Nytt koncept från Asus utmanar Ultra Durable 3

Permalänk
Melding Plague

Nytt koncept från Asus utmanar Ultra Durable 3

Gigabyte Ultra Durable 3 är ett tjockt ledande kopparskikt i moderkortets mönsterkort. Detta ska ge extra kylning till kretskortets komponenter och i förlängningen högre driftsäkerhet och överklockningspotential. Nu är Asus på väg att lansera en motsvarighet med flera intressanta nyheter.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Cool design...

Permalänk

Värme mot ett batteri!

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Förbannat ful design, typiskt Asus.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grillmeister
Förbannat ful design, typiskt Asus.

Tsssk, subjektivt. Tyckte det såg riktigt snyggt ut

Visa signatur

Lev länge och prospera.

Permalänk
Medlem

backplate? Backplane heter det väl?

Permalänk
Inaktiv

Ser ut som en leksak, typ militärbas ála Transformers.

Dock roligt med nya idéer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heddan
backplate? Backplane heter det väl?

Om vi säger såhär, det är tur att du inte jobbar på swec.

http://en.wikipedia.org/wiki/Backplane

Permalänk

Pris 4000kr+ om man känner ASUS.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem

lite C&C känsla på kylflänsarna !!

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Postaldude
Pris 4000kr+ om man känner ASUS.

jo...man brukar få betala för kvalitet .

Visa signatur

Stationär: Ryzen9 5900x | DDR4 3200MHz 2x16GB | Geforce GTX1080 | Asus x570-F | Samsung 980 pro 512GB | Samsung 70 pro 256GB | Corsair AX 1200W |
Server: Ryzen9 5950x | 128GB RAM |

Permalänk
Hedersmedlem

erh, låter coolt. Marine låter ju som nått med vatten eller vätska. Det var en del finurliga idéer dock.. klart intressant att höra mer om detta kort.

Undrar dock hur länge batteriet lär orka med drift.. och detta med server grade memory.. hur mycket och är det extra utöver ram minne eller nån sorts spegling.

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Medlem

är det jag som har missat något eller har inte det där moderkortet so-dimm minnen ?

Visa signatur

here we go!

Permalänk

Fult som stryk. dock var ju batteriet lite udda. dock kan man ju ställa sig hur de gillar den värmen.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McVit
jo...man brukar få betala för kvalitet .

Jo så kan det vara. Har själv mycket dåliga erfarenheter av ASUS moderkort som jag hadde för några år sen. Har därför kört ABIT och nu är inne på Gigabyte.
Tycker inte om ASUS deras bios heller. Ingen bra förklaring till det är nog bara en AWARD männiksa.
Tycker att designen på denna produkt är skit snygg och det kommer nog vara en stor påvärkan på priset.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem

Såg ju riktigt fränt ut men varför i helvete har de SO-DIMM istället för vanliga SDRAM platser 0o

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Ser ju ut som en pansarvagn!

Visa signatur

Windows 7 Ultimate 64bit | MSI k9A2 Platinum | AMD Phenom X4 9850 2.5 @ 2.95 STOCK FAN | Powercolor 4870X2 | 4 GB RAM 1066/Fan | 1 st 250mm 1st 120mm 1st 80mm 3 20mm (ram)

Permalänk
Medlem

Tycker de ser riktigt coolt ut

Permalänk
Medlem

Börjar snart se ut som en liten starcraft-bas eller liknande

Permalänk
Medlem

Väldigt "mjuka och dämpade" färger. Gillar det skarpt!

Visa signatur

Something is wrong with science – fundamentally wrong. Theories just keep getting stranger and stranger.

Permalänk
Medlem

Verkligen ingen fin design. Asus har tappat greppet.

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
Börjar snart se ut som en liten starcraft-bas eller liknande

Haha aa eller hur.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norrby89
är det jag som har missat något eller har inte det där moderkortet so-dimm minnen ?

Jag gillar inte heller det. Å andra sidan så lär det bli så dyrt att det inte blir ett problem för mig

Permalänk

Ganska så snyggt måste jag säga. Fräck design.

Men utseendet är ju visserligen det absolut minst viktiga. xD

Permalänk
Medlem

I Asus tävling här på sweclockers juli -08 kunde man föreslå framtida funktioner på moderkort som skulle vara önskvärda... gissa vem som skrev en halv bibel om att sätta ett mindre batteri på bra prestanda-kort likt en inbyggd UPS. Den utökade idén var även att diskarna (mekaniska) skulle hållas "roterande" vid systemhängningar/reboot med hjälp av batteriet, detta för att minska risken att läsarmarna trashar data i onödan vid strömfall...

...sabla as!us

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Defender
lite C&C känsla på kylflänsarna !!

Ett riktigt GDI moderkort helt enkelt .

Visa signatur

Fractal Design R5 | AMD 5800X3D | Asus ROG Crosshair VII Hero (Wi-Fi) | EVGA GeForce RTX 3090 24GB FTW3 ULTRA | 32GB G.Skill Trident Z 3600MHz CL14 | Ett gäng M.2 NVMe SSD| Corsair 750W | ROG RYUJIN 240 with Noctua Fans |

Permalänk
Medlem

Tycker transformers är cool, men vet inte om jag betalar extra för cool design på ett moderkort... Fast skulle det vara en design som ger bätrre prestanda, blir det en helt annan sak.

På ett chassie kan jag däremot betala för design.

Visa signatur

1. Core i5 q6600, r280x, 4gb ram ddr3, 22tum benq widescreen.
2.P4 3.2ghz(zalman kylning) ,19" skärm crt hundai med mer.
4.Commodore 128!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Defender
lite C&C känsla på kylflänsarna !!

Jag fick lite RAGE-känsla. xD

Permalänk
Medlem

Dator-porr på hög nivå.

Visa signatur

Kamera: D800
Optik:Nikkor 24-70mm f/2.8, Nikkor 70-200 f/2.8 VR, Sigma 50mm f/1.4, 500m f/4 VR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Defender
lite C&C känsla på kylflänsarna !!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KrOzZ
Ett riktigt GDI moderkort helt enkelt .

Sant. ^^