Permalänk

AKUT, hjälp

hejsan

e detta fake eller sant

This is a message from an official Steam Anti Cheat Administrator , your account is under cheating suspicion because of VAC detection , if you do not
want your account to be permanently deactivated and avoid a ban , reply immediately with your logindetails so we can check your account to prevent it from being deactivated .
This is not an attempt to hack accounts , you are talking to a admin who is fully authorized to deactivate or not deactivate accounts , only admins are using the blue writing
code which lets all random users know that they are admins .

`
S U P P O R T Please hand over your logindetails so we can proceed with the check , you may get a message to not give them away ,this message is a bug and it will be away with the next update ,it also refers only to random users not admins.
S U P P O R T As I told you , no harm can come to your account , if you have problems with your account or steam you can always contact an admin .

personen på andra sidan an klagar mig för fusk, och jag har inte ens fuskat,,

skall jag ge personen min password o så?

Visa signatur

Asus

Permalänk
Medlem

Fake.

Visa signatur

| Q9550 @ 3.8Ghz | Asus P5Q-PRO | AMD Radeon HD6950 2GB (Unlocked @ 865Mhz) | Corsair TX650W | Corsair XMS2 (2+1)x2GB | A-Data SP900 128GB| WD Caviar Blue 320GB | Fractal Design R3 | Noctua NH-U9B |

Permalänk

S U P P O R T but if you do not want to I'll just simply send the report to the headadmin who will deactivate your account within 24 hours.

S U P P O R T Please hand over your details now because we have to take care of a lot more cases than yours each day and I am not going to wait forever .

vafan?!

de står support chat,

vad skall jag göra,

han vill ha mitt konto för att se ifall jag har fuskat, jag har inte fuskat, vet inte ens hur man fuskar, seriöst

Visa signatur

Asus

Permalänk
Medlem

Hur kan du ens tvivla på det? Aldrig någonsin frågar seriösa företag efter dina inloggningsuppgifter, skulle dom vilja komma åt din användare så kan dom göra det redan

Permalänk
Medlem

Skitsnack! Det finns ingen onlinetjänst som skulle be dig om dina användaruppgifter. Det har dom själva ju. Det där ska du betrakta som spam/mygel/skitsnack/whatever du vill kalla det själv och bara ignorera!

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem

Flaming, om du skulle ta dig lite tid och faktiskt läsa något om det på steams hemsida istället för panikposta här så skulle du finna detta:

http://supportwiki.steampowered.com/sv/Reclaiming_a_Hijacked_...

Quote: "Steam Support kommer aldrig av någon anledning att begära ditt Steam-kontos lösenord, inte heller kommer du någonsin att bli ombedd att mata in ditt lösenord på någon webbsida."

Hoppas du kan dra en logisk slutsats av detta.

Mvh

Visa signatur

Minns ljudet av 3.5"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h3b0
Flaming, om du skulle ta dig lite tid och faktiskt läsa något om det på steams hemsida istället för panikposta här så skulle du finna detta:

http://supportwiki.steampowered.com/sv/Reclaiming_a_Hijacked_...

Quote: "Steam Support kommer aldrig av någon anledning att begära ditt Steam-kontos lösenord, inte heller kommer du någonsin att bli ombedd att mata in ditt lösenord på någon webbsida."

Hoppas du kan dra en logisk slutsats av detta.

Mvh

Permalänk

han säger att mitt konto stäng av inom loppet av 24 H
han vill se ifall jag har fuskat, jag är under "utredning" jag har aldrig fuskat, vet inte ens hur man gör,, seriöst..

S U P P O R T I told you already , your account is under cheating suspicion and is going to be deactivated within 24 hours if you do not cooperate .

jag har inte accepterat honom som kompis*freind list* hur har han hamnat på min kompis list?

jag vill verkligen inte bli av med mitt konto har lagt ner massa pengar på mina STEAM spel

Visa signatur

Asus

Permalänk
Medlem

Flaming:

1. Sluta spasma
2. Läs mitt inlägg igen, noga.
3. Tänk efter, kanske över en kopp kaffe.
4. Känner du fortfarande ett behov av att spamma här, återgå till "1."

mvh

Visa signatur

Minns ljudet av 3.5"

Permalänk

så om jag har fattat de rätt

jag skall ej ge honom min password etc...

de e inte på någon websida

de e på min steamchat, där endast mina vänner kan skriva till mig

Visa signatur

Asus

Permalänk
Medlem

Ka-Ching! ;D

Nä, han är en bedragare, anmäl hans nick till steam, bifoga meddelandehistorik, tror de är rätt hårda med sådant här. Tror nog han kan förlora sitt konto.

Skriv gärna här vad han säger efter att du anmält honom, skönt att sätta dit tjuvar som honom.

mvh

edit: Varför kan ingen försöka detta med mig? Verkar jag för smart pga mitt nick?

Jag skulle lätt göra en sådan här: http://www.destructoid.com/teen-tries-to-steal-steam-account-...

Visa signatur

Minns ljudet av 3.5"

Permalänk

S U P P O R T there is no risk for you to get hacked , if you get hacked just simply contact an admin .

--=flaming=--: sorry, i wont give u my information; i dont trust u,, i will take that risk,, and i havent cheat

S U P P O R T Ok if you want to lose your account , I'll just send the report now , have a nice day .
--=flaming=--: do that
--=flaming=--: i will now report u 2 steam,,,,
S U P P O R T Go for it ,they will have quite a laugh .

hur rapporterar jag honom till steam

han gick offline nu

satte fan min powerking i halsen, när jag läste första meddelandet

Visa signatur

Asus

Permalänk
Medlem

Lyssna inte på alla andra, det är ju såklart seriöst, han heter ju trots allt SUPPORT!, dvs skicka in dina uppgifter samt även det kreditkorts nr ink ccv som du använder med steam.
Tror knappast att någon annan än steam supporten skulle skriva ett så seriöst medelande till dig, de behöver ju självklart ditt lösenord för att kolla så att du inte fuskar..

Permalänk
Avstängd

Amen för fan flaming farhang.
Hur kan du ens tro att det är äkta?
1. INGET, INGET, INGET online företag frågar efter ditt password under några omständigheter. Gäller vilket företag som helst, blizzard, mythic,steam etc etc.

2. Lämna ALDRIG ALDRIG ALDRIG ut password under några omständigheter.

3. TÄNK, ingen admin/anställd skulle skriva så som han gör, går att läsa rakt igenom hur extremt dåligt fake det är.

4. Lämna ut password till honom, man förstår att folk kan scamma andra på mmo konto osv, är ju löjligt lätt för så många tror det är äkta lol.

Permalänk

heheh

tack,ne jag lämnar inte ut information om mig själv på nätet, speciellt inte mina account eller koder,,

nu vill jag rapportera honom till steam

blev lite osäker ,

tack skall ni ha, nu gick jag inte miste om alla mina spel :)12 st

Visa signatur

Asus

Permalänk
Medlem

https://support.steampowered.com/

tryck på " Contact Support" långt upp på sidan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flaming_Farhang
S U P P O R T but if you do not want to I'll just simply send the report to the headadmin who will deactivate your account within 24 hours.

S U P P O R T Please hand over your details now because we have to take care of a lot more cases than yours each day and I am not going to wait forever .

vafan?!

de står support chat,

vad skall jag göra,

han vill ha mitt konto för att se ifall jag har fuskat, jag har inte fuskat, vet inte ens hur man fuskar, seriöst

STEAM ber aldrig om dina inloggnings uppgifter BARA skit i dom om du vill ha kvar ditt accoutn. JAg svär steam frågar ALDRIG om lösen eller användarman

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flaming_Farhang
heheh

tack,ne jag lämnar inte ut information om mig själv på nätet, speciellt inte mina account eller koder,,

Om det är fallet, varför frågade du från första början? Hade jag sagt att det var supporten som kontaktat dig så hade du säkert blivit av med 12 spel där ;D

Håll på dina principer!

Visa signatur

Minns ljudet av 3.5"

Permalänk
Medlem

Som sagt tidigare.
Steam ber ALDRIG om login / lösen, ge INTE ut det.

Permalänk
Medlem

Jag skulle lätt göra en sådan här: http://www.destructoid.com/teen-tries-to-steal-steam-account-... [/B][/QUOTE]

HAHAHAHAHAHA Roligaste jag läst på länge!!

Visa signatur

Fractal Design C; Corsair RM750X; ASUS Prime Z370 A ll; I9 9900K; Celsius S24 ; Corsair 16GB; Samsung 970 evo 500GB; RTX 2080 TI; Dell U3415W; W10

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Luddtuss
Jag skulle lätt göra en sådan här: http://www.destructoid.com/teen-tries-to-steal-steam-account-...
HAHAHAHAHAHA Roligaste jag läst på länge!! [/B]

man kan ju fan inte separera på vem som skriver och inte skriver, jobbigt att koncentrera sig å se vem som skriver vad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MattiasHoken
man kan ju fan inte separera på vem som skriver och inte skriver, jobbigt att koncentrera sig å se vem som skriver vad.

nä ibland kan vissa saker vara lite svåra här i livet, men det brukar vara värt det efteråt!

Permalänk
Avstängd

Sådär, kan ha missat nån enter nånstans, med mycket enklare att läsa nu

br0kenrabbit says: hi
Greg_ValveOLS says: good evening
br0kenrabbit says: What's ip?
br0kenrabbit says: up?
Greg_ValveOLS says: my name is greg a member of the valve online Support team
br0kenrabbit says: On MSN?
Greg_ValveOLS says: yes
br0kenrabbit says: Why?
Greg_ValveOLS says: we logged multiple ips from your account and ned to verifi your information
br0kenrabbit says: My information?
Greg_ValveOLS says: we believe someone may have stolen your account mmmm you havent shared youre account infomation with anyone have you?
br0kenrabbit says: No. I don't even have it written down.
Greg_ValveOLS says: hmmm maybe a keylogger on you r PC then maybe you need a format?
br0kenrabbit says: Well...
Greg_ValveOLS says: if you can verify your account information to me i can insure that only your ip have access to it Its a new security feature were trying because this happens so muchlogin names and passwords aint safe anymroe You know. L:)
br0kenrabbit says: Well
Greg_ValveOLS says: dont worry this connect it secure
br0kenrabbit says: Can I be honest with you, Greg?
Greg_ValveOLS says: k
br0kenrabbit says: Look, I don't know how you go this MSN account name, don't really care, either.
br0kenrabbit says: Unlike you, I DO work for Valve. Trace my ip and you'll see.
Greg_ValveOLS says: huh?
Greg_ValveOLS says: bs
br0kenrabbit says: Trace it.
Greg_ValveOLS says: how
br0kenrabbit says: Start/run/cmd type Tracert and then my IP address and hit enter.
Greg_ValveOLS says: oh k
br0kenrabbit says: As an employee, I know that Valve employees will NEVER contact users over MSN. I also know a valve employee will NEVER ask a user for his/her username and password.
br0kenrabbit says: I'm putting a temporary hold on your Steam account.
Greg_ValveOLS says: why?
br0kenrabbit says: Have you read the ToS?
Greg_ValveOLS says: Tod?
Greg_ValveOLS says: tos
br0kenrabbit says: terms of service
Greg_ValveOLS says: were?
br0kenrabbit says: Greg, this is a serious infraction against the Tos. You are at risk of losing your account.
Greg_ValveOLS says: why
br0kenrabbit says: I just told you why
Greg_ValveOLS says:
br0kenrabbit says: I need some information from you if you want me to unlock you account. I'm going to write you up but I will only suspend you account for three days, since this is your first infraction, okay?
Greg_ValveOLS says: k
br0kenrabbit says: First, what is the name the account is registered to. Not the user name, the persons real name who created the account. This is for verification purposes. Greg_ValveOLS says: xxxxx xxxxxxx
br0kenrabbit says: Is this you?
Greg_ValveOLS says: ya
br0kenrabbit says: Are you the only user of this account?
Greg_ValveOLS says: ya
br0kenrabbit says: Okay, and what is the username
Greg_ValveOLS says: xxxxxxxx
br0kenrabbit says: Okay.
br0kenrabbit says: I see you have purchased a few of our games, thank you.
Greg_ValveOLS says: some. dude
Greg_ValveOLS says: m
br0kenrabbit says: Do you always log on from the same IP?
Greg_ValveOLS says: ya
br0kenrabbit says: And who is your internet providers, your ISP?
Greg_ValveOLS says: xxxxxxx
br0kenrabbit says: Thank you. One moment, please, let me verify this information.
Greg_ValveOLS says: am i gonna be bale to play 2nite?
br0kenrabbit says: What is your city of residence?
br0kenrabbit says: That depends on if you cooperate. You're doing fine so far.
Greg_ValveOLS says: xxxxxx
br0kenrabbit says: Illinios?
Greg_ValveOLS says: yes
br0kenrabbit says: Okay. And what is the password associated with this account?
Greg_ValveOLS says: xxxxxxx
br0kenrabbit says: Okay. Do not try to log into steam. If you are connected now you need to log off.
Greg_ValveOLS says: why
br0kenrabbit says: So I can update your account.
Greg_ValveOLS says: can I play 2 nite
Greg_ValveOLS says: clan fight
Greg_ValveOLS says: wont win without me heh
br0kenrabbit says: Heh. You'll have to wait a few minutes. Are you logged off? Greg_ValveOLS says: ya
br0kenrabbit says: Okay. Give me just a moment.
br0kenrabbit says: Try to log in now.
Greg_ValveOLS says: k
Greg_ValveOLS says: It says login failed wtf wtf!!@?
br0kenrabbit says: Greg
Greg_ValveOLS says: did u ban me???????????>WHY
br0kenrabbit says: Greg
Greg_ValveOLS says: what
br0kenrabbit says: Valve will never ask for your username and password.
Greg_ValveOLS says: what????
br0kenrabbit says: I don't work for Valve dude, but you just got pwnt.
Greg_ValveOLS says: omg dude wtf why?
br0kenrabbit says: Why were you trying to steal my account?
Greg_ValveOLS says: i wanst
br0kenrabbit says: Then why were you asking for my information?
Greg_ValveOLS says: i was just making a joke but not cerious honest dude just give my acount back pllllleeease i'm only 13 and save d up for like a year to buy it
br0kenrabbit says: Greg
Greg_ValveOLS says: dude pleas
Greg_ValveOLS says: what
br0kenrabbit says: Go mow some yards, bitch.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bleet
Sådär, kan ha missat nån enter nånstans, med mycket enklare att läsa nu
.

HAHAHAHAHA! tackar! orkade inte läsa innan men fy faen vad sönderblåst ägd han blev! "but but im only 13"

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk

höhöhö fett skön! D:

Permalänk
Medlem

fan va ägd!!! veckans klant, fösöka stjäla ett account och ge ut sina egna uppgifter... sorgligt

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Sötast

Fan vad grym sista chatloggen var.

Permalänk
Medlem

Det va nog något av det coolaste jag läst
Det roliga är att han redan från BÖRJAN sa att Valve aldrig ber om lösenord osv, sen fortsatte med att fråga efter lösenordet efter att ha sagt att han jobbar för Valve

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MattiasHoken
man kan ju fan inte separera på vem som skriver och inte skriver, jobbigt att koncentrera sig å se vem som skriver vad.

Eller så slår man in "br0kenrabbit" i Google och hittar den ursprungliga posten med korrekt formatering som första träff...

(..och 70 sidor med folk som garvar)

Visa signatur