Permalänk

HJÄLP! PCI-E FAil?!?

Hej har ett problem med mitt grafikkort, under några onämnda klockningar så gick PCI-E från x16 till x1. Hur ändrar jag tillbaks det?

Permalänk

Bios

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk

har ett ga-p35-ds3 och har googlat efter hur man kan ändra det och testat allt, men inget resultat.

Jag har senaste bios uppdateringen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perrish91
har ett ga-p35-ds3 och har googlat efter hur man kan ändra det och testat allt, men inget resultat.

Jag har senaste bios uppdateringen

hittade du ngt ställe i BIOS där du hade möjlighet att ändra?

Permalänk
Avstängd

Cleara CMOS(Default inställningar) glöm inte vilka klockningsinställningar du hade innan bara.

Vanligtvis avlägsnar man batteriet från moderkortet men det kan också finnas en knapp, vet ej säkert med din modell.

Dock ska du kunna ändra tillbaks det utan att göra ovanstående, ta detta som "sista utväg"

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S l Asus p6t l i7 920 @3.9ghz vid 1.2v l 6 gb Corsair 1600mhz ddr3 l 5770 Crossfire l 150 gb Raptor l Corsair tx750 l Creative SB X-Fi

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaej
Cleara CMOS(Default inställningar) glöm inte vilka klockningsinställningar du hade innan bara.

Vanligtvis avlägsnar man batteriet från moderkortet men det kan också finnas en knapp, vet ej säkert med din modell.

Dock ska du kunna ändra tillbaks det utan att göra ovanstående, ta detta som "sista utväg"

Finns inget annat jag kan göra så jag tar min sista utväg.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueBerryBoy
hittade du ngt ställe i BIOS där du hade möjlighet att ändra?

Nej :(:( men ska testa det som Jaej sa

Permalänk

men SATAN I PERKELE!! inget funkade, får lika gärna köpa ett nytt moderkort

Något tips på ett överklockningsvänligt för typ 1000-1800, som passar på min dator?

GTX 260 896 mb GDDR3
ga-p35-ds3
e4500 2.2ghz
4gb RAM 667 mhz

uppskattar alla svar

Permalänk
Medlem

Skaffa även en ny processor när du är i farten då den är en rejäl flaskhals och låter knappast ditt grafikkort kunna utnyttja sin kraft.

Permalänk

Några förslag då? har en budget på 3300kr till både processor och moderkort :D:D:D:D:D

Permalänk
Medlem

AMD Phenom II X4 940 BE och GA-MA790X-UD4P, kostade ca 3,2k från Inet.

Visa signatur

- AMD Phenom II X6 1090T @ 4Ghz Noctua NH-U12P| 16GB RAM | Gigabyte GA-890GPA-UD3H | GTX 670 2GB | 5TB HDD, Intel X25-M G2 80GB -

Permalänk

Det är knappast moderkortet som har gått sönder, se till och fixa det istället. Vad exakt är det som rapporterar att PCI-E har hastigheten 1x?

Permalänk

Ja det märks ju direkt när jag spelar och överhuvudtaget använder datorn, GPU-Z säger samma sak "PCE-E 16x@x1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perrish91
Ja det märks ju direkt när jag spelar och överhuvudtaget använder datorn, GPU-Z säger samma sak "PCE-E 16x@x1

omformatering kan funka för det funkade för mig en gång fast var ett AGP Kort som gick i lägre hastighet än det skulle

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk

haha okej men har redan formaterat datorn ett x antal ggr utan framgång och jag har verkligen testat allt. Pallar inte ha en relativt bra dator som knappt klarar av wow på lägsta grafik.

Börjar överväga att inhandla ett nytt moderkort och kanske en ny prolle

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scheliN92
AMD Phenom II X4 940 BE och GA-MA790X-UD4P, kostade ca 3,2k från Inet.

Passar dessa med resten av mina komponenter? bra att klocka??? annars ser det bra ut

Permalänk
Medlem

Ta ut grafikkortet och sätt i det igen om du inte redan testat det.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk

Jag har tagit ut det, Cleara CMOS. formatera om datorn uppdatera till senaste bios men utan framsteg

Mina windows updateringar fungerar inte tror ni det har något med det att göra?