Permalänk

Hårddisk Pio-läge

Hej , jag har ett problem med min hårddisk, den går in i pio-läge. Jag löser problemet genom avv avsinstallera den prima ide i enhetshanteraren men problemet är att det återkommer. Ibland efter någon dag eller under samma dag.

Jag vet att hårdisken går in i detta läge efter DMA någotting upptänkt 6 fel men varför blir det fel? har kollat hårddisken men WD diagnostic men kan inte hitta några fel. Har en grej som tvingar in hårddisken in i DMA läge men jag vill kommat till botten med varför?

Har även fått blåskärm det senaste verkar som just när hårddisken körs i pio läge.

Har windows XP nu men verkar som det hände i vista med eller upplevde datorn vädligt seg i vista så antog det men vet inte hur man såg det där.

Undrar om det kan ha något med moderkortet att göra? kör nyaste drivrutiner till chipset. Har funderat om mitt moderkort har skapat problem innan men då var det mellan cpu och moderkort som inte verkade fungerar så bra tillsammans. Kan det vara mitt moderkort som håller på att ge sig?

Kan det skada hårddisken om man tvingar in den i DMA läge?

Tack för hand