Behöver köpråd ang uppdatera min dator

Permalänk
Medlem

Behöver köpråd ang uppdatera min dator

Hej,har en dator som är runt 4år gammal men som jag skulle vilja uppgradera till lite modernare.Så skulle vilja ha lite köpråd vad jag borde uppgradera.Jag spelar cs och wow just nu,men skulle vilja börja spela farcry 2 och liknande nya spel.

Chassi: Thermaltake lanfire
Moderkort: Asus P5GDC
Processor: Pentium p4 3,4gh
Grafikkort: Nvidia GeForce 7600 gs
Nätaggregat: Huntkey Deltaco 450w
Minne: 2gb (tror jag)

Detta är vad som sitter i just nu,men som sagt skulle behöva köpråd om vad jag behöver uppdatera för att få en lite modernare dator.

/ Macke

Visa signatur

Asus P5N-D,8800gts 640mb,4gb ram corsair 800mhz,500gb samsung,Maxtor 150gb,480w Ace Raw modulär,Intel p4 3,4ghz (ny inom kort)

Permalänk
Medlem

Vad är din budget?

Visa signatur

En spontan tanke, Planerad in i minsta detalj

Permalänk
Medlem

Har inte satt någon direkt budget,mer än att vill ha en hyffsat bra dator.

/Macke

Visa signatur

Asus P5N-D,8800gts 640mb,4gb ram corsair 800mhz,500gb samsung,Maxtor 150gb,480w Ace Raw modulär,Intel p4 3,4ghz (ny inom kort)

Permalänk
Medlem

Du skulle behöva byta hela datorn om du vill börja spela lite större spel än Wow i framtiden som du själva nämde Far cry 2

Visa signatur

En spontan tanke, Planerad in i minsta detalj

Permalänk
Medlem

Okeej,ungefär vad för saker bör det vara om jag köper en ny?

/Macke

Visa signatur

Asus P5N-D,8800gts 640mb,4gb ram corsair 800mhz,500gb samsung,Maxtor 150gb,480w Ace Raw modulär,Intel p4 3,4ghz (ny inom kort)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mackex
Okeej,ungefär vad för saker bör det vara om jag köper en ny?

/Macke

Som tidigare nämnt, vad är din budget? Om du talar om ungefär hur mycket du kan tänkas lägga på datorn så blir det mycket enklare att hjälpa dig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mackex
Hej,har en dator som är runt 4år gammal men som jag skulle vilja uppgradera till lite modernare.Så skulle vilja ha lite köpråd vad jag borde uppgradera.Jag spelar cs och wow just nu,men skulle vilja börja spela farcry 2 och liknande nya spel.

Chassi: Thermaltake lanfire
Moderkort: Asus P5GDC
Processor: Pentium p4 3,4gh
Grafikkort: Nvidia GeForce 7600 gs
Nätaggregat: Huntkey Deltaco 450w
Minne: 2gb (tror jag)

Detta är vad som sitter i just nu,men som sagt skulle behöva köpråd om vad jag behöver uppdatera för att få en lite modernare dator.

/ Macke

Det du nämner här är tyvärr inte mycket att hänga i granen längre utan som andra nämnt så är det en helt ny burk som gäller om du vill kunna spela de spel du nämner. Försök uppskatta ungefär hur mycket pengar du kan tänka dig att lägga så hjälper vi dig gärna

Permalänk
Medlem

okej,ungefär 4000kr om jag ska uppgradera.Men ska jag köpa ny dator så upp mot 6-7000kr.

/Macke

Visa signatur

Asus P5N-D,8800gts 640mb,4gb ram corsair 800mhz,500gb samsung,Maxtor 150gb,480w Ace Raw modulär,Intel p4 3,4ghz (ny inom kort)

Permalänk
Medlem

Det blir nog att uppgradera,så kan jag använda hårddiskar,chassi och fläktar.Så kan man lägga pengar på lite bättre grejjer

/Macke

Visa signatur

Asus P5N-D,8800gts 640mb,4gb ram corsair 800mhz,500gb samsung,Maxtor 150gb,480w Ace Raw modulär,Intel p4 3,4ghz (ny inom kort)

Permalänk
Medlem

oki men då tycker jag att du ska köpa en AMD 7750 BE CPU. 4 Gb minne (minst PC6400), minst ett 880GTS grafikkort och en 550 W PSU (helst Corsair).
Om du har mer pengar så köpt en bättre CPU kanske en Phenom II 720 BE tex

Det är mitt tips.

Visa signatur

En spontan tanke, Planerad in i minsta detalj

Permalänk
Medlem

Ett 9800kort fick du råd med t o m. Gick på en 3900kr.

Visa signatur

Antec sixhundred, Corsair XMS3 4GB (2 x 2GB) 1600MHz DDR III 4gb pc12800, Asus DirectCU II GTX 570, Corsair TX 650w V2, Amd Phenom II 965 3,4 ghz, 1TB Samsung HDD + 250 gb hdd maxtor, Asus M4A87TD EVO, Samsung T220 22", Razer Deathadder, Razer Arctosa, Logitech Z-4

Permalänk
Medlem

Okej,tackar för svaren.Blir nog att dra iväg en beställning på dessa grejjor.Vilken hemsida är det ifrån?

/Macke

Visa signatur

Asus P5N-D,8800gts 640mb,4gb ram corsair 800mhz,500gb samsung,Maxtor 150gb,480w Ace Raw modulär,Intel p4 3,4ghz (ny inom kort)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

En spontan tanke, Planerad in i minsta detalj

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oskario
[BILD]
Ett 9800kort fick du råd med t o m. Gick på en 3900kr.

Instämmer med Oskario, ett prisvärt paket som du förhoppningsvis kommer bli mycket nöjd med Lycka till och glöm inte att börja folda nu när du har en fin rigg