Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Skärm i standbyläge (Power Save Mode)

Permalänk
Medlem

Skärm i standbyläge (Power Save Mode)

Tja. Jag har en Dell Dimension 8300 som jag har använt i flera år. Den har inte alltid fungerat perfekt men jag har lyckats fixa alla småfel som kommit med åren.

Men idag när jag försökte slå på datorn så går den igång men inte skärmen. Jag kör vanligtvis med två skärmar så jag provade att sätta in den andra i huvudutgången i stället men det hjälpte inte.

Vad kan det vara för fel? Jag har öppnat datorn och kollat att allt är hopkopplat som det ska.

Tack på förhand

// Holiace

Permalänk
Inaktiv

Verkar datorn börja boota upp normalt? Nej: sannolikt moderkort/CPU/minne/nätdel som strular. Om ja: sannolikt mankel i grafikkortet, alternativt kass grafiksladd.

Kan du prova med en annan sladd/både DVI och VGA från kortet till skärmen? Annars får du skaffa ett annat grafikkort om detta inte hjälper (kanske inte värt besväret med en gammel harv som en 8300, som väl kör på AGP-grafik skulle jag förmoda...)

Du kan ju se om du kan få tag på ett gammalt PCI-grafikkort. De brukar funka även idag om man bara vill ha bild på skärmen.

Permalänk
Medlem

Fan alltså. Då får det väl bli en ny datorn snart =/

Jag som inte har några pengar heller :'(

Jag har ryckt i sladdar i datorn och kollat att allt är hopkopplat.
Det är inget fel på skärmarna eller på skärmkablarna. De säger "No signal" när de inte är inkopplade och när de väl är inkopplade står det "Monitor is working. Activate with PC" -.-

Fan alltså!

EDIT: Jag fuckade ur och ryckte lite i kablaget. Nu funkar det igen