Skumt eller inte - TRADERA

Permalänk
Medlem

Skumt eller inte - TRADERA

Hej!

Har just sålt ett par prylar på Tradera. Fått in pengar från köparen (187 positiva omdömen). Han vill att jag skickar REK vilket är helt ok. Dock vill han att det skickas till hans adress med ett annat namn. Skall man ana ugglor i mossen eller är jag paranoid?

Visa signatur

Shank

Permalänk
Medlem

Paranoid ...

Har du fått in pengar på kontot så e det ju bah o skicka dit han vill ha det.

Plus att om han skickar från mejl adressen som du fick via Tradera så är saken biff...

Hade det varit så att han skickade från en annan mejl adress än den han har registrerat och som du har fått tag på via Traderas Vinnar mejl då hade jag börjat undra, har hänt mig en gång... då var det inte budvinnaren som skickade mejl och ville veta mitt konto nummer för att betala...

Tradera är annars väldigt säker, har inte råkat ut för något där. Kolla bara omdömen så är det grönt.

EDIT: Besides, jag tror inte att efter 185 positiva omdömen att han helt plötsligt fått för sig något ---

Visa signatur

Laptop: Apple MacBook Pro 16" M1 Pro | 16GB | 512GB
Stationär: Phanteks NV5 | i9 13900K | 32GB DDR5 6000 | Asus Prime Z790-AW | RTX 4090 | 4TB m2 SSD

Permalänk
Medlem

Familjekonto, ett konto, flera användare.

Permalänk
Medlem

Foliehatt alltså...

Visa signatur

Shank

Permalänk
Medlem

Så länge du fått pröjs finns väl ingen anledning att ana ugglor i mossen.

Permalänk

Det är ju bara du som vet vad det finns i paketet och om det skulle kunna orsaka problem om det hamnade fel. Det är inte rekvisita för 9/11 hoppas jag?

Permalänk
Medlem

Jag har flera gånger köpt in saker på mitt konto och betalat för ett sedan bett säljaren skicka hem grejorna till tex. morsan eller brorsan istället som bor på helt annan ort då jag handlat å deras vägnar.

Inget konstigt med det tycker jag.

Permalänk
Medlem

Inneboende hos familj, vän, flickvän?

Permalänk
Medlem

Snart kommer en tråd där någon frågar om han har blivit blåst för grejerna han har köpt och betalat fortfarande inte har skickats

Permalänk
Medlem

Om du läst tråden hade du nog sett att han är SÄLJAREN och att han FÅTT IN pengarna

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sampa
Snart kommer en tråd där någon frågar om han har blivit blåst för grejerna han har köpt och betalat fortfarande inte har skickats

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Om du läst tråden hade du nog sett att han är SÄLJAREN och att han FÅTT IN pengarna

han kan ha menat den andra snubben right ? han kanske är s.k swecare han med

Permalänk
Medlem

Kan ju vara att det är nån som inte har legitimation som krävs vid uthämtning av REK. Eller som sagt att de delar konto, eller att han inte ens har möjlighet att hämta ut det utan att någon annan ska göra det åt han, eller nåt. Ingen fara om du fått pengarna.