Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Ikoner försvinner på skärmen...

Permalänk
Medlem

Ikoner försvinner på skärmen...

Hejsan

Jag har ett problem som jag inte kan lösa...
Det är så att ikonerna brevid klockan (längst ner åt högersida) försvinner efter att datorn har varit på 30-40 minuter (varierar, OBS även klockan försvinner). Medans ikonerna på skrivbordet alltid syns och inte försvinner.
Plus att rutorna inte syns helt, vissa delar av rutan försvinner (det ändrar inte färg utan bara försvinner).
Jag KAN fortfarande spela spel som FIFA 09 etc. utan problem (även efter att felet inträffat).

När jag sedan startar om datorn så funkar allt super igen, i 30-40 minuter sen börjar allt om igen...
Jag har formaterat om hela datorn, har även återställt allt i biosen till det normala men problemet återstår fortfarande.

Kanske även ska tillägga att problemwt uppstod för första gången efter att jag formaterat om datorn en måndag då jag ville få bort allt skräp i datorn.

Datorn:
Grafikkort: sapphire radeon hd4670
Moderkort: Asus P5K SE/EPU
Hårddisk: 500GB Hitachi Deskstar P7K500 SATA-II och en 160 GB WD Caviar WD1600AAJS.

Är det någon som känner igen sig ? någon som vet hur jag kan fixa problemet? All hjälp uppskattas !

MVH

Permalänk
Medlem

Högerklicka på egenskaper på aktivitetsfältet, inte starmeneyn - välj customize (engelsk XP, vet ine riktigt vad det heter på SVE) och där ska du få upp alla dina ikoner. Där kan du välja om dom ska synas, eller vara osynliga så att säga.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sergeant44
Högerklicka på egenskaper på aktivitetsfältet, inte starmeneyn - välj customize (engelsk XP, vet ine riktigt vad det heter på SVE) och där ska du få upp alla dina ikoner. Där kan du välja om dom ska synas, eller vara osynliga så att säga.

Det funkade i ca 1,5 minut... Det konstiga är att när jag styr pekaren (musen) över klockan och dem närliggande ikonerna så försvinner dem direkt. Och när jag även prövar med att öppna startmenyn fastnar menyn och vill inte öppnas...