Permalänk

Du vet att det är bäst att köra jerkbaits med jerkspö va? Tänkte att om du bara kört wobblers innan kändes de inte som att du hade ett sådant spö liggandes.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Jag vet, men han i affären sa att det skulle gå bra ändå.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Ska till norge i en vecka och fiska. Igen.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evilmonkey
Fick ni mycket för gäddorna då ?

40 kr per gädda fick vi. helt okej tycker jag:)

Permalänk
Medlem

2 kilos gädda idag.
Med levande bete

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
2 kilos gädda idag.
Med levande byte

http://pici.se/pictures/eACPxuEqS.jpg

Är det fortfarande tillåtet?:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Är det fortfarande tillåtet?:P

Sökte lite, verkar bara vara förbjudet att spara dem i en hink för senare användande och man får inte föra dem mellan olika vatten...

Men fiska upp, sätta på kroken kasta in ska vara tillåtet.

sen, vem bryr sig...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Hoppas du inte bor i Värmland eller på Gotland då Kazen, med tanke på kräftpesten.

Sen tycker jag själv numer lite synd om löjor etc och kör således med dött bete när det blir sånt fiske.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oskifer
40 kr per gädda fick vi. helt okej tycker jag:)

40 kr är ju inga pengar. Hellre skulle jag skänka fisken och känna mig glad istället.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

Var ute och fiskade igår, fick upp sill. Min kompis fick napp tre gånger men alla tre kom undan innan han tog upp dem.

Var i Malmö är det bäst att fiska? Var får man mest fisk? Var köper man billigaste dragen i Malmö?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
40 kr är ju inga pengar. Hellre skulle jag skänka fisken och känna mig glad istället.

Jag kan få en pizza för 40 kr, eller två falafel.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani

Var i Malmö är det bäst att fiska? Var får man mest fisk? Var köper man billigaste dragen i Malmö?

Tre frågor som kan besvaras med ett enda svar; "Beror ju på vad du ska ha för fisk."

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlitZan
Tre frågor som kan besvaras med ett enda svar; "Beror ju på vad du ska ha för fisk."

Torsk, horngädda, sill och abborre t.ex.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
En underbar bild från fisketuren i går.

http://i212.photobucket.com/albums/cc168/Evil_AnAnAs/DSC00335...

Haha! använd den bilden till comviqtävlingen här på sweC :). Solklar WIN!

Själv så har jag ännu inte börjat fiska för iår, men tiden närmar sig och längtan blir allt större för varje dag.
Funderar på att börja använda jerk även jag, bara för att få den där gammelgäddan. Men jag är lite tveksam, kan man använda jerk i djupa sjöar typ 10-20 meter?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Torsk, horngädda, sill och abborre t.ex.

Ön är väl helt okej. Där jag har fiskat innan, annars kan man ta Ekeskär eller Pelle, båtar, som båda lägger till på Ön. Kan få upp riktigt mycket då om man har tur.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambos_hier
Haha! använd den bilden till comviqtävlingen här på sweC :). Solklar WIN!

Själv så har jag ännu inte börjat fiska för iår, men tiden närmar sig och längtan blir allt större för varje dag.
Funderar på att börja använda jerk även jag, bara för att få den där gammelgäddan. Men jag är lite tveksam, kan man använda jerk i djupa sjöar typ 10-20 meter?

Du tycker inte att det är lite dålig stil att använda min bild i en tävling här på sweclockers? Jag kan ju själv vara sugen på att delta med den bilden till exempel? Har inte till hundra koll på upphovsrätt osv på bilder som lägs ut på forum men lite stil får man ju ha...

Edit: läste igenom det du skrev igen och insåg att jag förstått lite fel... Blanda aldrig förfest och sweclockers. Ber så mycket om ursäkt.

Edit2: För att inte gå het off topic kan jag utlova några fina fiskar snart. Det landades några feta abborrar i en hemlig sjö i dalsland.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

Var uppe i en liten sjö i dalsland, det är bara vi som fiskar där eftersom min kompis äger båda husen vid sjön och marken runt. Sjön är grymt fiskrik dock är gäddorna löjligt små. Jag tror jag drog upp 8 gäddor runt kilot på jerkbait, efter ett tag tröttnar man ju på att kroka loss de jävla små fiskarna...

Dock hände något oväntat en kväll, två monster borrar högg på polarens bomber 16a som helt klart är en gäddwobbler, första är på ett kilo och den andra på 1,5kg.

Jag lånade fiskarna för att få några kul bilder och här är de bästa:

Värt att notera att jag är 1,9m så fiskarna ser inte så feta ut som de är.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Mkt fina borrar

Var just ut och rodde lite wobbler efter öring (helt dött med små spinnare och skeddrag). Liten 4g eller liknande först - ca 2-3kg gädda. Tack, tillbaks.

Drog på en bomber a14- två borrar på ca 2 hg, sen en som var ungefär lika stor som wobblern. Öringar syns inte, finns inte..

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Sutare ute på Ingarö.
Var och fiskade under hela helgen, typ över 50 timmar i sträck.

"Liten" brax på samma ställe.

Ännu en fin sutare.

Fin rödspätta fick man när man bottenmetade gös.

Dalarö.

Klorkrent.

Polarens 15kgs gädda för x antal år sen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yorgo_
[url]

http://www.fiskesnack.com/fotoalbum/thumbnails/15596-m.jpg
Polarens 15kgs gädda för x antal år sen

Det där är inget mot när jag hänger ut gammel gäddan ur byxorna.

Skulle gärna vilja visa filmen från när vårat gäng får panik när vi fiskar från båt, Det är johan harju som håller på att få upp en gigantisk gös och den sticker under båten och alla kollar efter den och skriker linan blev avbiten och han fick höra resten av natten hur oduglig han är

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk

Yorgo_, vad tog du den fina sutaren på?

Ska ut och köra lite jerkbait i solen nu, har precis ändrat lite på vikterna samt oljat min multirulle 5601 JB. Hoppas det funkar. Jävligt tråkigt bara att inte ha någon att fiska med, alla polare är borta nu på semester/snart lumpen. Illa...

Kanske är ett gäng från sweclockers som är taggade på att fiska i typ delsjön eller rådasjön?

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Kanske är ett gäng från sweclockers som är taggade på att fiska i typ delsjön eller rådasjön?

Ta dig till Åtvidaberg

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Yorgo_, vad tog du den fina sutaren på?

Rätt så stor enkelkrok, majsbit först, sen kräftstjärt (dubbelt igenom) sen majs längst ut också.

Hänger du med?
Det är både majs och kräftstjärt på kroken.
Fick fisken ute på Dalarö, en liten damm som jag brukar hänga vid med polarn.

Permalänk

okey, ska testa lite mete efter sutare och karp om ett tag.

Har precis fått lite fler jerkbaits som jag ska iväg och blöta ner.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Nu är jag lycklig! Var på landet under midsommar och fick med mig fiskespöna så imorgon blir det lite fiske i havet och jag tar med mig kameran ifall man får någon fin fisk.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Var uppe i en liten sjö i dalsland, det är bara vi som fiskar där eftersom min kompis äger båda husen vid sjön och marken runt. Sjön är grymt fiskrik dock är gäddorna löjligt små. Jag tror jag drog upp 8 gäddor runt kilot på jerkbait, efter ett tag tröttnar man ju på att kroka loss de jävla små fiskarna...

Dock hände något oväntat en kväll, två monster borrar högg på polarens bomber 16a som helt klart är en gäddwobbler, första är på ett kilo och den andra på 1,5kg.

Jag lånade fiskarna för att få några kul bilder och här är de bästa:
http://i212.photobucket.com/albums/cc168/Evil_AnAnAs/IMG_6946...

http://i212.photobucket.com/albums/cc168/Evil_AnAnAs/IMG_6947...

Värt att notera att jag är 1,9m så fiskarna ser inte så feta ut som de är.

Vart är det?

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk

De skulle du vilja veta va.

Det är en sjö långt åt helvete in i skogen. Min polare har två hus där utan el eller mobiltäckning, off helt enkelt. Så jag tror det blir svårt att ta sig dit. Vägen in är förövrigt stängd med en grind.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
De skulle du vilja veta va.

Det är en sjö långt åt helvete in i skogen. Min polare har två hus där utan el eller mobiltäckning, off helt enkelt. Så jag tror det blir svårt att ta sig dit. Vägen in är förövrigt stängd med en grind.

Grindar är till för att öppnas

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk

Sant, sant. Jag vet dock inte var det ligger eftersom jag bara åkte med.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
De skulle du vilja veta va.

Det är en sjö långt åt helvete in i skogen. Min polare har två hus där utan el eller mobiltäckning, off helt enkelt. Så jag tror det blir svårt att ta sig dit. Vägen in är förövrigt stängd med en grind.

Haha, ska du stanna i Dalsland länge eller?

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Vart fan ingen fisk idag, testa lite med jigg på mitt UL spö annars drog vi upp några kg strömming men vettefan om man kan kalla det fiske ^^,