Ny Dator, 20-22k, till videoredigering

Permalänk
Medlem

Nej det kan nog blir trångt. Jag vet inte exakt hur mycket utrymme som finns i den, och inte heller hur långt ett gtx295 är, men jag vet att chassit har problem att rymma längre grafikkort.

Kanske ett P180/P182 skulle vara på sin plats?
Jag har ett i nyskick jag ska sälja faktiskt (P180).
Jag vet inte exakta mått i detta heller, men det är rymligare.

Permalänk

Jag kör nog i så fall på en p182, då jag vill att datorn ska kännas helt sprillans ny hoppas jag att du inte tar illa upp att jag inte köper p180 från dig. Eftersom du har trots allt hjälpt mig med mitt val.

Det enda jag sitter och funderar just nu på är ifall jag bör satsa på att köpa en modulär psu eller inte. Är det värt de extra slantarna?

Permalänk

Jag antar att jag kör 750w från crosschair, eftersom gtx295 rekomenderas att köras minst på 680w, och då kan jag inte köpa en på 620w.

Samt så känns 1000w som sagt lite overkill, om jag senare skaffar ett extra grafikkort, så måste jag ändå ha 1200w. Men jag planerar inte på att skaffa en extra grafikkort, iaf inte den närmsta tiden.

Nu har jag lite funderingar kring moderkortet, bör jag köpa en:
Gigabyte GA-EX58-UD4P eller finns det något bättre i den prisklassen.

Permalänk

Från Inet

Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz PC3-12800 1 485 kr

Gigabyte GA-EX58-UD4P 2 709 kr

Intel Core i7 920 2.66GHz 3 145 kr

Noctua NH-U12P SE1366 709 kr

Antec Performance One P182 1 390 kr

Från komplett

Gainward GeForce GTX 295 1792MB PhysX 5395 kr

Western Digital VelociRaptor 150GB 1895 kr

Corsair Powersupply 750W Black,ATX/EPS, 1195 kr

totalt 17923kr

Så ser det ut just nu. Jag har redan en dvd spelare som jag kommer använda temporärt, tills jag köper en blueray brännare. Sen har jag operativsystem.

Systemet är tänkt att överklockas, men jag vet inte hur långt jag kommer, läst dock att det är olika från processor till processor.

Jag har inte kollat på chassifläktar speciellt mycket, eftersom jag inte vet om jag behöver det.

Jag vill gärna beställa systemet idag, för jag behöver verkligen datorn så fort som möjligt. Så är det något jag bör tänka på innan jag lägger min beställning?

Permalänk
Medlem

Har köpt ett liknande system som ja får hem idag, de som ja funderar på är väl kanske nätagget som förmodligen inte har modulära kontakter. Är skönt att slippa ha en massa kablar i lådan helt i onödan helst i p182 chassit (har ett själv). Ska du klocka så kan de nog vara bra att ha chassifläktar dock följer de med nåra i chassit så kanske räcker så länge och även att du bör satsa på en annan kylning för processor om du ska överklocka dock kommer du nog en bit med orginal. Går ju att handla senare om du känner/ser att de behövs!
Annars är de nog bara att slå till!

Visa signatur

Ny sign på G

Permalänk

Nu är systemet beställt, tack för all hjälp!