Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Speltips till "äldre"

Permalänk

civilization 4, sim city spelen, half-life 2.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Baldur's Gate 1.

En av de bästa RPG spelen.
I fighter så trycker du bara space så stannar allting upp och du kan ta din tid på dig att planera dina actions. Perfekt spel för personer som blir "störda" jämt och mellan.

Permalänk

World of Warcraft, vet vissa i guilden som är typ 50 år

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaya
Vad har din ålder med saken att göra? Sök ett spel efter dina intressen och vad du tycker är kul istället för din ålder ^^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LewisX
Japp, vad har äldre med det hela att göra? Själv är jag 47 och spelar BF 1942 online dagligen

Jag är också 47 och märker att snabbheten inte är i närheten av det jag varit, så visst kan han skylla på att han är lite äldre och därför vilja ha lite långsammare spel

Jag kan rekommendera Jagged Alliance 2 som är realtime ända tills man upptäcker fienden, då blir det turbaserad. Kan säga att det inte är lätt när man närmar sig huvudstaden eller när hon släpper ut monstren. Finns Jagged Alliance 2: Unfinished Business också. Klart bra spel + patcharna till spelen. Spelen är lite svårt att få tag i idag så du får kolla in begagnade marknaden http://www.gameshop.se/?id=24248&format=&catID=645&page=descr...

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

Company of heroes

Visa signatur

MSI B85M-P33 mATX, Intel Core i5 4440 3.1 GHz, 8GB CL9 1600MHz , ASUS GeForce GTX 760 DC2 OC 2048MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Jag är också 47 och märker att snabbheten inte är i närheten av det jag varit, så visst kan han skylla på att han är lite äldre och därför vilja ha lite långsammare spel

Jag kan rekommendera Jagged Alliance 2 som är realtime ända tills man upptäcker fienden, då blir det turbaserad. Kan säga att det inte är lätt när man närmar sig huvudstaden eller när hon släpper ut monstren. Finns Jagged Alliance 2: Unfinished Business också. Klart bra spel + patcharna till spelen. Spelen är lite svårt att få tag i idag så du får kolla in begagnade marknaden http://www.gameshop.se/?id=24248&format=&catID=645&page=descr...

Åh bra du sa det! Jag är endast 19 men jag gillar JA2 också..väldigt unik speltyp dock turbaserat finns det nog rätt mycket av..

Jag läste JA3 är på väg om något år..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nirth
Åh bra du sa det! Jag är endast 19 men jag gillar JA2 också..väldigt unik speltyp dock turbaserat finns det nog rätt mycket av..

Jag läste JA3 är på väg om något år..

Lade dom inte ner JA3 eller är det nåt nytt företag som tagit över? var läste du om det förresten?

Såg detta

Jagged Alliance 3 (PC)

Release Region: United States
Release Date: Q1 2010
Publisher: Strategy First

Betyder det att det inte släpps i europa?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

World in Conflict 250 spänn för det och expansionen.

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem

Tycker du ska ta o Kolla på Making History! Ett enligt mig väldigt roligt o spännande spel! Det kan dock ta lång tid att spela! Men vill man sitta lite o agera hitler eller någon annan krigsherre så TESTA!

Funkar väldigt bra att LANA på också! Om man är ute efter det!

Ganska många olika scenarion att spela plus att det finns fler att ladda ner om man är sugen och har gått igenom alla!: P

Permalänk
Avstängd

Ålder är bara en siffra efter 18år..

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Ålder är bara en siffra efter 18år..

80% av all spel är gjorda för småbarn och fjortisar så trådskaparens frågeställning är verkligen befogad.

Permalänk

Är du sportintresserad så football manager, men förbered dig på att offra stora delar av ditt liv närmsta tiden.

Annars finns det på senare år två "actionspel" jag personligen tyckt väldigt mycket om, nämligen Mass Effect och ArmA 2. Lägre tempo men bra mycket mer innehåll och glädje än den så kallade konkurrensen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nordblom
Nu kanske nån annan redan nämnt det, men Baldurs Gate 2 är fullkomligt lysande. perfekt att bara sjunka in i och mysa. Athkatla är den bästa spelstaden någonsin och karaktärerna är otroligt intressanta att få lära känna.

Word.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WhateverR
80% av all spel är gjorda för småbarn och fjortisar så trådskaparens frågeställning är verkligen befogad.

Hur kom du fram till den siffran? Jag vet inte vart du köper spel men jag tror aldrig sett ett spel riktat till fjortisar. en hel del till småbarn dock men jag tror OP fattar själv att "lär dig läsa med pelle" och sånt där kanske inte är riktade till "äldre" personer.

Om du syftade på spel så som halo, gears of war, killzone osv så kan jag nästan hålla med dig. Men det handlar om konsolspel

Visa signatur

...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WhateverR
80% av all spel är gjorda för småbarn och fjortisar så trådskaparens frågeställning är verkligen befogad.

Hehe, nu när du nämner det så stämmer det.. har inte haft några barnspel, inte ens sonen vill spela sådant.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Ash 37 är ingen ålder , själv är man ju 38 .

Tips på spel kommer:

Ingen som nämnt Knights of the old republic 1 & 2 .. fett bra spel och ingen stress med spelsystemet där man kan pausa mitt i.
Mass Effect är liknande och ger måååånga timmars gott spelande.

Som många andra nämnt är ju Baldurs 1-2 gate serien samt Neverwinter nights 1-2 fina lir dock får man gräva ner sig lite i AD&D reglerna för att det ska bli kul , krävs lite insats.

Då jag är inne på fantasy spåret så rekommenderar jag The Witcher , fint fantasyspel med action och mycket pillande som kräver hjärna.

En annan goding som kommer rulla fint på din gamla burk är Thief spelen , alla 3 är bra , långsamma och strategiska för oss gamlingar med sega FPS reflexer

Själv lirar jag FPS också då lusten faller på , slakta gnällspikar i Left4Dead är kul!

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av L4gG3r
Hur kom du fram till den siffran? Jag vet inte vart du köper spel men jag tror aldrig sett ett spel riktat till fjortisar. en hel del till småbarn dock men jag tror OP fattar själv att "lär dig läsa med pelle" och sånt där kanske inte är riktade till "äldre" personer.

Om du syftade på spel så som halo, gears of war, killzone osv så kan jag nästan hålla med dig. Men det handlar om konsolspel

Han kanske menar att 80% av hans egna spel är barnspel, hur skulle annars han veta att det är 80%?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

The elder scrolls: Morrowind med båda uppgraderingarna riktigt kul och man kan spela hur länge som helst
Lycka till!

Permalänk
Medlem

Jag har bara två spel att rekommendera, men dom passar nog dig utmärkt!

Spel där man bara kan sitta och pilla hur länge som helst, i stort sett oändligt med speltimmar!

Transport tycoon (flyter på en mobiltelefon så det borde inte vara några problem)

Rollercoaster Tycoon 3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saitzor
Kanske Hearts Of Iron 2 snart kommer 3:an spelet är ett rent strategi spel och saknar RTS det ser inte speciellt grafiskt tilldragande men har funnit det underhållande. Handlar självklart om andra världskriget

http://www.fz.se/bilder/album.fz?id=589

Nu har Hearts of Iron III släppts och det finns demo att testa till och med. Men det är lämpat, lite mer komplext, tar tid att lära sig och strategiskt på global skala men ändå med små områden och enheter som ger mer känsla (och mer att hantera också dock).

Demo:
http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=33999

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

varför Inte risk 2 ? känns segt i början men när man blir insatt i det då kan tiden åka förbi som man aldrig har vart med om

Visa signatur

OLD FASIONSHOW...
Gigabyte GA-MA790X-UD3P. AMD Phenom black edition 3.4Ghz,Corsair 2 GB 800MHZ, Asus 3870 512MB DDR4 851MHz/1143MEM, 2,7 TB. HD 4,7TB och en ful jävla burk!

Permalänk
Medlem

Kanske redan är nämnt men OpenTTD är redigt gubbigt och fint. Kan ta fram och pilla med när som helst, även under möten!

http://www.openttd.org/en/