Permalänk

Virusprogram.

Är Kasperski ett bra virusprogram?

om inte, vet ni något bättre som man får använda gratis i t.ex en månad?

Permalänk
Medlem

http://www.nod32.se/t_download_files_email.php

Bästa antivirusprogrammet på marknaden som dessutom drar minimalt med minne.

Prova gratis i 30 dagar.

Permalänk
Inaktiv

Avira AntiVir eller AVG Free, båda kan du använda helt utan kostnad. Jag tror även att Avast! finns som gratisversion.

Permalänk
Medlem

Har använt Nod32 i flera år utan problem på ett antal datorer hemma + att programet är resurssnålt i förhållande till tex. Norton Antivirus. Nod finns till både 32 och 64 bitars platform och är gratis i 30 dgr. som opA skriver ovan.

Visa signatur

Intel 4790K | Msi Z97 Gaming 5 | MSI 1080TI, 11Gb | 32Gb | Benq M2700HD | Define r5 | 240+320 SSD + 4*2Tb | Razer Deathadder | Razer Blackwidow Croma

Permalänk
Medlem

Avg är ok om man kör med gratisversionen men jag skulle rekommendera att man pröjsar en 300:- för att vara skyddad i ett år. Rolig titel på tråden, antar att du menar antivirus, för virus är inte så roligt, eller ja inte för de som drabbas av dem iaf. Tjao

Visa signatur

För länge sedan hade jag tydligen: Mac Book Pro 13" & Athlon 64 X2 4200+, Asus A8N32-SLI Deluxe, Corsair 3GB TwinX DDR 400, 2x Raid 0 Seagate Barracuda 160GB:s SATA, GeCube Radeon x1900xt , Nec ND-3500, Audigy2 Platinum, Cooler Master ATC-201 m.m.

Permalänk
Medlem

Kan säga såhär då. Du kan inte hitta något annat ANTIvirus-program som är bättre än Kaspersky. Inget slår det! Inte ens ESET's antivirus-program!!

Detta är däremot i fel forum! Sluta tänk snett xD

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad till Microsofts operativsystem*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Kan säga såhär då. Du kan inte hitta något annat ANTIvirus-program som är bättre än Kaspersky. Inget slår det! Inte ens ESET's antivirus-program!!

Detta är däremot i fel forum! Sluta tänk snett xD

Liten instickare, du känner mig edgren

Satte mig vid morsans dator då ja tänkte rensa upp den etc. Sagt å gjort.

Kör runda nis 08, malwarebytes anti malware, hittar skit, tar bort inga problem, kör en extra koll med kaspersky online scanner, allt grönt!

Satte mig där idag idag och tyckte den var superseg (mer än vanligt).. Startar vanliga rundan, kaspersky först dock, kör en bra stund ( 30min kanske innan ja tröttnar på att det är segare än sirap, men hittar inget (vet dock inte vart den börjar skanna). Så ja prövade esets online scan och där de gick de snabbare å skanna samt den hittade nåt litet skit, sökte sen igen med malware antibytes och hittade 4 skitposter till suck..

Du kanske vet varför kos (kaspersky online scanner) inte hittade nåt i temp internet files med eset gjorde det ? .. Som skrivet vet jag inte vart kos började söka eller hur långt den hade kommit..

Samt till huvudfrågan:p

Hur fan ser man till att en 45årig morsa och en 8årig syra INTE klickar på allt jävla möjligt skit!??

Kör som sagt malwarebytes antimalware med automatiskt skydd, nis08 fullt uppdaterat (ja, jag ska byta:p) och skannar då jag sitter där, inte så ofta med tanke på att jag avskyte fujitsu-siemens!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Liten instickare, du känner mig edgren

Satte mig vid morsans dator då ja tänkte rensa upp den etc. Sagt å gjort.

Kör runda nis 08, malwarebytes anti malware, hittar skit, tar bort inga problem, kör en extra koll med kaspersky online scanner, allt grönt!

Satte mig där idag idag och tyckte den var superseg (mer än vanligt).. Startar vanliga rundan, kaspersky först dock, kör en bra stund ( 30min kanske innan ja tröttnar på att det är segare än sirap, men hittar inget (vet dock inte vart den börjar skanna). Så ja prövade esets online scan och där de gick de snabbare å skanna samt den hittade nåt litet skit, sökte sen igen med malware antibytes och hittade 4 skitposter till suck..

Du kanske vet varför kos (kaspersky online scanner) inte hittade nåt i temp internet files med eset gjorde det ? .. Som skrivet vet jag inte vart kos började söka eller hur långt den hade kommit..

Samt till huvudfrågan:p

Hur fan ser man till att en 45årig morsa och en 8årig syra INTE klickar på allt jävla möjligt skit!??

Kör som sagt malwarebytes antimalware med automatiskt skydd, nis08 fullt uppdaterat (ja, jag ska byta:p) och skannar då jag sitter där, inte så ofta med tanke på att jag avskyte fujitsu-siemens!!

Ja, jag är alldeles för van med dina instickare, tcntad

Kaspersky är inte perfekt, och därmed inte bäst i världen, utan den är bara bäst och svinigt bra (jag kan ha sagt att den är bäst i världen, men då tog jag typ i ). En dator med Kaspersky Internet Security 2009 och Malwaresbytes Anti-Malware har ett bra skydd mot malwares, hackers och lite annat skit.

Nu kanske ni tänker "haha, han erkänner! xD", så jag måste säga följande; såklart jag erkänner. Ingen är perfekt.

Jag skulle rekommendera Kaspersky Internet Security 2009 som är helt aktiv o allt sånt, samt en fullständig sökning per månad av Malwarebytes Anti-Malware. Då kan man faktiskt anse att deras stackars dator har ett bra skydd

Håll båda programmen uppdaterad också! Malwarebytes Anti-Malware är ett, precis som det heter, anti-malware-program (läs mer om Malware på Wikipedia) och kan därmed krocka med Kaspersky's antivirus-program. Använd därför endast Malwarebytes Anti-Malware till att söka igenom datorn efter skit, ifall Kaspersky missar något. Jag gjorde en fullständig sökning med MAM igår, har jag för mig, och den hittade en massa random-skit som inte alls är skadliga jämfört med malwares. Det var mest skit i Windows-registret, som inte Kaspersky hade hittat.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

avast e grymt bra ju!

Gratis gå bara in på www.avast.com ladda ner home edition och registrera dig så har du ett år funkar klockrent!!

Visa signatur

Gigabyte X58 UD5 , i7 920@3,5Ghz Turbo ON+Noctua 12P , 6gb ddr 1333mhz@1500mhz , Gigabyte 470 gtx SLI , Razer Lachesis, DiNovo Edge , Z5500 + Creative HS 1200 Headset ,