Permalänk
Medlem

Gaming set.

Hej ska snart skaffa en ny gaming dator så jag tänkte att varför inte köpa lite gaming gear samtidigt:P. som sagt vill jag ha gaming tangentbord,mus,musmatta och headset jag har ingen budget så ni har inga begränsningar.

Visa signatur

\\ i7 6700k @ 4.5 Ghz \\ GTX 1080 @ 2000/14000 \\ 16gb 3000 mhz ram \\ Z170A-G45 Gaming MSI \\ Intel 600p 256gb m.2 nvme\\ intel 520 ssd 480gb \\ ADATA SP550 120gb \\ WD 3tb hdd \\ 2 st 1tb hdd (Seagate + WD) \\ ENTHOO EVOLV ATX GLASS \\ Fractal Design Newton R3 1000W \\

[img]http://valid.x86.fr/cache/banner/7vlpqw-4.png[/img]

Permalänk
Medlem

Det handlar om personlig smak men mina favoriter är:

Tangentbord: Razer Tarantula
Mus: Razer Deathadder
Headset: SteelSeries Siberia
Musmatta: QPAD CT Medium Black 4mm Gaming-musmatta

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

Vad jag gillar.
Tangentbord, alla gillar olika. Mjuka/tröga knappar, Lyse/inte lyse.
Bara testa dig fram.

Mvh / Y

Permalänk
Medlem

Roccat Valo, kommer kosta runt 1000 lappen och kommer förhoppningsvis nu i september. Verkar intressant men det finns inga tester ännu.

http://www.roccat.org/Products/Gaming-Keyboards/ROCCAT-Valo/

Visa signatur

Är hopplös på datorer men pigg på att spela spel.

Permalänk
Medlem

Jag använder följande som jag är otroligt nöjd med. Presterar perfekt.

* Steelseries Ikari laser
(superb tracking med inställbar DPI i steg om 1. Passformen för handen är också i mitt tycke helt oslagbar. Ingen annan mus verkar på samma sätt tagit hänsyn till att det är en mänsklig hand som ska hålla den.)

* Qpad CT
(hybridmatta, glidet är otroligt skönt och den massar mycket bra till min mus)

* Microsoft digital keyboard 3000
(Budgetkeyboard för 200 kr som är både skönt och bra i spel)

* Nåt okänt headset kallat K-44 jag köpte för länge sen till min synth. Just detta kanske inte är vare sig bättre eller sämre än något annat på marknaden..

Jag köpte min mus och matta efter att ha läst säkert hundratals tester och omdömen på nätet, både bland professionella testare och vanliga användare.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

Logitech MX518 musen! inget slår den! använt min i 3-5 år nu... lätta inställningar och skön för handen!

Razer Tarantula med battlelight om man vill ha de.

SteelSeries Steelpad 4D, olika yter på båda sidorna.

SteelSeries Siberia Headset! oslagbart

Permalänk
Medlem

kör på roccat till 100% dom är extremt sköna och finns inget i närheten av dom... sure skostar en hel del men det är värt pengarna
(går på runt 2800kr för mus, headset och tangentbord)

eventuellt så skulle du kunna skaffa nya logitech g19 sure kostar 1500kr men fan värt det om man har pengarna ^^

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Logitech g9(mus), logitech illuminated(tangentbord), sennheiser pc 350 (hörlura). Det är dessa saker jag spelar med och jag har faktiskt testat dom flesta möss/tangentbord och hörlurar.

Permalänk
Medlem

Min uppsättning:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av majje
Det handlar om personlig smak men mina favoriter är:
Mus: Razer Deathadder
Musmatta: QPAD CT Medium Black 4mm Gaming-musmatta

Visa signatur

Computer: Intel Core i5 2500K 3,3GHz, PowerColor Radeon HD6870 1024MB CrossFire, Corsair 8GB (2x4096MB), XFX Core Edition 750W 80+ Bronze, 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Fractal Design Core 3000, Cooler Master Hyper 212 Plus
Mac: MacBook Pro Retina 13,3"

Permalänk
Medlem

SteelSeries Ikari Laser, den är gryyYyM!!

SteelSeries QcK Heavy, grymt skön och stor är den vilket är ett + när man lanar.

Slutligen SteelSeries 5Hv2, extremt skönt headset! Bra av SS att göra så man kan gömma micen inuti vänstra luren
Jag är så fäst vid mina att jag t.o.m sover med dom!

EDIT: Glömde tangentbord

Logitech G15, oerhört bra kvalité. Väldigt skönt att kunna se sina FPS i spel på den lila skärmen, vilken låt som spelas mm.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Logitech G5 och G15 är en vinnande combo i mina ögon.
Pratar aldrig med folk i spel så jag kör bara på Sennheiser HD555 för bra ljud, men det är mest till musik.
Tror att det är en SteelSeries QcK av näst minsta modellen jag har också. Jag är nöjd.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Mus=Razer Deathadder,överlägset skönaste musen jag testat,o då har jag ändå provat det mesta från Logitech,Steelseries o Microsoft

T-bord= Raptor k1,finns inget bättre t-bord för fps spel,sjukt snabb respons.Tyvärr väldigt svårt att få tag på.

Musmatta=Razer Mantis control,tyg mattor FTW,o den här är som gjord för Deathaddern.

Headset=Razer Carcharias eller SteelSeries Siberia,båda väldigt bekväma o har hyffsade priser.

Med detta sagt vill jag påminna Ts att det bästa sättet är att du testar sakerna själv.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

lånar tråden lite

Ska köpa lite nya gaming grejjer blir nog

Mus: deathaddern eller logitech mx518
tangentbord: razor tarantula eller ms sidewinder x6
Musmatta: Qpad CT 4mm eller razors Goliathus
Headset: ss siberia eller ss 5hv2

Vilka grejjer tycker ni jag ska välja av dom? Vilka passar bra ihop?
MVH

Visa signatur

▪ 2500K @ 3,3 GHz - Sabertooth p67 - 8 GB 1600Mhz - 8800gt (7970inc) - 120 GB intel 320 + 500 GB WD black
▪ HP Probook 6450

Permalänk
Medlem

Logitech G5 bästa musen Ever! <3 köpte min för 3-4 år sen har aldrig haft problem med den.. kan ställa in dpi på musen i 3 olika hastigheter, du kan dessutom välja vilka hastigheter om du installerar programvaran (som jag inte gjort), glider grymt, ligger grymt skönt i handen har inte hållit i en skönare mus..

enda negativa kan tyckas är att den bara har bakåt knapp vid tummen och ingen framåt.. kanske har kommit nu på senare år men inte på min inte.

juste man kan ställa in vikten på musen också.. man får med ett litet vikt kit så att man får rätta tyngden liksom ^^

tänker aldrig byta mus och om denna går sönder kanske jag köper nåt annat men skulle inte förvåna mig om jag köper G5 igen..

den är given tro mig man kan inte bli besviken..

tror jag ska köpa ett G15 tangentbord dock inte säker.. ska se om jag hittar något coolare innan.. x)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pluggen
Logitech G5 bästa musen Ever! <3 köpte min för 3-4 år sen har aldrig haft problem med den.. kan ställa in dpi på musen i 3 olika hastigheter, du kan dessutom välja vilka hastigheter om du installerar programvaran (som jag inte gjort), glider grymt, ligger grymt skönt i handen har inte hållit i en skönare mus..

enda negativa kan tyckas är att den bara har bakåt knapp vid tummen och ingen framåt.. kanske har kommit nu på senare år men inte på min inte.

juste man kan ställa in vikten på musen också.. man får med ett litet vikt kit så att man får rätta tyngden liksom ^^

tänker aldrig byta mus och om denna går sönder kanske jag köper nåt annat men skulle inte förvåna mig om jag köper G5 igen..

den är given tro mig man kan inte bli besviken..

tror jag ska köpa ett G15 tangentbord dock inte säker.. ska se om jag hittar något coolare innan.. x)

Bra att du tog upp det, tidiga G5 har precis som du skriver ingen framåtknapp men version 2 (som jag har) har det. Annars ska det inte vara någon skillnad alls.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Hmm, mus och tangentbord samt headset. Finns några olika varianter där beroende på vad man gillar...

Nöjd med min uppsättning:

intelimouse 3, sidewinder x5
logitech ultra flat, a4tech x7

en uppsättning till att surfa/jobba etc och ett till att spela med svårt att kombinera båda enligt mig men smaken är ju olika så att säga.

Tips är att åtminstone undvika sidewinder tangentbordet om du inte gillar att skicka in saker då dem krånglar...

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk

Min uppsättning är imo rätt bra

Logitech MX518
Logitech ultra flat
Roccat sense adrenalin blue
och nått random headset

Permalänk
Avstängd

alla tycks ge olika svar haha

Ska väl vika mig lite från mängden jag å.

Mus: Logitech g9
Tangentbord: Logitech g15 / 19
Headset: Logitech g35

Där har du logitech grejjer. Det värsta ur varje gren. Matchar varandra dessutom.