Permalänk
Medlem

Ati till nvidia

Hej!

Jag har en ati HD 2600 XT, jag tänkte byta ut den mot en nvidia 260.

På Ati kan jag om jag kopplar den till min 32" lcd via hdmi få ljud, hur funkar det med nvidias kort? Får man ljud direkt från hdmi?

Sen undrar jag om det e stor skillnad mellan HD 2600 XT och geforce 260 den nya versionen?

Tack för hjälpen...

Visa signatur

GigaByte EP35-DS3 - Intel Core 2 Quad Q6600@2.44GHz - 8GB Corsair Dominator DDR2 PC8500 - 2x500 GB Hdd- XFX Radeon HD 5870 - Antec Sonata III - Svart (500w), Thoshiba HDTV 37"

Permalänk
Hedersmedlem

Nej man får inte ljud genom HDMI på nVidias kort

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

ehm jag vet inte hur de är på just 260, men på mitt 9800gx2 så finns ju hdmi kontakten direkt i grafikkortet, och på självaste grafikkortet har jag en liten kontakt, där man sätter en sladd mellan grafikkort och moderkort, så ska ljudet gå digitalt därimellan för att sedan gå ut genom hdmi sladden men som sagt om detta finns på 260 vet jag inte,

Permalänk
Medlem

ati 2xxx serien var en flopp, Så det kommer bli grymt mycket skillnad.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har ingen koll på ljud via HDMI, men prestandaskillnaden kommer vara enorm så länge du inte har för kass CPU.

Permalänk

Det skall funka, det finns en 2 pins spdif på grafikkortet som möjliggör ljud via det...

Visa signatur

Quis Custodiet Ipsos Custodes!

Permalänk
Medlem

skillnaden i prestanda mellan mitt gamla 2600XT o mitt nya 4830 är som dag o natt, så nog ska du inte behöva klaga på prestandaökningen till ett GTX 260 iaf.

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem

Re: Ati till nvidia

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sertaco
Hej!

Jag har en ati HD 2600 XT, jag tänkte byta ut den mot en nvidia 260.

På Ati kan jag om jag kopplar den till min 32" lcd via hdmi få ljud, hur funkar det med nvidias kort? Får man ljud direkt från hdmi?

Sen undrar jag om det e stor skillnad mellan HD 2600 XT och geforce 260 den nya versionen?

Tack för hjälpen...

Om du inte har bestämt dig för ett GTX260 finns HD4870 1GB som klår det en aning och till samma pris som faktiskt har HDMI ljud ut.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=332481

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]