Permalänk

crysis fungerar inte som det ska

när jag spelar crysis så lagar det kör på high med 1650x1080 och kollar fpsen då står det mellan 25-45 hela tiden men ändå lagar det lika mycket som om jag hade 3fps det fryser sig typ 4 gånger på 10 sekunder det är helt sjukt och om jag byter till low eller medium eller byter upplösning så lagar det fortfarande lika mycket och på low har jag ju typ 80 fps så då borde det väl inte laga eller? jag testade mp ingen skillnad förutom att himlen var vit och glithig och om jag kollade upp från marken så vart jag flashbangad bara av att kolla upp
ovh jag har kollat nätet i två veckor nu men hittar ingenting till min förtvivlan och hoppades att ni på sweclockers kunde hjälpa mig

Operativsystem: vista home premium 64bits
Processor: core 2 duo E8400
Processorkylare: den man fick med
Moderkort: gigabyte ep45-ds4 tror jag den heter
Minne: corsair dominator pc8500 ddr2 1066mhz 2x1gb
Grafikkort: Asus Radeon HD 4850 512MB GDDR3,
Hårddisk: Samsung SpinPoint F1 Desktop Class HD502IJ
Nätaggregat: cft-650-14c
Övrig kylning: vet inte
Övriga komponenter: asus brännare kan inte modell
Temperaturer: grafikort idle:50:load 60-70 hur kollar man tempen på processor
chassi: nzxt hush

Permalänk
Medlem

Du har dåligt med RAM, minnerna är i sig väldigt bra, men ram-minnet räcker helt enkelt inte till, jag har varit med om liknande problem, men det är bara att köpa nya, kostar inte många hundralappar.

Du skulle i ditt fall behöva ytterligare 1gb (3gb sammanlagt) eller 4gb som räcker gott och väl.

EDIT: Kör du vista-aero? i så fall tar den funktionen upp ganska ram-plats redan, så är inte alls förvånad över att det laggar så.

Permalänk
Avstängd

hmm svårt att se men har du uppdaterat drivrutinerna till grafikkortet?

Permalänk
Medlem

Crysis borde nog snurra bra på high med din burk. Har du installerat senaste patchen?

http://www.crymod.com/filebase.php?fileid=1073

Och hur är det med grafikkortets drivrutiner?

Sedan kan du ju testa med följande trevliga configs som du hittar här:

http://www.crymod.com/thread.php?threadid=37170

Visa signatur

Intel core i7-920 2.66g 8M; Asus Rampage II Extreme; 1 x Asus Radeon hd4870 x2 PCIE 2Gb; 3 x 2Gb Kingston HyperX 1600MHz DDR3; Antec Twelve Hundred Gaming Case

Permalänk

jag har dom nyaste i både crysis och på grafikkortet dvs hot patch 1.21 och catalyst 9.3

Permalänk

jag har testa xconfig och följt manualen rätt men den fukar inte
det blir ingen skillnad fast jag har installerat den
försökt installera och avinstallera den men inget händer

Permalänk
Medlem

som sagt, lösningen i ditt fall är att antingen köpa mer RAM eller att du ominstallerar datorn och håller dig borta från onödiga applikationer som t.ex. vista aero och liknande.

Permalänk

vista aero hur sätter man på och stänger mam av den.
när jag kollar i crysis står det att crysis använder cirka 1250mb ram när jag skriver in r_displayinfo.
men i konsollen står det massor med invalid object ,error och problem loading

Permalänk
Medlem

i mitt fall (kör med vista ultimate 64) högerklicka på skrivbordet och väljer anpassa, sedan "fönsterfärg och utseende".

därifrån kan du bocka av/på genomskinlighet och liknande, eller välja ett annat tema.

Permalänk

jag stängde av den och det funkade bätrre men det lagade forfarande alldeless för mycket så jag tog medium men det var forfarande inte spelbart och än igen i konsolen står det massor med error flash error problem och sånt så det blir väl till att köpa nya ram minnen men jag måste väl ändå kunna köra low eller medium med dom jag har nu lr?