utorrent segar datorn

Permalänk
Medlem

utorrent segar datorn

Så fort jag startar utorrent på min stationära dator nu så blir datorn tokseg. vad kommer detta sig? Är det något den ligger och laddar samtidigt som det är igång hela tiden eller vad kan det vara? har provat att avinstallera det och installera det på nytt men händer inget.

Permalänk
Medlem

När du laddar ner så blir internet slöare

Permalänk
Medlem

hårddisken blir ju också markant långsammare, iaf om du tankar med 100mbit..
men om du inte laddar ner något ska inte utorrent försämra datorns prestanda märkbart

Visa signatur

Eglobal mini-pc // Intel i7 8750H // 16gb ddr4 @ 2666mhz // eGPU-lösning Sapphire RX Vega 56 nVME --> pcie x4

Permalänk
Medlem

men den blir segare även om inget står på nedladdning. varför då?

Permalänk
Medlem

Enligt mig är utorrent ett riktigt skitprogram ... brukade köra med bitlord ett tag tills jag började förstå lite bättre att de flesta torrent programmen "startar om internet" eller gör datorn segare.

Mitt råd: Azereus Vuze är helt klart ett bättre val!

/Munib

Visa signatur

Desktop: Case: Loque - Ghost S1 MK2 + L-Top Hat | MB: ASRock Z390 Phantom Gaming-ITX/ac | GK: Gigabyte GeForce RTX 2070 8GB GAMING OC | CPU: Intel Core i7 9700K @ Stock | PSU: Corsair SF600 v2 | RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x8GB | SSD: Samsung 970 EVO 500GB | Watercooling: NZXT Kraken X52 (2xNoctua NF-A12x25 PWM)| [Win 10 x64].

Permalänk
Medlem

ok tyckte utorrent var bra mycke bättre än de andra vanligare torrent programmen men kanske ska testa dom då.
varför gör dom så mycke bättre då? Utorrent tar ju ingen kraft av datorn minnesmässigt och så. förutom att de segar på min data just nu men inte på en annan jag har.

Permalänk
Medlem

Kolla så att du inte "laddar upp" oftast det som gör att det laggar mest.

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Medlem

ladda hem en annan version av programmet,, det kan lösa allt,,
min tjej bytte till en ny utorrent på sin bärbar och det funkade men..

annars så tycker jag du ska byta till Vuze istället, det gjorde jag när jag hade samma problem som du,, (på min main burk)

http://www.vuze.com/app

jävligt nöjd med det,, du söker ju torrenter där och allt sen så hittar den seedare snabbare tycker jag

Visa signatur

||> FD Define C <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Prime x470 Pro <> AMD Ryzen-7 3800x <> Samsung 970 EVO m.2 500GB + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL 16 <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Avstängd

Re: utorrent segar datorn

Citat:

Ursprungligen inskrivet av joni_hh
Så fort jag startar utorrent på min stationära dator nu så blir datorn tokseg. vad kommer detta sig? Är det något den ligger och laddar samtidigt som det är igång hela tiden eller vad kan det vara? har provat att avinstallera det och installera det på nytt men händer inget.

Segar utorrent så har du helt klart för kass hårdvara:))
MvH albanen..

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

Är du säker på att det inte bara är surfningen som blir ofantligt seg?

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Hedersmedlem

Har du brytt dig om att köra diskrensning och defragmentering på dina hdd:ar?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)