8800 GT har lagt av dags för 4870?

Permalänk
Medlem

8800 GT har lagt av dags för 4870?

ja som rubriken har mitt gamla 8800 gt slutat fungera. det bara dog när jag som typiskt nog va spelberoende av WoW:P har felsökt och allt leder till att det är trasigt så ska köpa ett nytt men tänkte uppgradera lite. kommer 4870 funka bra med min dator i sign? rekomenderar ni det kortert+märket?

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk

Ja det är helt klart ett bra köp, köp ett 1GB och kanske begagnat..har du 19" skjerm så köp 512mb 4870.

Visa signatur

Intel 2500K @4GHz | 2*4GB Crucial Vengance DDR3 | Asus P8Z68 Pro-V |Sapphire 7950 3Gb | Corsair 750w |
Samsung Spinpoint F3 + Seagate 250Gb | Windows 7 64bit | Logitech z-5400 | Benq 24" |

Permalänk
Avstängd

köp ett begagnat 88 GT för 5-600, nästa generations kort kommer ju snart.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

en annan fråga om man får? lite samma tema.

jag har exakt samma prylar som Hablam har, finns det nån risk att övriga systemet flaskar om skulle köpa ett X2, gtx 295 eller dylikt?

är lite sugen på nytt kort, självklart bäst att vänta lite. mitt 8800GT är helt än, trots diverse misshandel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaya
köp ett begagnat 88 GT för 5-600, nästa generations kort kommer ju snart.

Mm, och sen kommer nästa generation efter det..
Ska man bara vänta tills bättre kort dyker upp kan man vänta hela livet.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
Mm, och sen kommer nästa generation efter det..
Ska man bara vänta tills bättre kort dyker upp kan man vänta hela livet.

jo men när det är tal om mindre än en månad så kan man faktiskt vänta

när det är 1 år emellan däremot...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av warfaren
jo men när det är tal om mindre än en månad så kan man faktiskt vänta

när det är 1 år emellan däremot...

Mindre än en månad? Haha.
Den kommer antingen i slutet på detta år eller början på nästa år...

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
Mindre än en månad? Haha.
Den kommer antingen i slutet på detta år eller början på nästa år...

Vad är det som är lustigt med han/hennes inlägg?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DAoG
Vad är det som är lustigt med han/hennes inlägg?

Att han genom felaktig information missleder trådskaparen.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Antielefant

Jo, både GT300 och R800 är försenade pga strul med 40nm-tillverkningen och kommer inte förräns Q4 -09 eller Q1 -10. Antagligen samtidigt som Win7, och det är också försenat pga att RC1 inte höll måttet.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Slutsats = köp ett 4870

Permalänk
Antielefant

Ett alternativ är förstås '260... Powercolorkylaren har en tendens att låta som en dammsugare.

https://www.inet.se/datorkomponenter/grafikkort/xfx-geforce-g...

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
Att han genom felaktig information missleder trådskaparen.

Du får gärna visa var det står att 5800 serien INTE ska komma i Juli...

Visst, jag kan minnas fel också men är rätt säker på att det var det som stod när jag läste förut.

Permalänk
Antielefant

Swec hade en artikel om det för inte alltför länge sen. Både Radeon 5 och Geforce GTX 3xx är försenade pga problem med tillverkningen i 40nm.

Samma problem btw, eftersom båda använder TSMC som tillverkare och det är de som har problem :p.

http://www.sweclockers.com/nyhet/9331-nasta_generation_grafik...

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

åfan, vet inte hur jag lyckades missa den

http://www.sweclockers.com/nyhet/9270-fler_streamprocessorer_... var där jag läste att dom skulle dyka upp i juli

Permalänk
Medlem

från artikeln:

"Flera RYKTEN cirkulerar om att både AMD och Nvidia skjuter upp lanseringen av nästa generation grafikkort."

"SweClockers har talat med Nvidia, som vägrar att kommentera ”lösa rykten”. Inte heller AMD kommer med klarhet utan uppger istället att det är för tidigt att tala om nästa generations grafikkort."

inget är säkert så vi får se

Permalänk
Antielefant

Jo, men det var bara rykten som sa att Win7 skulle komma till Juli, och att AMD skulle släppa RV800 då.

Nu är det väl mer eller mindre bekräftat att Win7s release blir tidigast oktober, eftersom RC2 inte ens är ute än.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av warfaren
Du får gärna visa var det står att 5800 serien INTE ska komma i Juli...

Visst, jag kan minnas fel också men är rätt säker på att det var det som stod när jag läste förut.

Varsågod.
http://www.fudzilla.com/index.php?option=com_content&task=vie...

Som sagt är det få (om ens någon) som vet mera exakt när dom kommer.
Men dom kommer iallafall inte om en månad.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
Att han genom felaktig information missleder trådskaparen.

Vad jag kan läsa så har han inte skrivit att någon ny serie ska komma nästa månad.
Men vad jag kan läsa så påpekar han att OM det är planerat att en ny serie ska komma om en månad så kan man vänta. Men om den ska komma nästa år så kan man lika gärna köpa nu..

Permalänk
Medlem

asså varför ska jag vänta?:P jag gjorde tråden för att jag behövde ett bra grafikkort snabbt^^ å jag fick svar tack för er som hjälpte mig:P. man kan inte vänta på nått för när man gjort de då kommer det endå ett nytt om typ 2 månader:P tack för hjälpen=)

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem

Nej, vänta inte.
Det visade ju sig att det jag sa var mer eller mindre felaktigt så slå till på nåt kort nu istället.