Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Registerutdrag

Någon mer än mig som fått ett mer eller mindre skumt sms där det står nått i stil som..

Från: Zerosystems
Du är registrerad i hundratals register!
Vill du veta allt som står om dig?
besök: www.registerutdrag.com

Kollade in sidan, men är det inte hos polisen som man beställer
den hära typen av uppgifter?

Citat från sidan
"Nu skickar vi ett brev till dig, sen kilovis med papper
och registerutdrag från mängder av olika register"

Låter jätteskoj med KILOVIS med papper.. driver dom med folk och skickar massvis me skräp eller är det bara jag som är lite väl tveksam till denna sida?
Men det känns ändå lite frestande att pröva å beställa ett par kilo papper för å se vad man får.. går ju alltid att torka sig med dom eller använda till å elda med.

Någon som testat redan, eller ska?

Visa signatur

// Claw

Permalänk
Medlem

Re: Registerutdrag

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Claw
Någon mer än mig som fått ett mer eller mindre skumt sms där det står nått i stil som..

Från: Zerosystems
Du är registrerad i hundratals register!
Vill du veta allt som står om dig?
besök: www.registerutdrag.com

Kollade in sidan, men är det inte hos polisen som man beställer
den hära typen av uppgifter?

Citat från sidan
"Nu skickar vi ett brev till dig, sen kilovis med papper
och registerutdrag från mängder av olika register"

Låter jätteskoj med KILOVIS med papper.. driver dom med folk och skickar massvis me skräp eller är det bara jag som är lite väl tveksam till denna sida?
Men det känns ändå lite frestande att pröva å beställa ett par kilo papper för å se vad man får.. går ju alltid att torka sig med dom eller använda till å elda med.

Någon som testat redan, eller ska?

Till att börja med så kan de inte få ut något ur de flesta register då ditt mobilnummer inte räknas som ett godkännande. Det är väldigt få företag som har rätt att kräva ett vanligt registerutdrag överhuvudtaget. Jag ställer mig frågande till vilka register dessa skojare funderar på att få ut information om dig ur.

Det ser ju snarare ut som en betaltjänst där du luras att prenumerera via sms på något du inte vill ha som det blir väldigt svårt att dra sig ur. Vad de sedan gör med ditt mobilnummer är ju en annan fråga. Gissningsvis inget som gynnar dig i vart fall. Hela sidan skriker ju lurendrejeri. Första smset kostar visst 50kr till att börja med.

Vill du ha ett utdrag ur belastningsregistret t.ex. så är det bara att kontakta polismyndigheten så får du dina uttdrag.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem

Om du skickar ett SMS och därmed betalar femtio kronor, kommer de att automatiskt skicka ut e-post till en massa myndigheter och liknande och begära kopior av den information i ditt namn. Det är möjligt att de skickar snigelpost, men inte vidare troligt.

Myndigheten eller kreditupplysningsföretaget skickar då information till din folkbokföringsadress. Kanske, i alla fall. För att begära ut uppgifter enligt kreditupplysningslagen eller personuppgiftslagen, ska ansökan vara skriftlig och egenhändigt undertecknad. De kan därmed neka att skicka utdragen.

Det där är ett oseriöst skitföretag. Alla länkar på sidan leder också till oseriösa skitföretag.

Edit: Funny, funny.

"Priset för vår tjänst är 248:- +Adm.avgift 49:-faktureras från oss. www.Registerutdrag.com Z-E-R-O- SYSTEMS "

http://www.registerutdrag.com/?avtal

Permalänk
Medlem

hehe ja mina misstankar va nog inte helt obefogade då.. för de måste ha min underskrift etc för att kunna få ut info som skulle va kul för mig å kika på.

Visa signatur

// Claw

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Claw
hehe ja mina misstankar va nog inte helt obefogade då.. för de måste ha min underskrift etc för att kunna få ut info som skulle va kul för mig å kika på.

Men som jag sa, kontakta polismyndigheterna eller kommunen så kan de hänvisa dig vidare så får du informationen helt gratis. (Det kan kosta kopieringsavgift eller något liknande) Om det är belastningsregistret du är sugen på att kika i.

http://www.polisen.se/inter/nodeid=3606&pageversion=1.jsp

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"