Finns TeleGuide i modernare version?

Permalänk
Medlem

Finns TeleGuide i modernare version?

Jag letar efter en telefon som är i stil med TeleGuide, alltså som har en smidig skärm och ett QWERTY tangentbord.

Letar efter en sådan telefon till mina föräldrar.

Visa signatur

Min hemsida med galleri
[Tell me, and I forget. Show me, and I remember. But let me do, and I understand]
Hur hittar man saker på internet? Jo klicka på länken!

Permalänk
Medlem

http://sv.wikipedia.org/wiki/Teleguide

Frågan är varför du ska försöka få dom att använda ett nedlagt system?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thiesen
http://sv.wikipedia.org/wiki/Teleguide

Frågan är varför du ska försöka få dom att använda ett nedlagt system?

Något i stil med skrev han.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Jag tror mer på att han vill köra den som telefon, den har ju inbyggd telefonbok + tangentbord.

Permalänk
Medlem

Finns nått system som en del hörselskadade använder med tangetbord och en liten LCD skärm, men var man skaffar sånt känner jag inte till, via landstinget kanske

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cl3mens
Jag tror mer på att han vill köra den som telefon, den har ju inbyggd telefonbok + tangentbord.

På spiken, jo det är just för det att man kan lagra nummer i den som gör den så smidig, samt att det finns tangentbord på den.

Visa signatur

Min hemsida med galleri
[Tell me, and I forget. Show me, and I remember. But let me do, and I understand]
Hur hittar man saker på internet? Jo klicka på länken!

Permalänk
Medlem

En dator med skype?
En netbook med skype?
En mobiltelefon med qwerty-tagentbord exempelvis HTC 730, Experia X1

Permalänk

Jag fick just två st Teleguide av en kompis som städade i sitt förråd. Om nån vill lägga ett bud på en eller båda så skicka ett PM.
Jag ska fixa en bild till Wikipedia så fort jag får tid.

/Göran

Permalänk

Hej!

Det tog lång tid men till slut så har jag grävt fram dom. Den första har jag lagt upp på tradera för att få ett ungefärligt pris.
Den startade utan problem och till och med telefonlistan låg kvar.
http://www.tradera.com/TeleGuide-terminal-fungerande-auktion_...

Nummer två var tyvärr inte i lika bra skick, den kommer jag att sätta ut till ca halva priset om första säljer. Den var stendöd när jag försökte starta den.

... jo, det finns numera en bild på wikipedia också.

/Göran

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av g_axelsson
Hej!

Det tog lång tid men till slut så har jag grävt fram dom. Den första har jag lagt upp på tradera för att få ett ungefärligt pris.
Den startade utan problem och till och med telefonlistan låg kvar.
http://www.tradera.com/TeleGuide-terminal-fungerande-auktion_...

Nummer två var tyvärr inte i lika bra skick, den kommer jag att sätta ut till ca halva priset om första säljer. Den var stendöd när jag försökte starta den.

... jo, det finns numera en bild på wikipedia också.

/Göran

Haha, va tusan, jag tyckte jag kände igen telefonnumret till herr Axelsson Världen för oss med intresse för udda saker är inte så stor

/Pontus.

Visa signatur

Sökes: Maskiner och tillbehör från Silicon Graphics och Digital Equipment Corporation.

Permalänk

Hehe, tyckte du att jag var så gammal när du var och hälsade på?

Jo, jag verkar vara en skrotmagnet. För övrigt så kommer teleguiderna från samma kille som tog hand om PDP-11/23:an. Du kanske vet, är den uppgraderad till en senare version? Niklas sa nåt om det men eftersom varken jag eller min kompis visste så mycket om dom här maskinerna då så har det trillat bort.

Vi lär nog ses fler gånger.

/Göran

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av g_axelsson
Hehe, tyckte du att jag var så gammal när du var och hälsade på?

Jo, jag verkar vara en skrotmagnet. För övrigt så kommer teleguiderna från samma kille som tog hand om PDP-11/23:an. Du kanske vet, är den uppgraderad till en senare version? Niklas sa nåt om det men eftersom varken jag eller min kompis visste så mycket om dom här maskinerna då så har det trillat bort.

Vi lär nog ses fler gånger.

/Göran

Det är en 11/73+, men chassit kommer från en 11/23. Har han testat att köra den?

/Niclas

Permalänk

Hallå Niklas!

Det tar ett tag att greppa alla varianter av en ny datorfamilj. Nu börjar jag ha läst på mig tillräckligt mycket för att se skillnader på dom olika generationerna även om jag har mycket kvar att lära där.

Nej, vi har inte hunnit köra varken den eller ND-500:an än. Mitt största problem är fortfarande att gräva fram ett utrymme stort nog inne i mitt förråd så att jag kan få in 500:an dit och börja jobba med mina mikroskop igen. Du får fråga Pontus, han har sett det och hur man tar sig fram där också.

Ps: Jag har blivit lovad en frontpanel till min Alpha LSI.

/Göran

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av g_axelsson
Hallå Niklas!

Det tar ett tag att greppa alla varianter av en ny datorfamilj. Nu börjar jag ha läst på mig tillräckligt mycket för att se skillnader på dom olika generationerna även om jag har mycket kvar att lära där.

Nej, vi har inte hunnit köra varken den eller ND-500:an än. Mitt största problem är fortfarande att gräva fram ett utrymme stort nog inne i mitt förråd så att jag kan få in 500:an dit och börja jobba med mina mikroskop igen. Du får fråga Pontus, han har sett det och hur man tar sig fram där också.

Ps: Jag har blivit lovad en frontpanel till min Alpha LSI.

/Göran

Haha, ja jag hörde historier om ditt förråd :). Hur går det med emulatorn då?

Oj vad fint med frontpanel. Du får skriva en post här och berätta om den sen.