Permalänk
Medlem

Demigod

tja, köpte precis demigod och har lirat online hela dagen. Ett rätt roligt spel som blir otroligt kul när man spelar med polarna.

någon mer som lirar?

Spelet bygger lite på DotA idéen där man har en halvgud som ens huvudkaraktär och mobs som uppstår vid ens bas eller vid portaler längsmed banan. rekommenderar verkligen det!

www.demigodthegame.com

Permalänk
Medlem

Det verkar då intressant men vet dock inte allt förmycket om det.
Vissa säger det är ovärt för det bara är DotA med bättre grafik för ca 400kr

Ska se om det finns mycket valmöjligheter i det

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Kostar 320 från deras egna sida

Ja alltså om DotA sitter varmt om hjärtat så ska man såklart fortsätta spela det.
nya spel kommer aldrig kunna ersätta nostalgivärdet på de gamla spelen. Däremot så tycker jag att detta spelet lägger till strategiska element som inte finns där.

Permalänk
Medlem

Asså- är det EU eller US version? sitter här och e sugen som fan på det. :S

EDIT: Googlade lite på det och det är ju ingen EU och US version nu ska jag ta en funderare på om jagska köpa det. är ju trogen dota fan så detta borde ju vara ett kap

EDIT : Sådär. tankar det nu. Ngn som har lust att lira nån gång ? efter jag kört singel player då

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem

Oj tack för påminnelsen! Det här spelet har jag längtat efter.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fabola
Asså- är det EU eller US version? sitter här och e sugen som fan på det. :S

EDIT: Googlade lite på det och det är ju ingen EU och US version nu ska jag ta en funderare på om jagska köpa det. är ju trogen dota fan så detta borde ju vara ett kap

EDIT : Sådär. tankar det nu. Ngn som har lust att lira nån gång ? efter jag kört singel player då

Finns tyvärr ingen single player campaign, du får köra en ganska så kort tournament, men som inte består av mer än x antal skrimish fighter fast med ett poäng system.

Visa signatur

Dator: i9 12900K @5.2 all core, Arctic Freezer II 420mm, Asus Z690 Hero, 32gb 6000MHZ CL34 DDR5, Asus RTX 3090 TUF OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk
Medlem

Nån som har lust att knåpa ihop en kort recension av spelet?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hade ganska stora förhoppningar på det här spelet, men tyvärr så var det inte så bra som jag hoppats. Särskilt inte om man jämför med Dota som är betydligt mer omväxlande och komplext.

Den första känslan man får är att allt går så låååångsamt. Demigudarna rör sig i slowmotion. Däremot så levlar hjältarna i ett sjukt tempo, vilket inte heller är så roligt när man nått level 20 på 15 minuter typ. De items som finns att handla är ungefär i stil med "ökar din manapool med 200 och hälsa med 100". Finns inte särskilt många roliga proccar. Har också en känsla av att vissa av demigodsen är sjukt obalanserade.

Kartorna är ganska enformiga då det bara är vanlig mark att knalla runt på. Inga höjdskillnader med fördelar, ingen skog att gömma sig i o.s.v.

Detta är ju mina personliga åsikter men väntar man på något som ska kunna ersätta dota så är det inte detta spelet. Däremot kan nog league of legends bli rätt bra.

Permalänk

Jag är också sugen på detta. Gas Power Games är en grym utvecklare. Finns det i butik nu redan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorjoakim
Jag är också sugen på detta. Gas Power Games är en grym utvecklare. Finns det i butik nu redan?

Finns att köpa från deras hemsida för 325 kr. billigt och bra. snabb download.

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Den första känslan man får är att allt går så låååångsamt. Demigudarna rör sig i slowmotion. Däremot så levlar hjältarna i ett sjukt tempo, vilket inte heller är så roligt när man nått level 20 på 15 minuter typ. De items som finns att handla är ungefär i stil med "ökar din manapool med 200 och hälsa med 100". Finns inte särskilt många roliga proccar. Har också en känsla av att vissa av demigodsen är sjukt obalanserade. [/B]

Liten inflik här bara
man kan ändra hastighet i spelet, så det är bara att öka om du tycker det går långsamt.

Om du nått lvl 20 på 15 min så har du haft en väldigt dålig motståndare

balanseringen kommer nog att bättras på, den är däremot bättre än vad är det 96 heroes i dota.

resten håller jag med om. Däremot är det riktigt roligt att spela, väntar bara på en patch som fixar multiproblemen.

Permalänk
Medlem

Ngn som lirar atm som har lust att dra några game? som team då ofc adda mej aif Samuel12. Oftast online hela tiden efter 5 tidn

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem

Ska beställa det från Webhallen snart

Visa signatur

N64 .Gamecube. Wii. Wii u. PS1 PS2 PS3.
i7-4770K
EVGA 780GTX
MSI Z87-G45
Windows 10. CREATOR

Permalänk
Medlem

Ska finnas i butik 7 eller 8 maj här i Sverige men har någon lust att förklara lite mer exakt vad dota är eftersom jag aldrig har spelat det eller ännu mindre inte ens sett det. ^^;

Demigod verkar vara intressant, samt jag har för mig att det ska komma demo på det fast frågan är bara när.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Ska finnas i butik 7 eller 8 maj här i Sverige men har någon lust att förklara lite mer exakt vad dota är eftersom jag aldrig har spelat det eller ännu mindre inte ens sett det. ^^;

Demigod verkar vara intressant, samt jag har för mig att det ska komma demo på det fast frågan är bara när.

du har en hjälte i detta fall en demigod som ska ta över din motståndares bas med hjälp utav gubbar som spawnas på olika platser.
du får röjja en väg för dina smågubbar så de inte fastnar och dör och sedan får du xp när du dödar saker och väljer attributer som gör din gubbe bättre.

en film jag hittade med lite dota gameplay
http://www.youtube.com/watch?v=SSBbRSK1g8g&feature=related

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M.i.G
en film jag hittade med lite dota gameplay
http://www.youtube.com/watch?v=SSBbRSK1g8g&feature=related

Haha, lite roligt med "noob" kommentarerna på en video som är över tre år gammal.

Permalänk

Läste att spelet var väldigt buggigt och i princip ospelbart online, vid release alltså. Har det blivit bättre på den punkten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorjoakim
Läste att spelet var väldigt buggigt och i princip ospelbart online, vid release alltså. Har det blivit bättre på den punkten?

De tidiga problem är mestadels lösta.

Sen finns det en del andra problem med multiplayer som de jobbar på.
http://forums.demigodthegame.com/348970

Permalänk
Medlem

Vad var det PC Gamer skrev? Demigod - uppföljaren till Demi Moore
Fick också intrycket att det var väldigt buggigt. Kanske dags att dra igång det igen.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Verkar kul, men tycker helt klart att det skulle varit skogsmiljö och lite mer medeltidskänsla, alla spel med detta i sig gillar jag personligen

Visa signatur

i7 2600k + Corsair H60 | Asus P8Z68-V Pro Gen-3 | Corsair Vengeance 16GB | Sapphire Radeon 7970 | Intel X25-M G2 80GB | Corsair HX520 | Corsair Obsidian 650D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yagel

balanseringen kommer nog att bättras på, den är däremot bättre än vad är det 96 heroes i dota.

Kan inte hålla med om detta.

Permalänk
Medlem

Ngn som vill sälja sin 50% kupong för samma peng den är värd? xD Läste att de som köpte spelet runt rls skulle få en.
Riktigt lattjo spel annars som är djupare än man tror.

Permalänk
Medlem

Demigod finns att köpa nu för $7.5 på deras Stardock hemsida dvs knappt 55 riksdaler.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"