Permalänk

Kom igen nu grabbar!

Jag foldrar som en galning nu på sommaren och ändå tappar vi placeringar. Kom igen nu!

Permalänk
Medlem

Samma här, foldar som aldrig förr.

Idé för att locka tillbaka folk och få nya att börja: Iställe för "medlem" i forumet så kan det stå, SweC foldare/SweC storfoldare/SweC Foldingmaster beroende på hur många poäng man skrapat ihop. Typ sätta gränser på 10k, 100k, 1mil 10 mil etc och med mer genomtänkta namn. Tror många forumrävar skulle folda för den lilla statusprylen

Men men, det är ju trots allt forskningen vi gör det för och jag antar att var och en får fundera på om det är värt den extra elkostnaden. Många lägger ju redan mycket pengar på annan välgörenhet.

Folda lugnt (men mycket)!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
Jag foldrar som en galning nu på sommaren och ändå tappar vi placeringar. Kom igen nu!

Foladar för fullt men ändå kommer "jag" tappa placeringar eller ligga kvar där jag är! måste ha tag i ett hyfsat bra nvidia kort för billig peng!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk

Det är nVIDIA som gäller när det kommer till folding, ett simpelt 9800GTX+ ger mer än dubbelt PPD över mitt HD4870

Permalänk
Medlem

Jag har problem med foldingen pga felaktiga units ..

Alla units av typen 5765 till 5769 blir instant fail och man får 24h väntetid om man inte barnpassar klienten som bara den.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harakiri
Jag har problem med foldingen pga felaktiga units ..

Alla units av typen 5765 till 5769 blir instant fail och man får 24h väntetid om man inte barnpassar klienten som bara den.

Kan det vara så att du kör Vista (32-bitars)? Jag har i alla fall haft den typen av problem på en maskin som kör Vista, men nästan aldrig på Win XP. Jag kan inte påstå att jag förstår varför, men antagligen har det med grafikdrivrutinerna att göra.
Du kör väl foldingprogrammet som administrator i Windows XP compatibility mode och med "lagom" överklockade shaders...?

Visa signatur

Foldingstatistik foldingfarm[4pES6276@3.2GHz/4p6176SE@2.7GHz/4pES6282@3.0/4pES6276@3.0]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Carl_XII
Kan det vara så att du kör Vista (32-bitars)? Jag har i alla fall haft den typen av problem på en maskin som kör Vista, men nästan aldrig på Win XP. Jag kan inte påstå att jag förstår varför, men antagligen har det med grafikdrivrutinerna att göra.
Du kör väl foldingprogrammet som administrator i Windows XP compatibility mode och med "lagom" överklockade shaders...?

Vista64 Ultimate , UAC avstängt , samma fel med både 181.22 drivarna som med de 185.85 jag kör nu. (Ingen överklock allt i stock speed)
Det är bara dessa units och felet uppstår direkt (NAN's , Unstable machine) och bara på dessa units mellan 65 och 69 , inga andra.

Har kört MemtestG80 på korten också utan probs så det måste va nåt knas med dessa units och just GTX 260 korten som jag har.

Btw vill bara lägga till att förslaget som HenrikL lade ut om folding-titlar vore ju riktigt kul ..

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Inaktiv

Kör 178.xxx drivare de är stabila som tusan alldrig några failade workunits eller EUE/Nans osv:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ADDE-VT
Kör 178.xxx drivare de är stabila som tusan alldrig några failade workunits eller EUE/Nans osv:)

Beror mycket på kort också .. kör ett 8800GT på en maskin på jobbet den tuggar på som tåget utan minsta problem under Win7 med Nyaste drivers 185.85 , gick lika stabilt under Vista också innan jag lade in Win7

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

Jag foldar för allt jag är värd, tyvärr kommer det en oläglig flytt nästa vecka vilket innebär med största sannolikhet inga folding möjligheter förrens september =(

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harakiri
Beror mycket på kort också .. kör ett 8800GT på en maskin på jobbet den tuggar på som tåget utan minsta problem under Win7 med Nyaste drivers 185.85 , gick lika stabilt under Vista också innan jag lade in Win7

Jo tillfälligheter o dåliga paket kan det mkt väl vara. jag kör själv några klienter på jobbet o de har någon 180 drivare o rullar stabilt med så jag vet inte:)

Permalänk
Medlem

Har ni provat att köra utan betapaket?
"-advmethods" om jag inte missminner mig.

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Medlem

Och idag gick jag på semester, men innan dess så puttade jag igång 11st burkar på jobbet, som ska få stå under sommaren & folda.

Permalänk

Grabbar va? =P Har en fästmö som foldar i sommarvärmen.

Jag foldar så mycket jag orkar.

Visa signatur

HP

Permalänk
Medlem

Min dator står på nästan 24/7 nu. Stänger dock ner GPU-folding på natten för att slippa tjutet och kunna dra ner fläktarna på min. Men dagtid så är det fullt ös Har tänkt att överklocka lite också, så då borde det bli ännu bättre

Permalänk

Någon status eller kanske någon form av pris när man uppnått något tex 50k ? typ en swectröja kan inte kosta sajten många krona dels för att den drar in på reklam intäckter/sidvisnignar

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Någon status eller kanske någon form av pris när man uppnått något tex 50k ? typ en swectröja kan inte kosta sajten många krona dels för att den drar in på reklam intäckter/sidvisnignar

vore fint!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

bara det hela tiden finns mål att jobba mot så man inte bara har en nivå då många skulle folda till den nivån och sedan lägga av. Kanske kunde man locka med statusändring för de lägre nivåerna upp till 500k poäng och sedan priser i form av hårdvara eller andra prylar för de riktigt höga nivåerna 1M+? Antar att foldinglaget iaf ger endel publicitet till Sweclockers.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HenrikL

Idé för att locka tillbaka folk och få nya att börja: Iställe för "medlem" i forumet så kan det stå, SweC foldare/SweC storfoldare/SweC Foldingmaster beroende på hur många poäng man skrapat ihop. Typ sätta gränser på 10k, 100k, 1mil 10 mil etc och med mer genomtänkta namn. Tror många forumrävar skulle folda för den lilla statusprylen

Jag tyckte de lät som en jättebra ide!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HenrikL

Idé för att locka tillbaka folk och få nya att börja: Iställe för "medlem" i forumet så kan det stå, SweC foldare/SweC storfoldare/SweC Foldingmaster beroende på hur många poäng man skrapat ihop. Typ sätta gränser på 10k, 100k, 1mil 10 mil etc och med mer genomtänkta namn. Tror många forumrävar skulle folda för den lilla statusprylen
[/B]

Tror detta garanterat skulle sporra upp många på forumet, bra idé!

Permalänk

Hmmm, jag sitter på ett HD4670 för tillfället och foldar... snacka om slött! Men två nVidiakort kommer att stödja Swec foldinglag inom kort!

Visa signatur

C'est moi, Dr. von Quattro!

>>>>>>>Folding@Sweclockers<<<<<<<

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dikkie
Tror detta garanterat skulle sporra upp många på forumet, bra idé!

Arbetar på det, men det kommer ta en liten stund att genomföra eftersom vi sysslar med lite underhållsarbete nu under sommaren. Den som väntar på något gott ...

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Inaktiv

Jag skulle gärna vikt mer, men då lägenhetens lufttemp går uppåt en 27-28 grader bara av att ha datorn snurrandes på tomgång är det inte så praktiskt. Det är för varmt helt enkelt.

Då hösten kommer ska jag dock sätta igång igen!

Permalänk
Inaktiv

Kom igen nu grabbar o klaga inte på värmen! Vi tappar ju ner till under 400K PPD i teamet. Elda på lite nu!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ADDE-VT
Kom igen nu grabbar o klaga inte på värmen! Vi tappar ju ner till under 400K PPD i teamet. Elda på lite nu!!!

SMP konsollklienten (6.23) slutade fungera idag 4 juli, så vi får hoppas på en liten återhämtning när folk fått igång den med 6.24

Ni som inte hittar den ska titta här http://folding.stanford.edu/English/DownloadWinOther kopiera bara in filen (Folding@home-Win32-x86.exe) över den gamla 6.23.

Direktlänk till exen: http://www.stanford.edu/~kasson/folding/windows/Folding@home-...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yogge
SMP konsollklienten (6.23) slutade fungera idag 4 juli, så vi får hoppas på en liten återhämtning när folk fått igång den med 6.24

Ni som inte hittar den ska titta här http://folding.stanford.edu/English/DownloadWinOther kopiera bara in filen (Folding@home-Win32-x86.exe) över den gamla 6.23.

Direktlänk till exen: http://www.stanford.edu/~kasson/folding/windows/Folding@home-...

redan jaha då måste man byta igen då!

23 tim så tappar vi placering!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yogge
SMP konsollklienten (6.23) slutade fungera idag 4 juli, så vi får hoppas på en liten återhämtning när folk fått igång den med 6.24

Ni som inte hittar den ska titta här http://folding.stanford.edu/English/DownloadWinOther kopiera bara in filen (Folding@home-Win32-x86.exe) över den gamla 6.23.

Direktlänk till exen: http://www.stanford.edu/~kasson/folding/windows/Folding@home-...

Möjligt att detta bidrar till att vi faller som en sten som lag:(

Permalänk

Jag har testat vid några tillfällen men det ger inga resultat tycker jag. har en xps m1730 med dubbla 8800m gtx kort som kan användas till ändamålet om någon här ger mig en tillräckligt hård spark i ändalykten

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av devilstar
Jag har testat vid några tillfällen men det ger inga resultat tycker jag. har en xps m1730 med dubbla 8800m gtx kort som kan användas till ändamålet om någon här ger mig en tillräckligt hård spark i ändalykten

Thunderkick!

Det mesta för att komma igång med folding på dina grafikkort bör stå i den här guide:
Windows GPU2 client installation guide

Kör på systray-versionen, den är smidigare att handskas med och tar mindre plats i aktivitetsfältet. Notera även rubriken Installation for a multi-GPU system, anvisningar som behövs för att kunna folda på det andra grafikkortet.

Happy folding!

Permalänk

håller just nu på att installera på min htpc. sitter ett 8800gtx i den så det bör funka hyffsat. Laptopen skall installeras något senare.

update:uppe och snurrar på htpc'n nu

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0