Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av igelkotte
Discshop, tv reklam också. Men nu ser jag priserna ligger runt 249. Priserna måste sjunkit under denna eller förra månad? Minns tv reklam där det stod att bluray kostade 299 kr och för dvd 199 kr (samma film).

På discshop har de flesta Blu-ray filmerna kostat 249 kr eller 199 kr under ganska lång tid, bara vissa filmer som kostar 299 kr. Flera filmer som funnits ute ett tag nu kostar ju under 150 kr en del t.o.m. under 100 kr.

Webhallens "Månadens film - Blu-ray" har nu i juli två filmer under 100 kr och Batman Begins kostar 78 kr på elgiganten.

Akilles: Sagan om ringen kommer till Blu-ray den 3:e november, i USA.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Finns ju flera bra titlar ute på marknaden, eller va är det du är ute efter? De enda ja saknar är väll Star Wars och Sagan om ringen

Framförallt lite äldre filmer men hittar inte någon intressant, nu var det dock ett tag sedan jag kollade så kanske har kommit något som skulle kunnat intressera mig nu. Väntar helt enkelt på den rätta filmen att inviga BR med, inte så sugen på att köpa en film jag redan har på DVD heller om det nu inte är en riktigt bra film.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

sagan om ringen & Gladiator är ju på G i allafall.

http://minhembio.com/nyheter/1865

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut för fullversionen av Gran Turismo 5 egentligen?
Kommer spelet komma i över huvud taget?

Och hur är det med bakåtkompabiliteten om man vill spela gran turismo 3-4.
Tänker då på 80gb versionen utan hårdvarustöd.

Tycker det är svårt att hitta användarinfo om ps3, när man söker så är det mest försäljningssiffror och varför xbox360 är bättre eller sämre som diskuteras.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sterling
Hur ser det ut för fullversionen av Gran Turismo 5 egentligen?
Kommer spelet komma i över huvud taget?

Ingen vet när GT5 kommer det är en rejäl "suprise". Utvecklaren säger att spelet är färdigt men att dom finslipar spelet. Så det är bara att vänta inget annat att göra.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem

Det senaste som sagt angående GT5 är att det ska komma "nån gång" under 2010. Fast dom sa å andra sidan från början att det skulle komma 2009, men det sket sig ganska snabbt. Så nu skulle det inte förvåna mig om det dröjer ända fram till 2011 tills det släpps, det är så pass stor förväntan på spelet och dom vill nog finslipa det till minsta tusendel.
Jag sålde mitt PS3 bland annat pga. att jag inte orkade vänta på GT5, köper nog troligtvis ett nytt i samband med lanseringen

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Ni måste ju skaffa Battlefield 1943 som släpptes via playstation store igår. Jag hann bara lira en runda men det verkade riktigt skoj!

Sen måste vi visa xboxfolket vilka som bestämmer också! (Det finns en räknare mitt på www.battlefield1943.com, nollställd än så länge men tror den ska börja räkna någon gång idag). Vi kan inte låta xbox vinna!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonovskij
Ni måste ju skaffa Battlefield 1943 som släpptes via playstation store igår. Jag hann bara lira en runda men det verkade riktigt skoj!

Sen måste vi visa xboxfolket vilka som bestämmer också! (Det finns en räknare mitt på www.battlefield1943.com, nollställd än så länge men tror den ska börja räkna någon gång idag). Vi kan inte låta xbox vinna!

skoj att det släpps så man kan ladda ner det då får alla med flashade xboxar likförbannat betala för spelet!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Testade demon på nya BF, blir nog ett köp ikväll känner ja. Hoppas "Vi" vinner slaget mot 360spelarna!

Permalänk

360spelarna leder med 6608983 mot 3574624 :\
Imorgon kommer jag nog att kunna spela lite mer (har hunnit drygt 2 rundor än så länge).

Ska iväg och köpa ett headset nu

Vill även ställa en fråga om Socom: Confrontation; nån som spelat det? Vad tycker du i så fall? Har inte hört så mycket om det...

Permalänk
Medlem

Behöver lite speltips av er gott folk

Funderar på att inhandla 3 el 4 nya titlar till Bettan men vet inte riktigt vad jag skall inhandla. Förmodligen blir det väl Uncharted, resistance 2 (pre-played för att dra ner priset?), Prince of Persia kanske? Racedriver GRID eller Skate 2? Grid har ju inga trophies direkt så det är ju en nackdel :P.

Även kikat in prototype, men det verkar som de flesta återförsäljare tar ut 600-700kr för just det spelet. Lite inne på Motorstorm Pacific rift oxå, men vet inte :P.

Ngn som kan hjälpa? xD

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Tycker du ska kika på infamous, är väll smålikt prototyp om ja minns rätt. Testa demon! Fruktansvärt kul:)

Permalänk

Det är ju svårt om vi inte riktigt vet vad du har för spel, men redan nämnda Infamous är ett klockrent tips. Resident Evil 5 är ju en klassiker redan, typ. Inte lika bra som fyran men ett måste i spelsamlingen.
Om man är inne på Capcom är def. Devil May Cry 4 värt att kolla in, fruktansvärt skoj.
Uncharted är bra, Pop hade jag personligen hoppat över, trots att jag älskade Sands Of Time och i viss mån de andra så är det nya spelet alldeles för enkelt för att det ska vara roligt.
Killzone 2 är okej om man gillar sjukt läcker grafik, riktigt repetetivt gameplay och bra multiplayer.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chobi
Behöver lite speltips av er gott folk

Funderar på att inhandla 3 el 4 nya titlar till Bettan men vet inte riktigt vad jag skall inhandla. Förmodligen blir det väl Uncharted, resistance 2 (pre-played för att dra ner priset?), Prince of Persia kanske? Racedriver GRID eller Skate 2? Grid har ju inga trophies direkt så det är ju en nackdel :P.

Även kikat in prototype, men det verkar som de flesta återförsäljare tar ut 600-700kr för just det spelet. Lite inne på Motorstorm Pacific rift oxå, men vet inte :P.

Ngn som kan hjälpa? xD

Skulle inte förvåna mig om du redan har dessa spel men Little Big Planet, Metal Gear Solid 4, Killzone 2 och Infamous. (:

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Jag har ett litet problem med min ps3 80gb.

När jag startar konsollen , med eller utan spel , så kommer jag in i huvudmenyn i någon enstaka minut , ibland handlar det om sekunder som jag kan härja där, när den mitt i allt hänger sig och bilden fryser.

Jag har brutit garantin på den , då jag saknade kvitto, så att lämna in den hos sony är uteslutet då jag testade det före jag bröt garantin.

Finns det nån där ute som besitter kunskap om sådana problem?

eller finns det nått ställe där man kan lämna in konsollen och få den lagad ? (inte hos sony)

tacksam för svar.

Visa signatur

en för alla, alla för ettan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hry
Jag har ett litet problem med min ps3 80gb.

När jag startar konsollen , med eller utan spel , så kommer jag in i huvudmenyn i någon enstaka minut , ibland handlar det om sekunder som jag kan härja där, när den mitt i allt hänger sig och bilden fryser.

Jag har brutit garantin på den , då jag saknade kvitto, så att lämna in den hos sony är uteslutet då jag testade det före jag bröt garantin.

Finns det nån där ute som besitter kunskap om sådana problem?

eller finns det nått ställe där man kan lämna in konsollen och få den lagad ? (inte hos sony)

tacksam för svar.

Jag hade samma problem med en gammal PS3 som jag lämnade in till affären där jag köpt den och fick en ny. Jag är ganska säker på att det var något problem med grafikkortet eller värmen, blir det massa streck över skärmen eller ser bilden helt normal ut?

Du kanske kan testa att installera andra fläktar än de som sitter i för att kyla den bättre? Eller ställa den utomhus så det blir kallare runt den, men det är svårt mitt i sommaren.

Står konsollen inne i ett skåp eller har du den mitt på golvet?

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

Tjenare, Precis skaffat ett PS3 och har ett problem:

Efter jag har suttit vid Ps3 ett tag och spelat eller varit inne på huvudmenyn. så börjar bilden skaka och hoppa. Det kan inträffa efter 15 min eller 2 timmar. Har provat och byta uttag på tv:n men hjälper bara en stund.

Ps3:t är inkopplat med HDMI kabel och jag kör 1080P (full hd) på tv:n.
Trodde först det var fel på kabel men köpte en ny och provade den, problemet kvarstod.

Någon av er som har någon aning om vad problemet kan vara? Fel på TV:n eller PS3?

// Marcus

Tack för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mackann
Tjenare, Precis skaffat ett PS3 och har ett problem:

Efter jag har suttit vid Ps3 ett tag och spelat eller varit inne på huvudmenyn. så börjar bilden skaka och hoppa. Det kan inträffa efter 15 min eller 2 timmar. Har provat och byta uttag på tv:n men hjälper bara en stund.

Ps3:t är inkopplat med HDMI kabel och jag kör 1080P (full hd) på tv:n.
Trodde först det var fel på kabel men köpte en ny och provade den, problemet kvarstod.

Någon av er som har någon aning om vad problemet kan vara? Fel på TV:n eller PS3?

// Marcus

Tack för svar!

svårt att säga, om du har möjlighet så kan du ju prova ditt PS3 på en annan tv. hos nån kompis kanske?

EDIT: första tanken är att det är teven iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvudd
svårt att säga, om du har möjlighet så kan du ju prova ditt PS3 på en annan tv. hos nån kompis kanske?

EDIT: första tanken är att det är teven iaf

Jo, har provat det på en annnan tv och då hände det inget. Men kan inte vara 100 % säker då det ibland tar ett tag innan "skiten" börjar + att det inte var en full HD tv utan en HD ready TV men det kanske inte ska göra någon skillnad?

Sedan varför är din första tanke att det är TV:n det är fel på ?

// Marcus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mackann
Jo, har provat det på en annnan tv och då hände det inget. Men kan inte vara 100 % säker då det ibland tar ett tag innan "skiten" börjar + att det inte var en full HD tv utan en HD ready TV men det kanske inte ska göra någon skillnad?

Sedan varför är din första tanke att det är TV:n det är fel på ?

// Marcus

En kompis har ett liknande symtom, i PS3 menyn så skakar det lite i över och underkant, och det är samma sak när han kopplar in datorn till TVn. Men så fort han startar ett spel eller en film så slutar det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvudd
En kompis har ett liknande symtom, i PS3 menyn så skakar det lite i över och underkant, och det är samma sak när han kopplar in datorn till TVn. Men så fort han startar ett spel eller en film så slutar det.

Hehe okey. Jo skakar först för mig i över och underkant men blir värre efter ett tag så börjar det hoppa istället

Och som din kompis så slutar det också för mig när jag sätter på ett spel eller film eller iallafall förut..... idag när jag spelade så började det hoppa lite på skärmen :/ Får man väl skicka in TV:n på garanti då...

Permalänk
Medlem

Testat att köra en annan upplösning på ps3an, på din tv?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omen
Testat att köra en annan upplösning på ps3an, på din tv?

Har för mig att jag har restat det och provade också och körde med scart - funkade bra. Och har ju som sagt testat på en annan tv. Sedan så ska man ju kunna köra Full HD så är lite tråkigt.

Men har nu suttit i någon timme och sökt på internet om någon har haft samma problem med samma tv (Samsung A656) och hittade det faktiskt.

http://www.avforums.com/forums/lcd-televisions/753927-samsung...

Så är bara och lämna in TV:n då, lite otur är nog inte många med det problemet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chobi
Behöver lite speltips av er gott folk

Funderar på att inhandla 3 el 4 nya titlar till Bettan men vet inte riktigt vad jag skall inhandla. Förmodligen blir det väl Uncharted, resistance 2 (pre-played för att dra ner priset?), Prince of Persia kanske? Racedriver GRID eller Skate 2? Grid har ju inga trophies direkt så det är ju en nackdel :P.

Även kikat in prototype, men det verkar som de flesta återförsäljare tar ut 600-700kr för just det spelet. Lite inne på Motorstorm Pacific rift oxå, men vet inte :P.

Ngn som kan hjälpa? xD

Som de flesta har sagt: Satsa på Infamous om du nu inte redan har det, nice game. Sedan kan du också titta på Assassien´s creed det är också bra, har ju funnits ett tag nu så är billigt 200-300 nu sedan kommer 2:an snart

När det gäller prototype: Buy it! Har det själv och det är riktigt nice! Tycker personligen att det är bättre än Infamous! Du kommer bli riktigt nöjd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mackann
Har för mig att jag har restat det och provade också och körde med scart - funkade bra. Och har ju som sagt testat på en annan tv. Sedan så ska man ju kunna köra Full HD så är lite tråkigt.

Men har nu suttit i någon timme och sökt på internet om någon har haft samma problem med samma tv (Samsung A656) och hittade det faktiskt.

http://www.avforums.com/forums/lcd-televisions/753927-samsung...

Så är bara och lämna in TV:n då, lite otur är nog inte många med det problemet

aj fan! den modellen har jag också, nu blev jag nervös

Hoppas det löser sig för dig iallafall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvudd
aj fan! den modellen har jag också, nu blev jag nervös

Hoppas det löser sig för dig iallafall.

Hehe tror nog att du kan vara lugn, är väl bara ett fåtal av apparaterna från den modellen som det är fel på.

Är många som har den modellen och allt fungerar perfekt på den. Den har ju också varit "best in test" i massa tester

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamefreak
Jag hade samma problem med en gammal PS3 som jag lämnade in till affären där jag köpt den och fick en ny. Jag är ganska säker på att det var något problem med grafikkortet eller värmen, blir det massa streck över skärmen eller ser bilden helt normal ut?

Du kanske kan testa att installera andra fläktar än de som sitter i för att kyla den bättre? Eller ställa den utomhus så det blir kallare runt den, men det är svårt mitt i sommaren.

Står konsollen inne i ett skåp eller har du den mitt på golvet?

Det blir inga streck på bilden, utan bilden fryser helt och hållet, typ som om man skulle ha tryck på en "paus" knapp

konsollen står bra till , och har även öppnat upp den för att se om de var massa damm och skit i den. Men den var kliniskt ren inuti..

jag var så dum att jag köpte konsollen utan kvitto, så jag får nästan skylla mig själv.
men de borde ju gå att fixa till , tycker man iallafall.

Visa signatur

en för alla, alla för ettan

Permalänk
Medlem

Slog till och inhandlade Uncharted och End War igår. Totalt landade det på 348kr, inte fy skam för två spel. Har dock inga förväntningar på End War men det kostade ju bara 99kr.

Sitter och funderar på om man skall inhandla Infamous för 449kr på Elgiganten eller om man ska avvakta ett tag. nu har jag ju endå två spel att lira igenom och tjäna några trophies på

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Jag försökte köpa BF 1943 på PSN. Men PSN vill inte acceptera mitt kort, dem säger "card not valid for user - check your entries". Men allting är korrekt ifyllt, någon som har en ide varför det inte vill fungerar?

Permalänk
Medlem

adressen som står på kortet kanske inte är samma adress som du skrivit i PSN? Eller det kanske vad du menar med att ha tittat så allt e ifyllt korrekt?

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04