Permalänk

No compromises

Ska bygga en ny arbetsmaskin:

http://www.prisjakt.nu/produktlistor.php?do=lista&k=626389

Budgeten är inte begränsande faktor. Kommentarer?

Permalänk

Blir nog en härlig maskin. Exakt vilket arbete ska du använda den till? Är det inga kompromisser som gäller så skulle jag feta på med ett kraftigare grafikkort och en accelero 260 eller liknande. Räcker den enda chassiefläkten du köpt? Du kanske ska behålla fläktarna som kommer med chassiet från början också iof...

Allt handlar ju om vad du ska ha den till

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CompassioN
Blir nog en härlig maskin. Exakt vilket arbete ska du använda den till? Är det inga kompromisser som gäller så skulle jag feta på med ett kraftigare grafikkort och en accelero 260 eller liknande. Räcker den enda chassiefläkten du köpt? Du kanske ska behålla fläktarna som kommer med chassiet från början också iof...

Allt handlar ju om vad du ska ha den till

Datorn ska användas till allt möjligt, från arbete (forskning, multicore, vmware) till ekonomi (internet, office) till lagom "casual" gaming (crysis med-res).

Målet är att ha "no compromises" (according to me ) dator som är tyst, sval, aestetiskt tilltalande och som har mera kraft än ett powerhaus.

Med GFX vill jag vänta till hösten, för troligen kommer både NV och ATI att komma ut men nya grafikprocessorer.

Chassifläktarna ingår i paketet enligt Lian Li. Köper bara en nu för att se om den är tystare än dom som följer med chassit. I fall Noctua är bättre köper jag flera av dom.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lastochka
Datorn ska användas till allt möjligt, från arbete (forskning, multicore, vmware) till ekonomi (internet, office) till lagom "casual" gaming (crysis med-res).

Målet är att ha "no compromises" (according to me ) dator som är tyst, sval, aestetiskt tilltalande och som har mera kraft än ett powerhaus.

Med GFX vill jag vänta till hösten, för troligen kommer både NV och ATI att komma ut men nya grafikprocessorer.

Chassifläktarna ingår i paketet enligt Lian Li. Köper bara en nu för att se om den är tystare än dom som följer med chassit. I fall Noctua är bättre köper jag flera av dom.

Kanske starkare nätagg för framtida bruk? Troligen så räcker inte 520W när Nvidia och ATi släpper nya GFX!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bushman18
Kanske starkare nätagg för framtida bruk? Troligen så räcker inte 520W när Nvidia och ATi släpper nya GFX!

Mmm, kanske... Har du bra förslag?

Permalänk

Någe Corsair 850W borde fungera fint. Själv skulle jag valt ett annat chassie, tagit pengarna jag sparat på den lådan och lägga på ett gäng riktigt tysta fläktar.

Denna dator hoppas jag kunna köpa nån gång i framtiden, om inte allt förändrats drastiskt tills jag har råd: http://prisjakt.nu/minsida.php?a=compassion&k=619364

Rätt lik din men du får räkna bort skärm och sånt du redan har.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CompassioN
Någe Corsair 850W borde fungera fint. Själv skulle jag valt ett annat chassie, tagit pengarna jag sparat på den lådan och lägga på ett gäng riktigt tysta fläktar.

Denna dator hoppas jag kunna köpa nån gång i framtiden, om inte allt förändrats drastiskt tills jag har råd: http://prisjakt.nu/minsida.php?a=compassion&k=619364

Chassi är redan på väg. Men jag skulle inte byta den mot annan, Lian Li brushed metal all the way!

Har uppdaterat nätdelen till Corsair 620W. Blir +100W och fortfarande modulärt. Eftersom jag ändå inte kommer köra monster GFX (vill ha en dator, inte dammsugare) så känns det meningslöst att köpa större.

Såg att du valt Gigabyte mobo i din setup. Är det bättre än Asus?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lastochka

Såg att du valt Gigabyte mobo i din setup. Är det bättre än Asus?

Nja, Asus har fått bättre kritik men jag behöver inte allt för många råanvancerade överklockningsfunktioner. Dock ska det gå att klocka rätt bra på det också. Hur som, setupen är inte definitiv, kan mycket väl bli ett Asus i slutändan

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CompassioN
Nja, Asus har fått bättre kritik men jag behöver inte allt för många råanvancerade överklockningsfunktioner. Dock ska det gå att klocka rätt bra på det också. Hur som, setupen är inte definitiv, kan mycket väl bli ett Asus i slutändan

Asus brukar göra ganska bra grejer.

Nu har jag beställt delarna. Det blev Asus GTS250 TOP istället för Gigabyte gfx. Om det funkar bra så köper jag en till o kör dom i SLI.

Ska skriva en recension när bygget är klart

Permalänk
Hedersmedlem

Jag skulle byta Blu-Ray brännaren till en i silver eller byta chassit till ett svart

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?