Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Highlaj
Åh vad drygt det är när ni mailar till te.x BBB och undrar hur dom ställer sig i frågan, dom har ju ffs typ faq om ipred på deras hemsida. Företaget kommer inte ändra ståndpunkt om ni påpekar att Banhof har det et.c

De flesta företag sa att från början att de skulle fortsätta logga och hänvisade till nån FAQ. Kolla bara de tidigare svaren från tele2, eller varför inte Ownit som ju har en representant här i tråden. Vad tror du har fått dem att ändra sig ?

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

Fann ingen information kring hur 3 ställde sig till frågan, så jag ringde in och frågade. Jag sa till dem att tele2 nu kommer att ta bort informationen rörande ipred och frågade huruvida de lagrar informationen eller ej. Fick svaret att de lagrar informationen.

Efter det så bad jag om att få säga upp mitt abonnemang, och blev då kopplad till uppsägnings avdelningen. Jag blev där erbjuden sänkt månadskostnad med 25% om jag stannade som 3 kund.

Så jag kommer även i fortsättningen att vara en nöjd kund hos 3.

Visa signatur

mannen myten legenden

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ezaro
Fann ingen information kring hur 3 ställde sig till frågan, så jag ringde in och frågade. Jag sa till dem att tele2 nu kommer att ta bort informationen rörande ipred och frågade huruvida de lagrar informationen eller ej. Fick svaret att de lagrar informationen.

Efter det så bad jag om att få säga upp mitt abonnemang, och blev då kopplad till uppsägnings avdelningen. Jag blev där erbjuden sänkt månadskostnad med 25% om jag stannade som 3 kund.

Så jag kommer även i fortsättningen att vara en nöjd kund hos 3.

Hehe, dom lyckades alltså köpa dig för några tjugor i månaden ?

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk

De känar fortfarande mer på att sänka din månadskostnad än att du säger upp abbet, så säg upp, och sedan så i sista stun ångrar du dej, om du nu vill behålla 3.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andnewman
De känar fortfarande mer på att sänka din månadskostnad än att du säger upp abbet, så säg upp, och sedan så i sista stun ångrar du dej, om du nu vill behålla 3.

Exakt! så tycker jag att alla ska göra det. Får dem ju att förstå allvaret, och som sagt, så är det bara att avbryta uppsägningen i värsta fall om det inte finns några bättre alternativ då!

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk

Är ju 3 månader uppsägningstid his de flest, så ISPn hinner bli lagom orolig gissar jag, de kan ju inte hoppas på att de flesta bara hotar, då förtjänar de att förlora alla.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andnewman
Är ju 3 månader uppsägningstid his de flest, så ISPn hinner bli lagom orolig gissar jag, de kan ju inte hoppas på att de flesta bara hotar, då förtjänar de att förlora alla.

Precis! Dessutom är det ju 3 kalendersmånader som gäller t.o.m., så säger man inte upp innan denna månad är slut har man uppsägningstid ändå fram till den 1:a september!

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

Inte dags att uppdatera förstaposten, sl2wm-rocks?

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
Inte dags att uppdatera förstaposten, sl2wm-rocks?

Så, nu har jag gjort det. Säg till om jag har missat nåt företag... känns som att jag har gjort det..

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk

Sen finns det ju många företag som fortfarande tokloggar, men har kommit ut med utförligare svar. Tycker ni att dessa ska läggas in i första posten ? Och isf. vilket svar ska representera vilket företag ? Hjälp mig att slippa bestämma allt det själv

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

Nu är jag lycklig, det märks att företagen lyssnar på kunderna... om det inte varit för trådar som denna så hade inte Tele2 gått ut i media med att dom följer Bahnhofs spår:-)... Ok, jag kanske e sen, men såg det precis på playrapport...

Visa signatur

/me

Permalänk

Bredband2

(loggar inte; LÄNK)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks
Så, nu har jag gjort det. Säg till om jag har missat nåt företag... känns som att jag har gjort det..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krigsholm
Bredband2

(loggar inte)

Är väl inte helt tydligt om man läser här :
http://bredband2.com/2008/02/integritet-och-personuppgifter/

Men eftersom de också är med i integrity.st så flyttar jag väl upp dem från skamlistan

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk

Så Bredband2 loggar alltså inte? För den där texten stod väl på sidan förut också (innan IPRED kom) eller? Då är det ju bra...

Scenario: Jag bestämmer mig för att bli en hemsk brottsling och börjar ladda ner filmer och sånt istället för att fortsätta köpa allt som jag gör nu, skulle det då vara helt omöjligt att sätta dit mig? Jag använder alltså bredband2.

Permalänk
Medlem

Varför har du först skrivit att Tele2 inte loggar och sen är Tele2 även med i listan där det står att de loggar?

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av this
Varför har du först skrivit att Tele2 inte loggar och sen är Tele2 även med i listan där det står att de loggar?

Oj, haha, la in dom på "Inte loggar" listan men glömde ta bort det gamla citatet från skamlistan. Fixar det nu. Bra att ni säger till, jag är en förvirrad och glömsk person så jag kan inte hålla reda på hela listan själv

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk

Jag skickade ett mail till Com Hems uppsägningsavdelning, utan nåd. Ni får gärna kopiera och skicka liknande till dem.

Citat:

Hej,

Detta är endast en varning om uppsägning från min sida. Jag vill be er upphöra med att logga uppgifter som kopplar IP-adress till person. Jag liksom ett stort antal andra kunder kommer att byta internetleverantör om ni inte följer andras exempel (t.ex. Tele2 och Bahnhof).

Jag vet vad er policy är, men den bör ändras. Kundintegriteten måste komma före nätsäkerheten.

Jag kommer att ge er lite tid att genomföra ändringen, men om det inte görs vill jag att ni ska veta att förlusterna för er blir större än de eventuella vinsterna ni har med loggningen.

Mvh,
XXXX XXXX

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gluttonous
Jag skickade ett mail till Com Hems uppsägningsavdelning, utan nåd. Ni får gärna kopiera och skicka liknande till dem.

Om du inte har nån bindningstid så skriv istället att du säger upp fr.o.m. nu men att du kommer avbryta uppsägningen om de ändrar sig innan uppsägningstiden är slut.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks
Om du inte har nån bindningstid så skriv istället att du säger upp fr.o.m. nu men att du kommer avbryta uppsägningen om de ändrar sig innan uppsägningstiden är slut.

Det har du rätt i. Jag ringer och säger det istället, så det inte blir några missförstånd.

Permalänk
Permalänk

Com Hems svar:

Citat:

Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

Vi håller nu på att utreda hur de senaste inläggen i debatten kommer att påverka oss och vilka åtgärder vi därmed måste vidta. Mer information om vårt ställningstagande kommer att offentliggöras då frågan är utredd.

Med vänlig hälsning

Com Hem AB
Kundservice
Sabine Lundquist

Permalänk
Medlem

http://www.integrity.st/contact.php

hittade detta på integrity.st bara fylla i namn och email och vilket bolag man har så skickar dom ett brev till bolaget

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elaajten.
Så Bredband2 loggar alltså inte? För den där texten stod väl på sidan förut också (innan IPRED kom) eller? Då är det ju bra...

Scenario: Jag bestämmer mig för att bli en hemsk brottsling och börjar ladda ner filmer och sånt istället för att fortsätta köpa allt som jag gör nu, skulle det då vara helt omöjligt att sätta dit mig? Jag använder alltså bredband2.

Du behöver inte oroa dig.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mistar intarnet
Du behöver inte oroa dig.

Är du säker. Det som stod på hemsidan lades ju ut för länge sedan och bredband2 har ett rykte om sig att inte vara så noggranna med kundservice direkt. Har dem själv o tänker hur som helst byta pga deras oseriösa hantering av sina kunder.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mistar intarnet
Du behöver inte oroa dig.

Det är alltså helt säkert att toktanka upp ett lager film för en månad nu utan att oroa sig?

Jag tycker fortfarande BB2's FAQ är lite luddig, har inte lyckats luska ut än om jag går säker att fortsätta tanka eller borde låta bli.

EDIT; Bredband 2 står med i både listan för de som loggar, och dem som inte gör det?

Visa signatur

Workstation: ASRock Z87 Killer | 4770k@4.2GHz | AMD 7970 x2 CF@1050GHz | 16GB DDR3 @ 1600MHz/CL9 | Corsair HX850 |
Enthoo Primo | D5&Photon 170 | 420+360 Rad 60mm | EK CSQ CPU+GPU+GPU vattenblock
ESXi Server: ASUS P9X79 Deluxe | 3930k | 32GB DDR3 @ 2400MHz/CL10
Audio: M-Stage HPA-2 USB | NAD D3020 | Ultrasone Pro 900 | Hifiman HE-400 | Fostex TH-X00

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonas13
Är du säker. Det som stod på hemsidan lades ju ut för länge sedan och bredband2 har ett rykte om sig att inte vara så noggranna med kundservice direkt. Har dem själv o tänker hur som helst byta pga deras oseriösa hantering av sina kunder.

Jag är väldigt säker, ja.
Vad har deras kundservice med detta att göra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PyreX
Tele 2 sparar tydligen uppgifterna i 2 veckor.

http://www.metro.se/2009/04/28/32571/tele-2-vi-sparar-visst-k...

Ungefär samma som Bredbandsbolaget då: http://www.metro.se/2009/04/28/24497/vi-sparar-uppgifterna-et...

Jag tycker inte att det är så konstigt att Tele2 sparar någon vecka. Jag tror nog att även dom som säger att de inte sparar alls faktiskt i praktiken gör det. Annars är det ju t ex omöjligt för dem att stänga av användare som t ex spammar eller gör ddos attacker.

Sen är det tämligen uppenbart från både Tele2 och Bredbandsbolaget att de inte tänkt lämna ut någon användare i ett ipred-fall. Det kommer alltid att ta mer än tre veckor att få ett domstolsbeslut för utlämning av uppgifterna och även om de skulle trolla fram ett sånt snabbare så säger ju både Tele 2 och Bredbandsbolaget att de kommer göra noggranna granskningar innan utlämning och när "granskningarna" görs så kommer tre veckor hunnit gå ändå.

Permalänk
Medlem

Jag skulle nyss skicka ett mail till telia kundkänst angående ipred lagen och om dom kommer fortsätta spara kundernas uppgifter. Men då såg jag att dom har stängt av den tjänsten! haha lol, vi har skickat för många emails! xD dom var tvungen att stänga ner tjänsten, men har någon en epostadress som ändå kommer fram till dom?

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk

Lägg ut på www.fairshopping.se vet ja

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.