Permalänk

Addon wow hjälp

Hej!
Jag har uppdaterat mitt wow till 3.1.2 men inga av de vanliga addonen fungera även om jag har använt reparations verktyget.

Snälla hjälp mig/
Granskog1

Permalänk
Medlem
Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk

det har jag försökt med men den hittar inte mina addon.
hur ska jag göra?

Permalänk
Medlem

Ta bort alla addons och ladda ner dom du ska ha och lägga in manuellt i /interface/addons tror jag att det är.

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk

okej det finns inget annat sätt?
är inte så inne i det där med addons

Permalänk

jag kan tillexempel inte köpa några skills längre det har det något med addonsen att göra?

Permalänk

Gå in i interface och sedan addons, ta bort allt som finns där, lägg dom i en sketen reservmapp så du vet vilka du ska ladda ner. Eller så laddar du ner curse client så kan du ladda ner och uppdatera addons automatiskt. Väldigt simpelt för de som inte är haj på saker och ting. http://www.curse.com/client/

Permalänk

okej, jag kan testa den här uppdaterings verktyget jag har försökt att använda wowmatrix men den hittar inte mina addons.

Permalänk

och om den inte funkar då?

Permalänk

inte säkert att dom blivit updaterade än ... brukar ta ett par dagar med en del innan dom blir updaterade.

får stå ut med att köra utan tills dom blivit uppdaterade helt enkelt

eller om du inte kan hitta dom där du laddade ner dom från början kan det vara så enkelt att addonen blivit bannad och inte är tillåten att använda.

vad heter den till att börja med?

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Om du öppnar Addon-listan inne i spelet, där du väljer vilken gubbe du ska logga in som, har du då bockat för "Load out-of-date addons"? Den brukar ha en tendens att "bocka ur sig" med nya patches

Permalänk

men jag har bara start addonen som man få när man installera spelet.

Permalänk
Medlem

Förresten - här har du ett gratisprogram som hittar dina addons och håller dem uppdaterade när du vill det http://www.wowmatrix.com/

I mitt fall så hittade programmet sökvägen till wow automatiskt, men skulle den inte göra det i ditt fall har du en knapp "inställningar" nere till vänster i rutan, där du kan välja var på datorn wow ligger.

Skrev detta iochmed att curse profiler egentligen är en shareware, efter en viss prövotid får du strypt nerladdningshastighet, samt du kan bara uppdatera addonsen en i taget istället för alla på en gång.

Med WowMatrix är allt gratis, du har en "uppdatera alla" funktion, och det går rätt snabbt Ser kanske inte lika flådigt ut, men fungerar lika bra.

MVH /Christoffer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av granskog1
men jag har bara start addonen som man få när man installera spelet.

Kan du inte precisera dig lite bättre? Har du alltså inga som helst nerladdade addons, utan en "ren wow-installation"? Eller vad snackar du om? Och de funkar inte, eller vadå?

Om du bara har blizzards egna addons, dvs de som följer med spelet, och de inte fungerar, gör så här: Gå till din WoW mapp på datorn, där ser du en mapp som heter Interfaces. Döp helt enkelt om den mappen, lägg till en etta på slutet, dvs "Interfaces1".

Prova att starta spelet: Jag tror att spelet känner av att den saknar en mapp som heter Interfaces, och kommer då att göra en helt ny Interfaces-mapp med "originaladdonsen" i. Om nu detta är ditt problem, dvs. Om inte spelet gör det kan du köra repair-utility, men tror att spelet fixar det på egen hand.

Permalänk

precis så som du säger Broder Truck så har jag bara en ren wow-installation.
Jag ska testa och gör som du säger.
jag har tre interface en som bara heter interface och sedan två andra som det står datum efter vad är det för några?

Permalänk
Medlem

Tja, det verkar ju lite mysko. Gör så att du bara klipper ut alla mappar som heter interfaces, och klistra in dem på skrivbordet eller liknande, och starta spelet och se vad som händer.

Permalänk

Okej tack för all hjälp.
Jag är ny här på sidan så första intrycket blev bra för att man får snabbt svar och bra svar.

Permalänk
Medlem

Vadå, funkar det nu eller?

Permalänk

har inte provat än. ska göra detta när jag kommer åt datorn igen håller på att städa och får inte vara i mitt rum för tillfället.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fabola
www.wowmatrix.com

det hjälper ju inte då det var blizzards inbyggda UI för AH, vendors, attacker, achievments bla bla bla alt vad det är som inte fungerade. ända lösningen att fixa dom är ju via ominstallation av spelet, Wow repair eller att radera mappen och låta wow generera fram dom på nytt

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Ja, jag länkade till WoWMatrix lite längre upp redan, samt att vi fick klart för oss att det var Blizzards egna addons saken gällde. Läser folk inte trådarna längre?

Permalänk

Läs reglerna för tusan pöjk...
http://www.sweclockers.com/forum/regler.php

får inte diskutera §7 i forumet... och kan sätta mycket på att inga pirat servrar är godkända av blizzard

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Så det löste sig.
Tack för hjälpen.

Permalänk
Hedersmedlem

privatserver, aj aj.

*Tråd låst*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM