permalänk
Medlem

hmm låter som du inte fått i Ram minnena ordentligt, nya ram e rickigt sega att få i, man kan jämföra det som att ta oskulden på en flika första gången e alltid svår men när man har töjt ut det så går den in lätt =P

Visa signatur

AMD 4200+ Radeon 3650agp 2gig ram

Permalänk
Medlem

ja har ju tryckt i dom så mkt som det går, har provat med andra minnen som är samma pc5300 och samma fel på det me :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av beaver86
..man kan jämföra det som att ta oskulden på en flika första gången e alltid svår men när man har töjt ut det så går den in lätt =P

Öh hahaha

On topic:

har kollat i manualen till ditt mobo och visst stöjder det 1024Mb clips per bank.

Riktigt weird.

Kolla i själva minnessloten så att du inte har fått i nån metallflisa? Från ditt chassi?

Det har hänt mig 1 gång att ett metallspån från chassit hamnat i en av slotarna och orsakat kortslutning.

Visa signatur

| ASUS Maximumus V Formula, Intel i7-3770K @ 4.6GHz, Corsair vengance 16Gb @ 1600, ASUS nVidia GTX 970, Samsung EVO 840 256GB SSD, Fractal Design R3 Vitt, Logitech G502 Proteus Core, Ducky YYY | - 10251 Firestrike 3DMark

Permalänk
Medlem

ja får ringa komplett på måndag o be dom skicak ett nytt moderkort för det verkar ju vara det som är felet.. tack så mycket för hjälpen iallafall även om de inte gick allt så bra

Permalänk
Medlem

ja har ju tryckt i dom så mkt som det går, har provat med andra minnen som är samma pc5300 och samma fel på det me :/

jo trodde jag med testa med polarens minne beställde nya skicka tillbaks fick nya, sen var jag trött på att det inte funka så jag fick trycka in den ricktigt hårt samtidigt fick jag hålla under till så att mobot inte böjde sig av trycket,
funka sen för mig, tycker det var mycket konstigt att det skall vara så svårt att få i, men men

Visa signatur

AMD 4200+ Radeon 3650agp 2gig ram