Neverwinter Nights Spelsnack (ny tråd = varning)

Permalänk
Medlem

DM & multiplayer äger. singel tyckte jag var lite segt men ett super spel utan tvekan...

att vara dm i ett multiplayer game är huuuur roligt som helst..

Visa signatur

Corsair PSU 620HX, Gigabyte P35-DS4, Q6600 @ 3,6Ghz, 8800GT @ ( 700, 1750, 1000 ), Corsair XMS DDR2 800MHZ (4, 4, 4, 12), WD Raptor 150 GB, Lian Li PC-A05, Thermalright 120 E, Noctua 1300rpm, Windows Vista 64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swoops
DM & multiplayer äger. singel tyckte jag var lite segt men ett super spel utan tvekan...

att vara dm i ett multiplayer game är huuuur roligt som helst..

Ja men man lessnar ju efter ett tag, jag tycker det är roligare att springa runt och döda med min oövervinnliga sorc

Permalänk
Medlem

Går det att spela NWN med en kompis över LAN? Och hur gör man?

Visa signatur

Power isn't everything.. It's the only thing.

Permalänk

har en fråga gubbs!
hur framställer man de olika föremålen som böckerna talar om?
jag har alla ingredienser och är på chapter 2. vilken gryta ska jag slänga ner grejorna i? på vissa av dem står det att man ska kasta fireball(/eller annat eller blanda ner ett scroll i grytan?)

lite screendumpar här:

Visa signatur

Asus Maximus Extreme IV ● Intel 2600K @ 4.7Ghz ● Zalman CNPS9900 MAX ● Corsair XMS3 4x4096mb 1600Mhz ● EVGA Geforce GTX 980 Ti ● SB X-Fi Titanium Pro ● Corsair AX850 Gold

Permalänk
Avstängd

Jag gav mina såna böcker till en brud vid nån portal vid port last.
När du gett henne allihoppa 5st så kan du använda en kista där inne. inne i portalen... där tror ja du ska blanda tyvärr.. så är magi inte min gubbes starka sida.

Visa signatur

Sweclockers är det största rövhålet och alla moderatorer kan också dra åt helvete

Permalänk

hmmm...fanns en häxa vid namn eltora som alltid ville ha en massa skumma saker för att jag skulle få kolla på hennes varor....var väl hon då. För han som jobbade ute vid kyrkogården vid green griffin inn nämde henne angåeende boken. men när jag gick ner och snackade med henne nämde hon aldrig några böcker :(. men nu är det för sent. Har gått in i luskan nu. nåja har lyckats skrapa ihop 140 000 gps iaf...kan nog köpa det mesta jag behöver

Visa signatur

Asus Maximus Extreme IV ● Intel 2600K @ 4.7Ghz ● Zalman CNPS9900 MAX ● Corsair XMS3 4x4096mb 1600Mhz ● EVGA Geforce GTX 980 Ti ● SB X-Fi Titanium Pro ● Corsair AX850 Gold

Permalänk
Medlem

Synd bara att inte ICB hakpak buggen blev fixad i den här versionen. Det var ju den jag störde mig på mest.

Andra roliga nyheter:
Camera Angle Unlocked : http://nwvault.ign.com/Files/hakpacks/data/1028560389795.shtm...
Visual Scripting Tool: http://www.shai.com/nwn/
11in1 hakpak: http://nwvault.ign.com/Files/hakpacks/data/1028628435816.shtm...
HardCore Ruleset 1.6.7: http://nwn.darkemud.com/~darke/HC/
"The HardCore Ruleset is a set of scripts that modify the NWN game to provide an experience that is much closer to the Pen and Paper DND 3rd Edition rules. This makes for a more exciting game and a more intense roleplay experience."

Manual Patch Installation: http://nwdownloads.bioware.com/neverwinternights/patch/NWNEng...

English Patch version 1.22 Available
Fixes new to this patch:
(complete list of previous fixes here)

Neverwinter Nights Game

Fixed Intellect Devourer not spawning in certain cross-version save games.
Fixed a bug where Skills on the character sheet weren't being displayed and were disabling certain skills.
Changed the error message for 'load module failed' to include the possibility that the module was created using a newer version of the resources/toolset.
Fixed a text color issue in the game server chat area.
Fixed a bug where you joining a server with no module loaded that could crash the game client in certain situations.
Fixed a bug where typing a server password for a client connection was showing actual characters that are typed, instead of asterisks.
Fixed a bug in "One party only" game where the DM possesses hostile creature, then player joins and gets added to hostile creature's party.
Fixed a server crash that occurred when saving during a module load, which could occur with autosaves/manual saves when "Reload When Empty" was enabled or during module transitions.
Fixed server crash if a script called ExportAllCharacters() when a player was at the character selection screen.
Fixed an incorrect result for many of the damage types in Linux due to small differences in floating point math.
Fixed 4 memory leaks
Fix to an odd spell-casting/emote bug that allowed users to cast multiple spells with only one spell slot used.
Added the manual saving controls to the tabbing order on the Windows dedicated server.
Fixed a bug where certain player area transitioning during a module transition caused the server to crash.
Fixed a bug on the Sound Options page.
Detailed error message is now displayed on client when character validation fails.
Code added to prevent "more spells" radial from appearing if there were not any more spells. This was preventing all spells from levels 7,8,9 from appearing in radial.
Sped up character listings from server to client.
Neverwinter Nights Aurora Toolset

Fixed a .2DA loading issue when a module has a Hak Pak.
Added option to turn off environment mapping for creatures and items. This should fix most crashes for ATI users.
Fixed a bug with deleting Scripts not fully removing all references to said scripts.
Fixed bug where resizing the area so that the Start Location becomes invalid would cause a crash.
If the user tries to find a non-existant start location, they get a message.
Restricted editing Conversation Options from the conversation editor can only change the conversation options.
Test that the jounals in the conversations files are valid when the conversation is loaded into the editor.
Conversations have a new default EndConversation script that tries to restart the creature on its waypoint route.
Better help text to explain the 'No Permanent Death' checkbox.
With one creature selected, a right click over a tile will show a menu to add a pathing waypoint.
Selecting a creature will show its waypoint walking path.
Hak Pak Editor

Fixed a bug where replacing a resource could cause the Hak Pak to become corrupted.
Removed the ability to add .mp3 files to Hak Paks as .mp3 files are not supported by Neverwinter Nights and the ability to add these files was causing confusion.
PLEASE NOTE: The ICB is NOT fixed in the 1.22 patch. The bug was not duplicated before the 1.22 patch was finalized. It will be fixed in the 1.23 patch, barring any crazyness.

Permalänk
Medlem

Nån som vet när Linux klienten kommer ??
NWN e det enda som håller mej kvar i Windows.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Belsebub
Nån som vet när Linux klienten kommer ??
NWN e det enda som håller mej kvar i Windows.....

http://nwn.bioware.com/forums/viewtopic.html?topic=119167&for...

Annars kan du ju använda

Win4Lin www.netraverse.com/support/downloads/index.php

eller

Wine www.winehq.com

Permalänk

Tja

Har kört fasst i Chap.3
Har hittat två stycken Words of Power: Den av draken och den från Creator ruinerna. Nu till frågan: Vad faen ska jag göra nu?? Jag har varit i tomben i Coldwood och hämtat den där stenen som man får genom att placera olika gems på olika pedistaler. När jag går till Wizards Circle så finns ingenting att göra där. Jag kan inte gå in i någon teleporter för det finns ingen att trycka på.

Visa signatur

Peace, love and hashbullar

Permalänk
Medlem

hm

I charwood finns där en pelare (pillar) som är nån ruin av Nether gur átol eller nått sånt där kan man trycka på en kod typ Nether shall prevail osv.
Men jag har provat sanslöst många kombinationer och det enda som händer är att 2 skelett dyker upp?

Nån som vet?

Visa signatur

Det är mycket nedslående att leva i en tid då det är lättare att spränga en atom än en fördom.A. Einstein

Öh en dag närmare döden:)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redemp
Andra roliga nyheter:
Camera Angle Unlocked : http://nwvault.ign.com/Files/hakpacks/data/1028560389795.shtm...

ÅåååååååååååååååJAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hashibasha
Tja

Har kört fasst i Chap.3
Har hittat två stycken Words of Power: Den av draken och den från Creator ruinerna. Nu till frågan: Vad faen ska jag göra nu?? Jag har varit i tomben i Coldwood och hämtat den där stenen som man får genom att placera olika gems på olika pedistaler. När jag går till Wizards Circle så finns ingenting att göra där. Jag kan inte gå in i någon teleporter för det finns ingen att trycka på.

ska du inte få nånting i byn/staden man börjar i?... typ ett teleport scroll eller något du behöver för att ta dig igenom teleporten. har för mig det...tror det är av den där tjejen i pubben (vad den nu heter) som tydligen vet vad en av "the words of power" befinner sig

edit: whops skit i mitt message, du har väl redan varit där och plockat snowgloben om du nu lyckats få tag i word of power från draken

Visa signatur

Asus Maximus Extreme IV ● Intel 2600K @ 4.7Ghz ● Zalman CNPS9900 MAX ● Corsair XMS3 4x4096mb 1600Mhz ● EVGA Geforce GTX 980 Ti ● SB X-Fi Titanium Pro ● Corsair AX850 Gold

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Usch

Jag gillar inte Neverwinter Nights!

Permalänk
Medlem

Re: Usch

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Felle
Jag gillar inte Neverwinter Nights!

Nehe?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Usch

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DoZ

Nehe?

Varför bry sig.. Killen är 13 år..

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Usch

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redemp

Varför bry sig.. Killen är 13 år..

Jasså ja men det förklarar ju saken...

Permalänk
Medlem

NDubyaConfig

1 Allow you to set NWN to run in a window.
2 Disable Intro Movies/All Movies
3 Unlock full violence, even if you are in Germany or Korea
4 Edit your server ban lists.
5 Most other video and audio settings, most that aren't
adjustable in NWConfig

http://www.geocities.com/nwntool/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hashibasha
Tja

Har kört fasst i Chap.3
Har hittat två stycken Words of Power: Den av draken och den från Creator ruinerna. Nu till frågan: Vad faen ska jag göra nu?? Jag har varit i tomben i Coldwood och hämtat den där stenen som man får genom att placera olika gems på olika pedistaler. När jag går till Wizards Circle så finns ingenting att göra där. Jag kan inte gå in i någon teleporter för det finns ingen att trycka på.

Leta runt lite i Charwood. Någonstans, i ett läger om jag kommer ihåg rätt, finns det ett papper med nån mystiskt text där tre ord är skrivna i versaler. Nether will return eller något tror jag det är. Ganska enkel gåta, faktiskt...

Visa signatur

"Bibeln skrevs av samma människor som sa att jorden var platt..." -O. Kend
"The best argument against democracy is a five-minute discussion with the average voter." -W. Churchill
"Religionens värsta fiende är informationsåldern." - F. C. Hughes

Permalänk
Medlem

Version E Camera angle hack nwvault.ign.com/Files/hakpacks/data/1028560389795.shtml

This unofficial patch unlocks the camera. TopDown & Chase Camera modes now allow you to drop the camera all the way to the ground! You can zoom further out and much closer in. This version now comes with a professional installation program and lets you configure the angles and zoom levels to fit your taste. It has new improved FirstPerson mode that is available in all 3 camera modes. Run it as many times as you want and change your setting each time. It can even restore the original Bioware values so you can use the Bioware Updater to update to new versions of NWN. It has been tested on v1.20, v1.21 v1.22 v1.23 Beta2. And your EXE does not have to be the original from Bioware. It should still patch correctly if you have an altered EXE (for example from a previous version of camerahack) Download it and try it. If it does not work with your nwmain.exe, then shoot me an email and tell me what version of nwmain.exe you have and what the error was.

Permalänk
Medlem

NeverWinter Nights (Enabling the extra gore and critical hit "chunking")

Open NwNplayer.ini then where it says
Memory Level= 1 change it to 2 as well as
Memory Access=1 change it to 2.
Then in the game go options, and change Violence Level to
Special. GIBS AHOY!

[Game Options]
Memory Level=2
Memory Access=2

Permalänk
Medlem

Men................

Är det bara jag som är såld på Nwn eller?

Permalänk
Medlem

Näe jag tror att det är några milljoner till

Permalänk
Medlem

Jag gillar NWN... har inte spelat på rätt länga, spelat rätt mycket Morrowind på sistone.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk

kan någon förklara det här med XP penalty?

har kollat i manualen och där står det att människor och halv-alver får en -20% XP penalty om de multiclassar med mer än 1 level mellan de båda classerna (eller egentligen står det inte just så men så jag förstått det) men i spelet när man ska välja ras så står det att den högsta leveln inte räknas med människor/halv-alver för att bestämma om karaktären ska få en xp penalty eller ej för att alla classer är "favored"..inte som alver/gnomer som föredrar att vara wizard.

är det alltså så här: en människa kan multiclassa fritt med 2 classer utan någon xp penalty för att den högsta automatiskt är den som personen föredrar medans en gnom som skulle vara fighter/rogue skulle få penalty om mellanrummet mellan classerna är för höga? (för att gnomens enda favored class är wizard?)

Visa signatur

Asus Maximus Extreme IV ● Intel 2600K @ 4.7Ghz ● Zalman CNPS9900 MAX ● Corsair XMS3 4x4096mb 1600Mhz ● EVGA Geforce GTX 980 Ti ● SB X-Fi Titanium Pro ● Corsair AX850 Gold

Permalänk
Medlem

Alla som spelar Nwn och har klarat SP delen tycker jag ska ta en titt på den här modulen

http://nwvault.ign.com/Files/modules/data/1029451791444.shtml

20h+ i speltid.

Permalänk
Avstängd

Hur fasen dräper man dragen kragoth eller vad han nu heter på Level 3...
Det är ju omöjligt... min gubbe blir bara rädd å sen är allt snabbt över

Visa signatur

Sweclockers är det största rövhålet och alla moderatorer kan också dra åt helvete

Permalänk

man använder stone of recall flitigt

och öser i sig potions mellan striderna.

Visa signatur

Asus Maximus Extreme IV ● Intel 2600K @ 4.7Ghz ● Zalman CNPS9900 MAX ● Corsair XMS3 4x4096mb 1600Mhz ● EVGA Geforce GTX 980 Ti ● SB X-Fi Titanium Pro ● Corsair AX850 Gold

Permalänk
Avstängd

Så du menar att han inte healar sig själv? medans man är borta.
Hmmm då kan ju oddsen ändras lite.. ska prova det lite senare

Visa signatur

Sweclockers är det största rövhålet och alla moderatorer kan också dra åt helvete