tips på väldigt bra inspelningar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kniffarn_
Symbalerna (om de nu heter så försvinner ju helt i Cd versionen..

Ja nu när du säger det så hör tom. jag skillnaden. Jag har skivan på hårddisken i FLAC-format (rippad från GH), får väl konvertera den till mp3 och bränna en skiva sen kasta originalet.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Ja nu när du säger det så hör tom. jag skillnaden. Jag har skivan på hårddisken i FLAC-format (rippad från GH), får väl konvertera den till mp3 och bränna en skiva sen kasta originalet.

du kan ju alltid sälja orginalet

Permalänk
Avstängd

Within Temptation: Black Symphony
Milla Jovovich: The Divine Comedy

Båda kan rekommenderas, den första finns på blu ray

Permalänk
Medlem

Rage Against the Machine

Första albumet är riktigt bra kvalite, bra dynamik och grym attack i ljuden. En del riktigt bra bas-sekvenser, som t.ex. i Bullet in the Head. Skadar inte att det är ett grymt bra album heller.

Permalänk
Medlem

Sophie Zelmani - Time to kill

Det är en höjdare (har inte hört nån skiva med Sophie Zelmani som har varit dålig).

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle
Sophie Zelmani - Time to kill

Det är en höjdare (har inte hört nån skiva med Sophie Zelmani som har varit dålig).

Tycker faktiskt det är blåsljud på basen på hennes senaste (?) tror jag det är. Men överlag så jo, mkt trevliga skivor.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Bowers & Wilkins Audiophile Recordings 1 & 2 !

Försök få tag på dem skivorna, sjukt hög kvalité. Avnjuts för bästa resultat med B&W högtalare

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2000+
Bowers & Wilkins Audiophile Recordings 1 & 2 !

Försök få tag på dem skivorna, sjukt hög kvalité. Avnjuts för bästa resultat med B&W högtalare

Finns ju ett antal olika såna här, jag har bla Burmesters referens, Dalis osv. Är väl ofta bra ljud helt klart, dock inget man kanske sitter och diggar oftast Men kul att sätta på o lyssna lite nån gång ibland.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Allan Taylor - Hotels & Dreamers håller riktigt fin ljudkvalitet, akustisk gitarr men blues inslag.
Muddy Waters - Folksinger.

Sedan tycker jag svensk musik gjord innan ca. år 2000 överlag håller bra kvalitet.

Yello är också kul att spela högt med. Lite knepig musik men rätt kul, Oh yeah borde du hört om ser på Simpsons (låten som spelas när Duffman kommer in).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av one-o
Allan Taylor - Hotels & Dreamers håller riktigt fin ljudkvalitet, akustisk gitarr men blues inslag.
Muddy Waters - Folksinger.

Sedan tycker jag svensk musik gjord innan ca. år 2000 överlag håller bra kvalitet.

Yello är också kul att spela högt med. Lite knepig musik men rätt kul, Oh yeah borde du hört om ser på Simpsons (låten som spelas när Duffman kommer in).

hade nog "i love you" vinyl på 80talet så yello har jag hört förr

http://www.youtube.com/watch?v=A--O7xOmvtE

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem

Lamb Of God - Sacrament låter mycket bättre än dom flesta av mina skivor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enorus
Lamb Of God - Sacrament låter mycket bättre än dom flesta av mina skivor

gillar inte sån musik fast har hört just på den skivan som du rekommenderade konstigt nog

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk

Jennifer Warnes "The Hunter" är ju en klassiker
Sarah McLachlan "Surfacing" är en personlig favorit också, mycket fint pianospel på bla "Angel" (har själv både cd, vinyl och rippad till flac )
The Dave Brubeck Quartet o låten "Take Five" från skivan "Time Out" är ju också skön att lyssna till

Permalänk
Medlem

Tool - 10000 Days tycker iaf låter jäkligt bra (både musikaliskt och inspelningsmässigt).

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Jo, Yello brukar man använda ibland ja.
Sen håller jag på o fixar lite Infected Mushroom. Gillar deras låt som heter "Before". Sjukt skön, även fast jag hatar all sån musik i övrigt.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Som sagt The Wall är riktigt bra. Rekommenderar också Wish you were here och the final cut. Otroligt bra ljudkvalité. Även Scenes from a memory skivan (Dream Theater) har riktigt bra kvalité.

Permalänk
Medlem

Som sagt är det väl Infected Mushroom som kommer till minnes (samt Nils Lofgren) när nån polare vill höra hur det låter här hemma.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Här kan ni helt gratis ladda ner senaste plattan med maudlin of the Well. Finns i olika kvalitet men den bästa är 24bits 44.1kHz FLAC vilket är bättre än vanlig original-CD. Utomordentligt bra musik dessutom.

Visa signatur

1. Sonata | Athlon 64 3200+ | K8T Neo-FIS2R | 512MB | x800 Pro | Audigy 2 ZS | 74GB+300GB+500GB+1TB | ImageQuest Q17
2. Thermaltake V9 | C2D E8400@4,0GHz&1,33V | TRUE | P5Q Pro | 2x2GBPC8500Dominator | HD4850MC@720/1040 | WDCB640GB | Xonar Essence STX@2xLT1057ACN8 i I/V + Beyerdynamic DT 150 | Samsung 2233RZ@120Hz

Permalänk
Medlem

Har en DVD skiva med "Blue Man Group - The Complex" Låter helt okej iaf, sedan är min DVD med
"Phil Collins - Finally....The First Farewell Tour" jävligt najs för att vara live dvd.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Annars kan ni försöka få tag i skivor som är producerade av Sheffiels Lab. Synd att de har kursat bara......för deras produceringar var riktigt levande om man säger så.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cynips
Här kan ni helt gratis ladda ner senaste plattan med maudlin of the Well. Finns i olika kvalitet men den bästa är 24bits 44.1kHz FLAC vilket är bättre än vanlig original-CD. Utomordentligt bra musik dessutom.

den tar vi

Edit:tracker är piratebay dvs ingen seedar ovanligt...

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foetus
den tar vi

Edit:tracker är piratebay dvs ingen seedar ovanligt...

Tycker det verkar rätt ok nu iaf, ett 20 tal seeds.

Permalänk
Medlem

jag har hört Nils Lofgren - Acoustic Live på spotify och det är väldigt bra ljud. Kan inte tänka mig så mkt bättre med supercd och allt vad det heter.

Visa signatur

Core i5, gtx660

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foetus
den tar vi

Edit:tracker är piratebay dvs ingen seedar ovanligt...

Jag är en av 40 seedare just nu och har bidragit med 21.9GB sedan 17:e maj.

Visa signatur

1. Sonata | Athlon 64 3200+ | K8T Neo-FIS2R | 512MB | x800 Pro | Audigy 2 ZS | 74GB+300GB+500GB+1TB | ImageQuest Q17
2. Thermaltake V9 | C2D E8400@4,0GHz&1,33V | TRUE | P5Q Pro | 2x2GBPC8500Dominator | HD4850MC@720/1040 | WDCB640GB | Xonar Essence STX@2xLT1057ACN8 i I/V + Beyerdynamic DT 150 | Samsung 2233RZ@120Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cynips
Jag är en av 40 seedare just nu och har bidragit med 21.9GB sedan 17:e maj.

hehe stod 0 seeders när jag kollade men den startade sen 5-6 min efter..
trög tracker

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foetus
hehe stod 0 seeders när jag kollade men den startade sen 5-6 min efter..
trög tracker

Jo, har hört att den är populär

Visa signatur

1. Sonata | Athlon 64 3200+ | K8T Neo-FIS2R | 512MB | x800 Pro | Audigy 2 ZS | 74GB+300GB+500GB+1TB | ImageQuest Q17
2. Thermaltake V9 | C2D E8400@4,0GHz&1,33V | TRUE | P5Q Pro | 2x2GBPC8500Dominator | HD4850MC@720/1040 | WDCB640GB | Xonar Essence STX@2xLT1057ACN8 i I/V + Beyerdynamic DT 150 | Samsung 2233RZ@120Hz

Permalänk

Tanka ner lite FLAC låtar av valfri artist vet ja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Selulance
Tanka ner lite FLAC låtar av valfri artist vet ja

Det har väl inte med saken att göra? Det kan ju fortfarande vara dåliga inspelningar.

Nils Lofgren-Acoustic live nämnde nån tidigare och jag kan bara hålla med.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

Remastrade skivor så skall man leta efter att MFSL gjort mastering för mysigt ljud.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mobile_Fidelity_Sound_Lab

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem

Har fått ta på en Infected Mushroom skiva nu i FLAC. Hörs klart och tydligt skillnad, mer levande med FLAC än på Spotify.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare