Permalänk

Köpa PCI-täckplåtar

Har precis byggt om en gammal burk här och har då ryckt ut alla gamla PCI-kort och gått över till mATX-moderkort.

Nu får jag ju dock massa tomma hål vid PCI-expansionsplatserna i chassiet, vilket sabbar mitt luftflöde en hel del. Givetvis har jag inte kvar originalplåtarna troligtvis pga. att de aldrig följde med denna datorn (Fujitsu-Siemens).

Nu till kärnfrågan, var får man tag på nya sådana? Har letat igenom lite i webbutikerna men ingen verkar saluföra dessa, eller så gömmer de dem väldigt väl

Permalänk
Medlem

Vad sägs om att tejpa för hålen?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Megamannens
Vad sägs om att tejpa för hålen?

Hehe jag vill ha en mera snygg och framförallt åldersbeständig lösning. Denna burken skall vara så underhållsfri som möjligt.

Permalänk
Medlem

betala frakt till nån här på forumet som har flera liggandes, garanterar att det finns mååånga oanvända sådana..

jag har själv minst 1 sån du kan få..

men det borde ju gå att köpa nånstans tycker man ju

Visa signatur

||> FD North TG White <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Rog Strix B550 F-Gaming <> AMD Ryzen-7 5800x3d + Corsair H150i RGB PRO XT <> Kingston Fury renegade 2TB m.2 + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600MHz CL 16 rgb <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Medlem

Re: Köpa PCI-täckplåtar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rebel
Har precis byggt om en gammal burk här och har då ryckt ut alla gamla PCI-kort och gått över till mATX-moderkort.

Nu får jag ju dock massa tomma hål vid PCI-expansionsplatserna i chassiet, vilket sabbar mitt luftflöde en hel del. Givetvis har jag inte kvar originalplåtarna troligtvis pga. att de aldrig följde med denna datorn (Fujitsu-Siemens).

Nu till kärnfrågan, var får man tag på nya sådana? Har letat igenom lite i webbutikerna men ingen verkar saluföra dessa, eller så gömmer de dem väldigt väl

Märk att täck-plåtarna skiljer sig mellan chassi och chassi, så riktigt snyggt blir det aldrig om du inte använder de som (inte ) följde med.

Spontant känns det som att det bästa alternativet är att skaffa sig någon form av superbillig USB bracket? Typ en sådan som ofta följer med moderkortet?

http://www.mercadolibre.com.ar/jm/img?s=MLA&f=29626592_9301.j...

ps. Att fråga någon vänlig själ här på forumet är också en god idé!

Visa signatur

"Nothing is impossible because impossible itself says I M Possible..."

Permalänk

Jag behöver tyvärr ganska många, 5st. Man vill ju gärna att alla skall se likadana ut men det är ju inget tvång, om någon har liggandes är jag väldigt intresserad.

Permalänk
Medlem

jag har 7st, skicka pm med din mail adress så kan jag skicka bild på dom så du ser att de är rätt.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

eller så går du bara in till random lokal datorbutik så garanterar jag att dom har högvis liggande som du får för en tjuga/gratis