Xbox handkontroller till PC

Permalänk
Medlem

Xbox handkontroller till PC

Går dess xbox-handkontroller att använda till PC?
http://www.pricerunner.se/pl/165-589088/Spelkontroller/Micros...(B4F-00001)-priser

Permalänk
Medlem

Köp en med sladd till pc istället.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

du ska ha 360 dosan med sladd. så leta inte efter den gamla xbox dosan

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Eh kontrollen han länkar till är den trådlösa Xbox 360 kontrollen

Kör du trådlöst så behöver du den trådlösa mottagaren (Microsoft Xbox 360 Wireless Gaming reciver)

Men den tillverkas ej längre (tur att man har en)

Så du får köpa en med sladd, det finns officiella drivrutiner från Microsoft och många Gaming for windows spel stödjer den kontrollen alla knappar för förkonfigurerade

Permalänk
Avstängd

http://gamereplay.se/index.phtml?page=Xbox+360+Wireless+Gamin...
Där kanske den finns, vet inget om sidan och man kan inte se lagerstatus.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Va fan 400 spänn för recievern och ytterliggare 400 för kontrollern... Är nog värt att ta med sladd enligt mig
Funderar själv på en 360 kontroller (sladd) bara för att variera med mus lite och dessutom få dom analoga stickorna för lite lätta bil/flyg simulatorer. Orkar inte ha en fet joystick på bordet, lol.

Tycker mig minnas att custom drivisar inte funkar med den trådlösa heller? Eh kommer inte ihåg.

Permalänk
Medlem

Förstår inte vad problemet är här. Den kontrollen som Devil May Cry länkar till fungerar trådlöst till PC och finns i lager, men jag ser att den har gått upp ganska mycket i pris sen jag köpte den i höstas för 395 kr.

Men jag rekommenderar iaf att köpa den trådlösa och använda laddningsbara batterier. köp till den här kostar endast 247kr med studentrabatt.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Varför ska man ha nån custom drivrutin för den trådlösa recievern? Jag laddade ner från microsofts webplats.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sheytan
Eh kontrollen han länkar till är den trådlösa Xbox 360 kontrollen

Kör du trådlöst så behöver du den trådlösa mottagaren (Microsoft Xbox 360 Wireless Gaming reciver)

Men den tillverkas ej längre (tur att man har en)

Så du får köpa en med sladd, det finns officiella drivrutiner från Microsoft och många Gaming for windows spel stödjer den kontrollen alla knappar för förkonfigurerade

Eh nej du som har fel, det följer med en mottagare just för pc.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Köpte nyss den kontroll + reciever och tänkte prova den när jag kom hem.
Tyvärr så har jag ingen dvd-läsare just nu så jag drog hem senaste versionen från Microsoft.com och installerade.
När jag kopplade in recievern sedan så registrerade datorn inte att den var inkopplad. Hörde ingen signal och det kom inte upp något ruta i fältet nere till höger.

Kör med Windows Vista 64-bit så det kan väl inte vara så att det saknas något viktigt som finns på skivan som inte finns på deras hemsida.

Installerade, kopplade in recivern och provade sedan köra igång kontrollen. När det inte fungerade så höll jag in den lilla knappen för att registrera kontrollen medan jag höll in knappen på recievern och släppte sen båda, men kontrollen fortsatte bara söka utan resultat.

Provade även starta om datorn och koppla in mottagaren i olika uttag

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Jag har två stycken från dustin och de fungerar utmärkt och dessutom tillsammans med micken och andra kontroller så som GH gitarren.

Din kanske är trasig eller så är det användarfel. Är inte säker på att den säger till när man kopplar in recivern. Fixa allt och kolla om den dyker upp i något spel.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

Har en sådan också, dock köpt från usa (som om det hade någon betydelse).
Det fungerar utmärkt.