Permalänk
Robot

Mahogny Centurion

Håligt på att pilla med ett lite projekt ett tag nu. För ett (bra) tag sen gjorde jag ett litet chassi i trä och hade det uppe här på SweC gamla galleri (hittar tyvär inga bilder på det längre).
Nu ett par år senare fick jag suget att börja på ett nytt projekt och göra det hela lite annorlunda än förra gången. I mitt nya projekt har jag valt att "bara" klä ett vanligt chassi med trä.

Temat kan man väll säga är lite marint och retro.

Grunden är ett "Cooler Master Centurion 534". Fronten av plast/alu på i original är ersatt av en massiv front av mahogny med inlägg av bok.
Utanpå den gamla toppen sitter nu mer en välvd massiv bok/mahogny topp.
Sidoplåtarna är fanerade och med en list runt hela kanten, även tagigt bort flänsar/galler för fläktar och gjort egna fläktskydd i bok.
Även DVD läsaren fick en behandling av mahogny för att smälta in.

Mahogny Centurion

Permalänk
Utelåst hobbymoderator

förjävla snyggt dockså chassit va väl uppe kanske i början av mars tycks jag minnas ,dock va ej tangentbordet med

Visa signatur

Intel core i7 920@3,5ghz , Asus P6T 3gb ddr3 corsair xms3 minnen

Permalänk
Medlem

Kreativt och snyggt resultat. 10p.

Visa signatur

BitFenix Outlaw | MSI 970A-G46 | AMD FX-8350 | Sapphire R9 280X | Corsair DDR3 1600MHz 4x2GB | Kingston SSD V300 120GB | Noctua NH-U9B | Silverstone Strider 700W

Permalänk

Helvete vad snyggt, 10 P!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Tangentbordet hade jag tyckt vartit finare om du valt ett svart eller brunt. Men de är ju du som ska ha de.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

snyggt försök få tangenterna i trä också så blir det MKT bra

Permalänk

Riktigt fint jobbat. Riktigt snyggt resultat

Visa signatur

håll klafen jag är dyslektiker
- egva 780i sli - q6600 + TRUE @ 3,5GHZ(Max 4.4GHZ med SS) - 2x8800gt SLI - OCZ SLI PC6400 4096MB - Fractal Design Newton 650W - Lian LI PC-A05B -
HP 2020 tablet pc

Permalänk
Medlem

Jävligt läckert. Om man ska göra ett chassi i trä så ska det se ut så här. (Hytter med fingret åt övriga trächassibyggen). Möda och omsorg, detaljer är allt. Skitsnyggt!

Det blir inget minuspoäng för suddiga bilder då bilderna inte har något med chassit att göra.

Jag skulle gärna vilja se bättre bilder ändå.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

ÅÅ det fick mig att tänka på en gammal fin träbåt!

synda att du inte gjorde sträck på 5,25 luckorna också då hade det varigt en solklar 10a!

nu får du en 8 nice work (Y)

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem

ser jättesnyggt ut faktist den enda som jag störde mig på va fläktgallrerna känns inte som dom passar in men annars var det kanonsnyggt

Permalänk

Gillar inte färgen, men du får 10P för skickligheten i arbetet.

Permalänk

Fruktansvärt snyggt! 9p på den!

Permalänk
Medlem

Associerar direkt till båtar när jag ser mahogny.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk

Grymt snygg och ovanligt 10p (Y)

Visa signatur

Intel core 2 duo E8600 @ 4ghz. gigabyte GA-X48-DQ6. 4gb @ 1066mhz. 4870x2. 3tb hd. osv

Permalänk
Medlem

Ska du ha prylarna på en segelbåt

Visa signatur

Intel Core i9-10850K
2x1TB Samsung 970 EVO Plus
G.Skill 64GB (4x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C
NZXT Kraken X73 / 360mm
Lian Li PC-O11 Dynamic / Tempered Glass

Permalänk
Medlem

Fint hantverk

Visa signatur

3D grafiker
Arbetsdator: HP workstation
Hemdator: Core i7 3930k @ 4,5GHz, 32GB DDR3, 2 x 120GB SSD, 2 x 1TB HD, 3 x GTX 580

Permalänk
Medlem

grymt jävla nice jobb men måste säga ush vad fult :/ men smaken är som baken

Permalänk
Hedersmedlem

Mycket snyggt, 10p.

Permalänk
Inaktiv

Riktigt snyggt.

Permalänk
Medlem

Fantastiskt bygge!
10p!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThePirat
grymt jävla nice jobb men måste säga ush vad fult :/ men smaken är som baken

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThePirat
grymt jävla nice jobb men måste säga ush vad fult :/ men smaken är som baken

håller med men 10P för jobbet

Permalänk

Du e händig med sågen ser jag, snyggt bygge.

Permalänk

nice

Visa signatur

[Pentium E2140 @ 2.3 GHz] [2 Gb @ PC5300] [HDD: 250 GB] [ATi 3870] [Gigabyte P31 DS3L] [ACE 620W]

Permalänk
Medlem

bara en swedx platt skärm som återstår. de finns i ädel trä tror de va mahogny . ska de va trä så ska de gärna vara allt. inte bara ett trä tangentbord . men skärm tangentbord eller data tangentbord som ditt duger. du fick 10 av mig för arbetet

Visa signatur

64 X2 7750be @ 3.61ghz 6gig ddr2/kingston DDR2 800mhz
asus radeon eah 4850 512Mram
Asus m3n-h/hdmi socket a kylare på nordbryggan

Permalänk

Mycket snyggt, men det går att få ner vikten med kanske 8-10 kilo.
Ska ta och bygga ett eget chassi när jag får tid. (för att demonstrera hur jag menar)
Förmodligen kommer det inte bli lika snyggt som ditt, men jag vill demonstrera principen hur det går att bygga och få löjligt låg vikt.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vad jag ska skriva riktigt.... jag är andlös .... kan du komma hem til mig och bygga lite grejjor ! kunde jag ge 25poäng så.....

Permalänk
Medlem

haha gillar inte trä men detta var riktigt snyggt!

Visa signatur

ASUS M4N72-E 750A || AMD Phenom II x2 3.1 GHz clockad: 3.5 GHz || 2st Corsair Dominator 2Gb 1024MHz || ASUS EN9800GT 1Gb || Cougar 550W || Samsung Spinpoint 1TB

Permalänk

Fronten har klass må jag säga.
Sidorna gillar jag inte alls, fläktgallren ser klumpiga ut tycker jag. Lite synd. Förstör helhetsintrycket.

Tangentbordet blev med riktigt grymt, sånär som på att den beiga färgen skär sig nått så hemskt med träet.

Visa signatur

Citera mig gärna om du vill ha svar!