Vad heter spelet? Gammalt strategi..

Permalänk
Medlem

Vad heter spelet? Gammalt strategi..

Jag leter efter titeln på ett gammalt stategispel.

Det utspelar sig på Mars om jag inte minns helt fel och man kan
spela som antingen människor eller marsianer.

Klassiskt strategi; bygga bas och anfalla.

Kommer dock inte ihåg vilket år det kom ut, men jag tror att jag spelade det på min Pentium 166 MMX, så runt den eran

Jag gillade stämningen med spelet, har för mig att det blir natt/dag och att man hör olika bakgrundsljud (som djur/fåglar etc) vartefter dygnet går.

Har försökt att googla men kommer inte riktigt på vad jag ska söka på, så hjälp uppskattas!

Edit: la till text

Visa signatur

| bequiet! Dark Base 900 | Corsair HX1000i Platinum | MSI Z370-GAMING M5 | i7 8086k @ 5000mhz | Custom EK-loop (GPU & CPU) | Corsair Veng. 32GB @ 3200mhz | Samsung 960 EVO M.2 500GB | Zotac RTX 2080 Ti AMP! | Asus PG348Q @ 100hz |
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/562661-grat...

Permalänk
Medlem

Dark Colony. Fett bra spel! Sjukt skön bakgrundsmusik!

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Dark Colony. Fett bra spel! Sjukt skön bakgrundsmusik!

TACK!!!

Så hette det ja! Hehe, det var helt otroligt bra, musiken och ljuden/ljudet gjorde verkligen 50% av spelet..

Hmm, undrar om man kan kicka igång det på en burk idag

Visa signatur

| bequiet! Dark Base 900 | Corsair HX1000i Platinum | MSI Z370-GAMING M5 | i7 8086k @ 5000mhz | Custom EK-loop (GPU & CPU) | Corsair Veng. 32GB @ 3200mhz | Samsung 960 EVO M.2 500GB | Zotac RTX 2080 Ti AMP! | Asus PG348Q @ 100hz |
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/562661-grat...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av
TACK!!!

Så hette det ja! Hehe, det var helt otroligt bra, musiken och ljuden/ljudet gjorde verkligen 50% av spelet..

Hmm, undrar om man kan kicka igång det på en burk idag

Körde det på en laptop för ett par år sedan, så det ska nog gå bra. Var Win2k eller WinXP på den.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?