Permalänk
Medlem

den är inte speciellt snygg, men de har snott en del av min ide om upplägget

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk

Tyckte det såg bra ut! Trevlig och aggressiv look som jag gillar i alla fall, plasten är väl en smakfråga. Kan tillägga att jag nu har ett Antec P182 så jag gillar stilrena chassi.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mad_troll
"Observera att det inte är möjligt att använda DVI-till-VGA-adaptrar." Vilken 'major fail', Hur många av oss sitter inte på en sån? ok inte så många kanske då många har uppgraderat sina skärmar till widescreen TFT, men vi som sitter med DVI-till-HDMI då? Tänker dom inte på oss? Inte för jag ville ha chassit men det där var ingen smart idé. och ett midi tower som väger mer än ett fulltower i stål, och lika dyrt som ett som är i aluminium...det tänker jag inte ens kommentera. *end of whine-transmission*

Köp en sladd som är DVI -> HDMI? Problem solved. (Kör med detsjälv till min skärm som bara har HDMI eller VGA.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk

tacka vettja mitt antec twelve hundred..där snackar vi EPIC win all the way...verkligen kvalitet..

dock så var chassit snyggt,men lösningarna var väl kanske inte dom bästa hela vägen..även om det är modigt att pröva nya designer / ideer..sånt ska tillverkare ha cudos för .

dock så kan man undra hur alla de här småmissarna kan bli godkända , när dom är så uppenbara

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Medlem

Ah, äntligen en dator jag kan ha i samma rum som min Lamborghini Reventon

Visa signatur

WS: Asus X570-E, Ryzen 5900x, 2x16GB Ballistix E-die, EVGA 3080 FTW3 Ultra
FS: Asus X370-F, Ryzen 3600, 4x8GB G.Skill Flare, GT710, CM Stacker
HTPC: Asus F2A85-M, A10-5800K, 2x4GB G.Skill 2133MHz

Permalänk
Medlem

Vidrigt fult och alldeles för dyrt. Vill se mer stilrena aluminium chassin som man faktiskt kan ha i vardagsrummet utan att skämmas och se ut som en prylkåt 13-åring.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av huxflux
den är inte speciellt snygg, men de har snott en del av min ide om upplägget

Nej min idé! (har funderat på nått liknande till och från några år)
.. Plus att VoodooPC:s Omen var före denna burk förstås

Jag tycker recensionen sammanfattar det hela rätt bra... finurligt koncept som inte är klockrent genomfört... Lite för mycket småmissar och lite klumpigt designat luftflöde och utnyttjande av utrymme.

Håller med om att plasten borde varit alu... Eller kolfiber! (dregel)
Estetiken är väl inte riktigt min grej, men tycker de lyckats bättre än andra mer bliningiga/billiga "transformerchassin".

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Avstängd

Intressant koncept med vinklingen. Youtubefilmen med rökmaskinen var fräck.
Fan va alla tjatar om utseendet som om det är det viktigaste...
Jag ska också klaga på utseendet, fast i recensionen.
Färgen är fel på tempraturstaplarna till hårdiskarna.
Det ser ut som det inte satt någon hårdisk i en dator och 2st i en annan.

Visa signatur

LG OLED65CX6LA | Samsung 840 EVO 1TB SSD | Samsung 840 Pro 256GB SSD | Eizo Foris FS2333 | Cougar 200K DE

Permalänk
Medlem

För nördig design imo

Permalänk
Medlem

Folk klagar på alla DVI-VGA adaptrar, varför inte bara tänka lite längre? om man vill ha detta chassi så kan man ju lika bra trycka i en DVI-VGA adapter i skärmen o köra DVI fram dit = problem solved :D. imo så tycker jag det är en bra idé att vända chassit då värmen stiger så att man blir av med alla instickskorts värmeavgivning, dock så känns det som att så dyrt chassi har för många barnsjukdomar....

Visa signatur

|Laptop| : | ASUS UX330C | Arch | KDE Plasma
|Riggen| : | Corsair 750D | Asus GTX 780 DCII | i7 4770 | GA-Z87X UDH5 | H100i | 16gb LP | AX860i | Samsung EVO 512 | Dell 2713h | Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiggleforce
Är det bara jag som tycker det är lite transformers känsla i designen?

Onekligen inte, var det första jag tänkte på!

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem

Känns som en chassi version av Lamborghini's Reventon ^^

Permalänk

har man pengarna att köpa chassiet och den hårdvara man vill ha så väljer man lätt ett annat chassie. ser ut som ett chassi för en prylkåt 13 åring från lidingö skulle välja.

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus Maximus ix Code - Intel 7700K - Cryorig H7 - Samsung 960 Pro - Corsair RM750 V2- Asus ROG Strix 2060 - AOC Q3277PQU - NAD D3020 - Shure Aonic 50 - Dali Evidence 470 - Monitor Audio Bronze BR5 - Denon Rcd-M40 - XTZ 8.17 - Mionix Zibal 60 - Mionix Naos 3200 - Tangent Amptser BT 2 - Wharfedale Diamond 210 - Sen några fler datorer - Hörlurar - Och vettefan vad man har dragit på sig under åren. Dessa är iaf. dem primära jag använder mest.

Permalänk

är ju inte likt silverstone att göra så fula plastiga chassin :(, dem brukar ju göra stilrena aluminium chassin, och 2000kr är ju rena rånet för detta chassi

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem

Vilken åldersgrupp är det här riktat emot? Bara jag som tycker chassin med massa hox på ser barnsliga ut?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oliviro
Vem använder DVI-VGA adapter? + dom menar förmodligen att toppen inte går på när man har adaptern ikopplad?

Tyckte att chassitet var ett riktigt kreativt verk, rätt så snyggt däremot så är det lite väl mycket plast.

Det kan ju vara värt de extra kronorna för den fina vinklingen på moderkortet. Mycket bra!

Just nu använder jag DVI > VGA Adapter.....

Ont: plastigt otympligt skit..

Permalänk
Avstängd

De är så fult

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Hehe vilket jävla chassi alltså.

Använder fan hellre ett chassi till en P3 än det fula skitet.

/Mvh sedde.

Permalänk
Medlem

Inte för att vara petig, men stapeldiagrammet över "låg belastning" är lite fel. Två stycken staplar är gula där hårddisk-temperaturen mäts, när en ska vara röd

Annars en mkt bra recension som vanligt!

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Hahhaha, HAHAHHA, ahhahahah, patetiskt.

Um... sluta med starka drycker.

Gillar utseendet, men inte plasten I alu hade det varit sjukt häftigt.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

jag har ett själv visst e det lite plasstigt men det är värsta kvalitets känslan som väger upp det hela.

Visa signatur

"Real men don't use backups, they post their stuff on a public ftp server and let the rest of the world make copies." - Linus Torvalds

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Bara väntar på rapporter från USA där folk satt sig i chassit och försökt flyga ut genom fönstret. De är väl de enda som de skulle lyckas lura att det är ett flygplan och inget datorchassi. Fail.

Förstår exakt vad du menar! Som den dumma feta amerikan jag är så var det första jag tänkte när jag såg den, hur bra flyger den? Ha-begär väcktes i mig men av någon anledning gick jag och köpte en donut istället.

OnTopic: Tycker det är bra att dom försökt med något nytt.
Visst finns det missar som inte borde vara där för priset man betalar.
VGA adapter? Om man är beredd att betala 2000kr för ett chassi så tror jag man har råd med en riktig DVI kabel och ett grafikkort som inte har VGA. Jösses asså.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dubbelmacka87
Om man är beredd att betala 2000kr för ett chassi så tror jag man har råd med en riktig DVI kabel och ett grafikkort som inte har VGA. Jösses asså.

Fast å andra sidan: ett chassi för 2000kr borde väl vara så väldesignat att de tänkt på det mesta?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Fast å andra sidan: ett chassi för 2000kr borde väl vara så väldesignat att de tänkt på det mesta?

Sant sant, men tänkte på att en person som har råd att bränna 2000kr på ett sånt chassi köper inte grafik med vga. eller? oftast inte iaf

Permalänk
Medlem

Känns det inte lite riskabelt med så stora öppningar uppåt?
Om kaffekoppen eller blomkrukan landar på detta chassit så blir man nog inte så glad.
För att inte tala om vad treåringen kan släppa ner där.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A7V
Känns det inte lite riskabelt med så stora öppningar uppåt?
Om kaffekoppen eller blomkrukan landar på detta chassit så blir man nog inte så glad.
För att inte tala om vad treåringen kan släppa ner där.

Detta tycker jag också är den största nackdelen med ett sådant chassi. Som tur är det inte meningen att man ska kunna sätta saker på den men det kan alltid hända något olyckligt. om den står oskyddat (inte under ett skrivbord alltså) så kan vad som helst komma in där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olafett
Hade denna plastorgie varit av aluminium hade det helt klart varit intressant.

Lite som, "Den här bananen hade varit god om den smakat apelsin :)".

Måste förövrigt hålla med, ser ut att vara i plastigaste laget

Permalänk

Gillade inte recensionen, känns som om recensenten var kritisk till allt. T.ex. stödet för grafikkort, det var inte bra att det fanns utan det var dåligt att det inte var bättre... Superchassi enligt mig, bättre ljudnivå/kylningsprestanda än antec 1200 och vänt moderkort och allt...

Permalänk
Medlem

använder man följande är det inga problem att få plats med en converter.

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Fractal Design

Kanske är fel av mig att kommentera på den här produkten, då jag arbetar för en konkurrent, men...

Om vi ignorerar produkten som helhet, bra eller inte, så ställer jag mig väldigt frågande till vinklingen av moderkortet, åtminstone vad gäller teorin om att varmluft stiger. Varm luft stiger, visst, så långt fungerar fysiken, i teorin iaf. Men, detta faktum är bara sant så länge du har ett utrymme där luften står still (passivt kylt med andra ord). Stoppa in bara en fläkt i ditt teoretiska utrymme, så lär luften börja studsa omkring istället, om den inte leds i en särskild bana av ytterligare fläktar (vilket är precis vad som händer i "vanliga" chassin). I en PC har du oftast luftflöde från minst CPU, grafikkort och möjligtvis nätagg (beroende på hur du placerar agget förstås). Alla dessa delar, och ytterligare fläktar, lär ställa till det ordentligt för "varm luft stiger"-teorin.