Team Fortress 2-tråden!

Permalänk
Medlem

Har du ändrat något nu då när det fungerar?

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
Har du ändrat något nu då när det fungerar?

'

Nej inget alls. Allt är på max och det flyter på som smör!
Att reboota löser oftast problemet kom jag fram till.

Visa signatur

E8600 > 2500k > 7700k > 12700k
2xHD4850>960ti>1070>1080ti>4070 Super

Permalänk

Har plötsligt börjat uppleva stuttering och FPS drops i spelet, flyter inte alls lika bra som förut. Och jag har inte ändrat någonting, spelet har patchat sig själv några gånger men annars så har inget direkt ändrats på datorn eller i spelet.

Någon som har upplevt något liknande problem?

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zZGurraZz
Har plötsligt börjat uppleva stuttering och FPS drops i spelet, flyter inte alls lika bra som förut. Och jag har inte ändrat någonting, spelet har patchat sig själv några gånger men annars så har inget direkt ändrats på datorn eller i spelet.

Någon som har upplevt något liknande problem?

Du kanske har för mycket skit på datorn?
Annars kan ju värme vara boven.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av samurai
Du kanske har för mycket skit på datorn?
Annars kan ju värme vara boven.

Jo man skulle kunna tro att datorn throttla, men CPU belastningen låg som den brukade och CPU fläkten varvar inte äns upp. Jag kollade i för sig inte temperaturen precis igår, men när jag körde Crysis nyligen så blev grafikkortet ~70 grader och processorn ~55 grader. Så jag tror inte det är något problem, dessutom finns det knappt något damm i lådan än.

Tror inte att mjukvara ska vara något problem då jag inte har installerat något nytt på datorn. Men man vet ju aldrig, får söka igenom datorn för säkerhets skull.

Börjar bli lite orolig att det är en patch har resulterat i detta problem. För om man läser lite på steam forumet så verkar vissa få försämrad prestanda efter patcher ibland vilket skulle vara lite surt.

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zZGurraZz
Jo man skulle kunna tro att datorn throttla, men CPU belastningen låg som den brukade och CPU fläkten varvar inte äns upp. Jag kollade i för sig inte temperaturen precis igår, men när jag körde Crysis nyligen så blev grafikkortet ~70 grader och processorn ~55 grader. Så jag tror inte det är något problem, dessutom finns det knappt något damm i lådan än.

Tror inte att mjukvara ska vara något problem då jag inte har installerat något nytt på datorn. Men man vet ju aldrig, får söka igenom datorn för säkerhets skull.

Börjar bli lite orolig att det är en patch har resulterat i detta problem. För om man läser lite på steam forumet så verkar vissa få försämrad prestanda efter patcher ibland vilket skulle vara lite surt.

klockat något?

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
klockat något?

Nej allt är helt oklockat. Tycker FPSen verkar lägre än vad den har varit förut, känns mer ryckigt och känns som FPSen dyker ibland. Vetefasen vad det kan vara.. blir nog till att installera om TF2.

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zZGurraZz
Nej allt är helt oklockat. Tycker FPSen verkar lägre än vad den har varit förut, känns mer ryckigt och känns som FPSen dyker ibland. Vetefasen vad det kan vara.. blir nog till att installera om TF2.

Kolla hur processorn används. Hur den fördelas över kärnorna. Jag får stänga av första kärnan för TF2 om de övriga ska börja arbeta.

Permalänk
Medlem

Någon som kan ge mig en länk till vapenuppgraderingarna heavys får från sina achievments? Mina googlingar leder ingen vart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Velon
Någon som kan ge mig en länk till vapenuppgraderingarna heavys får från sina achievments? Mina googlingar leder ingen vart.

http://steamgames.com/tf2/heavy/

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
http://steamgames.com/tf2/heavy/

Där var den, tackar tackar!

Funderar på att söka mig till achievment servers, ruggigt segt att plocka dom nu. Stå på CTF banor och hoppas att någon nyfiken scout kommer och hugger intelligensen så att jag kan ta den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Velon
Funderar på att söka mig till achievment servers, ruggigt segt att plocka dom nu. Stå på CTF banor och hoppas att någon nyfiken scout kommer och hugger intelligensen så att jag kan ta den. [/B]

Gör som du vill, men man förstör hela grejen då enligt mig. Känslan när man lyckas låsa upp något är som bortblåst om man fuskar till sig det. Tycker inte det är värt det, man blir inte helt overkill av vapenupplåsningarna.

Permalänk
Medlem

Nu kommer sniper updaten i dagarna, inget jag direkt ser fram emot då jag ofta lirar Heavy... Kan ju iof vara läge att damma av spy skillzen lite

Däremot tror jag den nya payload banan kan bli riktigt bra, ser fram emot att testa den!

http://www.teamfortress.com/sniperupdate/

Permalänk
Medlem

Sniper är nog min favoritklass måste jag säga. Har väntat länge på denna uppdateringen. Pilbågen verkar rätt intressant, men man vill ju egentligen ha kvar bössan. Om man hade kunnat använda pilbågen som secondary hade det blivit rätt overkill:D

Är det ett nytt spelläge också? Stod något om Gladiatorial cart combat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Extreat
Sniper är nog min favoritklass måste jag säga. Har väntat länge på denna uppdateringen. Pilbågen verkar rätt intressant, men man vill ju egentligen ha kvar bössan. Om man hade kunnat använda pilbågen som secondary hade det blivit rätt overkill:D

Är det ett nytt spelläge också? Stod något om Gladiatorial cart combat.

Som jag fattade det så är det helt enkelt payload med två vagnar.

Permalänk
Medlem

NEEEJ! Jag som är en sån fin spy, så kommer de med ngt sånt!?

http://www.teamfortress.com/sniperupdate/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tehlily
NEEEJ! Jag som är en sån fin spy, så kommer de med ngt sånt!?

http://www.teamfortress.com/sniperupdate/

ME LIKE!!

Jag spelar mycket sniper, engineer och en del medic, jag ogillar spys på alla vis

Jag bryr mig iofs inte jättemycket om nya vapen, men dubbel payload-banan ser riktigt trevlig ut!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sneo
ME LIKE!!

Jag spelar mycket sniper, engineer och en del medic, jag ogillar spys på alla vis :)!

Hahaha var trots allt spy update ;P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pilzner
Hahaha var trots allt spy update ;P

Haha ja jag såg det nu i morse... garanterat BARA för att jag skrattade åt tehlily här

Permalänk
Medlem

Både sniper och spy kommer att komma

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk

Hoppas ni sett den underbara meet the spy filmen på FZ

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

Finns det pickup match man kan haka på ? Skulle va lite kul o testa lite mer seriösa/tävlingsinriktade matcher.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
Hoppas ni sett den underbara meet the spy filmen på FZ

Meet the Scout är bättre

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pilzner
Finns det pickup match man kan haka på ? Skulle va lite kul o testa lite mer seriösa/tävlingsinriktade matcher.

#mpuktf2.pickup på quakenet är det som gäller för pickups. Det är dock snack om en ny skandinavisk kanal för pickups, så vi får se

Visa signatur

void@qnet
teeworlds, stålverk80, evil schemer, c, c++
Languages shape the way we think, or don't.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raikiri
Meet the Scout är bättre

Men Meet the Soldier är bäst

Sweet, en ny picka för Spy.
http://www.teamfortress.com/spyupdate/

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

Har lyckats nu registrera mig på quakenet via IRC så man kan lira pickups men, ....så ska man aktivera sitt konto via en länk man får på sin mail. Dessvärre är quakenet.org nere sen jag testade igår så det går inte.

Frågan är finns det andra alternativ till att spela pickup/wars utan att direkt gå med en clan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pilzner
Har lyckats nu registrera mig på quakenet via IRC så man kan lira pickups men, ....så ska man aktivera sitt konto via en länk man får på sin mail. Dessvärre är quakenet.org nere sen jag testade igår så det går inte.

Frågan är finns det andra alternativ till att spela pickup/wars utan att direkt gå med en clan?

Pickups är ju ett sätt att spela utan klan. Annars är det bara att höra sig för om folk vill mixa, men pickups är nog det lättaste sättet om man inte vet folk som lirar mycket mixar

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Lol, vi får verkligen de där kissburkarna som vapen till snipern (som först introducerades som ett första April skämt). Valve har humor iallfall och detta lär väl attrahera en väldig massa spelare i 14 års åldern...

Pilzner : Mja, beror väl lite på vad du är ute efter, men om du lär känna lite folk så kan du säkert få mixa med någon klan ibland. Det kan resultera i mer organiserat spel än en pickup såvida övriga spelare är från samma klan.

Själv börjar jag nästan se denna möjlighet som ett problem. Jag loggar in på Steam och inom 10 sekunder poppar det upp ett chattfönster där nån undrar om jag vill mixa. Visst, det kan vara trevligt att mixa, men inte hela tiden..

Själv håller jag också på att leta efter något som passar mig. Efter 1500 timmar som soldat på public och lågdivisionsspel börjar jag bli rätt trött på allt oorganiserat spel där folk inte bryr sig speciellt mycket om taktik och att verkligen kämpa och träna för att bli riktigt bra.

Att hitta eller starta ett lag med likasinnade verkar också väldigt svårt. Det finns helt enkelt inte nog med sådana personer. I toppen av div 1 börjar de ha rätt inställning för mig, men där tycker de flesta lag att man redan borde ha div 1 erfarenhet innan man kan komma på tal att joina.

Så för min del är det lite moment 22 och jag nöjer mig med att köra public för tillfället, vilket kanske bara är bra till sommaren när det finns annat som lockar..

Planerar dock en comeback, gärna genom att starta ett eget lag med riktigt seriösa spelare med ambitionen att nå div 1, om det nu är möjligt.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

piss update

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!